🔥356

غذای ساده | واسه امشب یه کتلت به روش مامان ها ولی بی دردسر تر و راحت تر از همیشه درست کن

طرز تهیه کتلت خانگی مامان پز برای همه کسانی که عاشق کتلت های خانگی هستند!


غذای ساده

غذای ساده یا همان غذای معمولی و روزمره، غذایی است که برای بسیاری از افراد در سراسر جهان مهم است. غذای ساده برای تأمین نیازهای روزانه بدن و حفظ سلامتی بسیار مهم است. این نوع غذاها برای رفع گرسنگی، افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید هستند. همچنین، غذای ساده از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. این نوع غذاها به راحتی در خانه تهیه می‌شوند و می‌توانند با تنوع و انواع مختلف، هر روز برای شما و خانواده‌تان طبخ شوند. در تهیه غذای ساده، مواد اولیه سالم و تازه بسیار مهم هستند. همچنین، استفاده از روش‌های پخت سالم و بهداشتی نیز برای حفظ سلامتی بسیار حائز اهمیت است. غذای ساده همچنین می‌تواند برای کاهش وزن و حفظ سلامتی بسیار مفید باشد. با توجه به اینکه غذای ساده کمترین مقدار چربی و قند را دارد، مصرف آن به عنوان یک رژیم غذایی سالم و موثر برای کاهش وزن بسیار مفید است.

طرز تهیه کتلت خانگی مامان پز: بله، هر شهر و هر منطقه ای دستور پخت کتلت متفاوتی دارد. همه آنها طعم خوبی دارند، ظاهر متفاوتی دارند، اما هیچ کدام نمی توانند جای یک کتلت خانگی را بگیرند. چه پر ادویه باشد، چه پودر نان داخل آن و… واقعا چه راز دارد کتلت هایی که در خانه درست می شود. احتمالاً مهر و محبت مادری همراه می شود به کتلت ها و طعم آن را دو چندان می کند.

مواد لازم برای طرز تهیه کتلت خانگی مامان پز
برای کتلت:

600 گرم گوشت چرخ كرده
یک عدد پیاز خرد شده ریز یا رند شده آب گرفته شده
2 عدد تخم مرغ
چند شاخه جعفری خرد شده به اندازه دلخواه، به طوری که طعم جعفری غالب نشود.
2 قاشق سوپ خوری پودر سوخاری
5 قاشق چای خوری نمک
یک قاشق چای خوری زیره
1 قاشق چای خوری فلفل سیاه
یک قاشق چای خوری فلفل قرمز آسیاب شده
1 قاشق چای خوری پاپریکا
2 قاشق سوپ خوری روغن زیتون
یک قاشق سوپ خوری شیر
برای سرخ کردن:

2 لیوان روغن مایع
نکته طرز تهیه کتلت خانگی

برای دستور کتلت می توانید به جای آرد سوخاری از نان بیات نیز استفاده کنید. بعد از ورز دادن کتلت ها می توانید حداقل 30 دقیقه آن ها را در یخچال بگذارید یا یک شب بماند. در حین فرم دادن به کتلت ها با خیس کردن دستتان می توانید به آن ها حالت دهید و شکل آن ها صاف می شود و کتلت ها به دستتان نمی چسبند. کتلت ها را در روغن داغ سرخ کنید تا روغن جذب نشوند.
طرز تهیه کتلت خانگی مامان پز چگونه است؟

گوشت چرخ شده را در یک کاسه عمیق بریزید و پیاز رنده شده را روی آن اضافه کنید. سپس جعفری ریز خرد شده، تخم مرغ و ادویه ها را اضافه کنید.
مواد را خوب ورز دهید. حداقل 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.
کتلت ها را با جدا کردن خمیر ورز داده شده و فرم دادن به آن در کف دست آماده کنید.
کتلت هایی را که آماده کرده اید در روغنی که داغ شده است به صورت رفت و برگشت بپزید.

  • ببخشیدها ازکجا۶۰۰گرم گوشت بیاریم این غذای اشرافی کجاش ساده هس.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید