عکس های جدید از اولین کراس اوور ملی کشور | معرفی اولین کراس اوور ملی کشور با مشخصات فنی

ری را نام نخستین کراس اوور ملی ایران خودرو است و ما در این مطلب تصاویر اولین کراس اوور ملی کشور را برای شما آمده کرده ایم.


بر اساس اطلاعاتی که پیش تر منتشر شد، کراس اوور ملی ایران خودرو به زودی به بازار می آید. ری را نخستین کراس اوور ملی است که بر مبنای نسل دوم از پژو ۲۰۰۸ توسعه داده شده و قرار است سهم بازار قابل توجهی در کشور داشته باشد. این خودرو در رده کراس اوور های کامپکت بازار قرار می گیرد و رقیب مستقیم خودروهایی نظیر چانگان CS35 پلاس و ام وی ام X55 پرو به حساب می آید. کراس اوور ملی ایران خودرو احتمالا در رده قیمتی ۱ تا ۱.۲ میلیارد عرضه می شود و باید دید بازار نسبت به این خودروی جدید چه واکنشی نشان خواهد داد.
زیر کاپوت ری را پیشرانه EFP را داریم. یک موتور ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ که فناوری زمانبندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی (Dual VVTI) را دارد و توان تولید نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. با یک کراس اوور تک دیفرانسیل طرف هستیم و این یعنی قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ های جلو می رسد.

گرمکن صندلی های جلو، ۴ کیسه هوای،، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی کنترل حرکت در سراشیبی، شیفتر پشت فرمان، حالت های مختلف رانندگی، دسته دنده الکتریکی، اتوهلد، صندلی شش حالته برقی راننده، صندلی دو حالته برقی و د حالته دستی شاگرد، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، شارژر وایرلس، سانروف برقی، نورپردازی داخل کابین و… از جمله امکانات و آپشن هایی است که در تیپ پایه ری را دیده می شود.

ایران خودرو برای طراحی ری را از پلتفرم IKP1 استفاده کرده که نوع ارتقایافته پلتفرم PF1 گروه خودروسازی پژو سیتروئن به حساب می‌آید. نسل دوم پژو ۲۰۰۸ روی این پلتفرم ساخته شده است.

ری را ایران خودرو از پیشرانه EF7P TC بهره می‌برد که یک موتور ۴ سیلندر توربو به حجم ۱.۷ لیتر و به عبارت دقیق‌تر ۱۶۴۵ سی‌سی است. بیشینه قدرت و گشتاور موتور ری را ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن.متر است که برای یک کراس اوور کوچک مناسب به نظر می‌رسد. برای مقایسه باید بدانید که پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ به یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری با قدرت ۱۳۶ اسب بخار مجهز است.

قدرت این پیشرانه از طریق گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خبری از تولید نسخه دستی ریرا نیست. گیربکس اتوماتیک معمولی کاربرد و کاربری ساده‌تر و راحت‌تری از جعبه دنده CVT و گیربکس دوکلاچه دارد.

شتاب کراس اوور ایران خودرو با این مشخصات ۱۰.۴ ثانیه اعلام شده است که احتمالا با بنزین ایرانی کمی بیشتر خواهد بود. حداکثر سرعت ریرا نیز ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

آن‌طور که اعلام شده ایکو ری را در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند که در حد رقبای مونتاژی است.

نسخه برقی ری را ایران خودرو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد تا بعد از ورود مدل بنزینی، با گسترش زیرساخت خودروهای برقی و همین‌طور دستیابی خودروسازان داخلی به فناوری‌های روز، ری را برقی را هم سالیان آینده در بازار ببینیم.

ری را ایران خودرو روی پلتفرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ ساخته شده است و به همین دلیل، ابعاد و اندازه مشابهی با همتای فرانسوی دارد.

طراحان ایران خودرو برای ظاهر ریرا از خودروهای روز و مدرن الهام گرفته‌اند و سعی کرده‌اند چهره‌ای اسپرت و جدید برای آن درست کنند که از این نظر شباهت‌هایی به هیوندای سانتافه ۲۰۲۱، لاماری ایما و ام و ام X22 پرو دارد. بر اساس ترند روز دنیا، دی‌لایت‌ها در قابی باریک و دو طرف در کاپوت کشیده شده است. در وسط چهره ایکو ریرا جلوپنجره مشبک و بزرگی دیده می‌شود که در کناره‌های آن چراغ‌های اصلی نصب شده‌اند. در پایین سپر هم ورودی بزرگ هوا قرار دارد و دو طرف آن نیز مه‌شکن‌ها در قاب مشکی نصب شده‌اند.

کراس اوور ملی ایران خودرو در نمای جانبی شباهت زیادی به پژو ۲۰۰۸ دارد و خط شانه‌ای و حجم‌های روی درها، این خودرو را کشیده‌تر نشان می‌دهد. ستون‌ها و سقف با رنگ مشکی متفاوت از بقیه بدنه هستند. ستون C عریض‌تر از پژو ۲۰۰۸ است و شیب بیشتری دارد و نشان می‌دهد طراحان قصد داشته‌اند کراس‌اوور اسپرت‌تری از همتای فرانسوی عرضه کنند. دور تا دور خودرو از سپرها و قوس چرخ‌ها و پایین درها را پلاستیک مشکی رنگی پوشانده است.

در نمای عقب چراغ‌ها با گرافیک یخی دیده می‌شوند. تریم دو رنگ بدنه از این زاویه بیشتر به چشم می‌آید، چرا که یک خط پهن مشکی رنگ روی در صندوق کشیده شده است و به قاب سیاه شیشه عقب و همین طور اسپویلر مشکی رنگ روی در صندوق متصل است.

طراحان ایرانی تلاش کرده‌اند با اضافه کردن دو سراگزوز به روی سپر، ظاهر اسپرت‌تری را در نمای عقب برای کراس اوور ملی پدید آورند.

هر چند ری را ایران خودرو در مقایسه با محصولات روز جهانی، چندان چشم‌گیر و جذاب نیست، اما طراحی خودرو ایرانی را یک پله جلوتر برده است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید