غذای ساده | واسه امشب یه غذای ساده با کمترین مواد با تم هالووینی درست کنید + طرز تهیه کامل

در ادامه، اموزش درست کردن یک مدل تاکو خوشمزه که شکل و ظاهر آن شبیه به عنکبوت طراحی شده است را آماده کردیم تا بتوانید با ایده گرفتن از این مدل غذای ترسناک هالووین یک غذا یا پیش غذای عالی و خوشمزه که ظاهر ترسناک و هماهنگ با تم هالووین دارد، درست کنید.


تاکو به شکل عنکبوت

تاکو عنکبوتی، بهترین غذای ترسناک هالووین

در ادامه، اموزش درست کردن یک مدل تاکو خوشمزه که شکل و ظاهر آن شبیه به عنکبوت طراحی شده است را آماده کردیم تا بتوانید با ایده گرفتن از این مدل غذای ترسناک هالووین یک غذا یا پیش غذای عالی و خوشمزه که ظاهر ترسناک و هماهنگ با تم هالووین دارد، درست کنید.
مواد لازم برای تاکو

2 قاشق غذاخوری روغن مایع
1 پیاز خرد شده
3 حبه سیر، ریز خرد شده
2 و نیم 12 قاشق چایخوری نمک
300 گرم گوشت چرخ کرده
1 قوطی کنسرو لوبیا سیاه، شسته و آبکش شده است
نیم لیتر اب
1 قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز
1 قاشق غذاخوری زیره آسیاب شده
1 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک
1 1 پیمانه پنیر چدار رنده شده
کاهوی خرد شده
گوجه فرنگی خرد شده
نصف پیمانه خامه ترش
2 عدد زیتون سیاه، بدون هسته
خمیر آماده به مقدار لازم

دستور پخت تاکو به شکل عنکبوت

یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط قرار دهید و روغن را گرم کنید. پیاز، سیر و 1/2 قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید و 4 تا 5 دقیقه تفت دهید، هر از گاهی هم بزنید تا نرم شوند. گوشت چرخ شده را اضافه کنید و 4 تا 5 دقیقه دیگر بپزید و با قاشق چوبی تفت دهید تا قهوه ای شود و کاملا بپزد.
لوبیا، آب، فلفل قرمز، زیره، پونه کوهی و 2 قاشق چایخوری نمک باقیمانده را با هم مخلوط کنید. مواد را رویحرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا به جوش آید؛ سپس حرارت را کم کرده و بجوشانید، گاهی هم بزنید تا کمی غلیظ شود، حدود 5 دقیقه. از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. پنیر را به مواد اضافه کرده و هم بزنید.
فر را روشن کنید تا گرم شود.
روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر اماده شده را به شکل دایره باز کنید و سپس با استفاده از چاقو به شکل مثلثی برشد دهید.
خمیرهای مثلثی شکل را باید روی کاغذ روغنی بچینید. خمیرها را به گونه ای قرار دهید که یک لبه تیز آن به سمت بیرون باشد و سطح صف آن در مرکزسینی قرار گیرد. تمام خمیرها را به همین ترتیب بچینید تا یک دایره در مرکز سینی فر ایجاد شود.
مخلوط مواد گوشتی خنک شده را با قاشق روی خمیر بریزید و سپس قسمت بیرونی مثلث را روی مواد قرار دهید تا خمیر حالت حلقه ای پیدا کند.
برای درست کردن پای عنکبوت، خمیرهای باقی مانده را مجددا باز کنید و به شکل مثلث برش بزنید. سپس نوک مثلث را به اندازه یک سانتی متر به داخل تا کنید و خمیر را به همین ترتیب بپیچانید تا یک رول خمیری ایجاد شود. سپس این رول را به شکل V تا کنید.
قسمتی که به عنوان بدن عنکبوت آماده کرده بودید را درون فر قرار دهید و به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید تا سطح خمیر طلایی شود.
سپس خمیرهایی که برای پای عنکبوت آماده کرده بودید را نیز درون فر قرار دهید تا پخته شود و تغییر رنگ دهد.
در نهایت، بدن عنکبوت را روی ظرف سرو قرار دهید و در هر سمت از بدن عنکبوت 4 پا قرار دهید و با خلال چوبی فیکس کنید. مرکز بدن را با کاهو، گوجه فرنگی و خامه ترش به صورت راه راه پر کنید. 2 عدد زیتون سیاه را روی خامه قرار دهید تا حالتی شبیه به چشم عنکبوت را ایجاد کند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید