🔥1046

غذای ساده | واسه شام این غذای خوشمزه و ارزون و درست کن تا همه انگشتاشون و بخورن

غذای ساده واسه شام چی بهتر از سیب زمینی شکم پر!پس با مکتوب نامه همراه باشید.


غذای ساده

غذای ساده یا همان غذای معمولی و روزمره، غذایی است که برای بسیاری از افراد در سراسر جهان مهم است. غذای ساده برای تأمین نیازهای روزانه بدن و حفظ سلامتی بسیار مهم است. این نوع غذاها برای رفع گرسنگی، افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید هستند. همچنین، غذای ساده از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. این نوع غذاها به راحتی در خانه تهیه می‌شوند و می‌توانند با تنوع و انواع مختلف، هر روز برای شما و خانواده‌تان طبخ شوند. در تهیه غذای ساده، مواد اولیه سالم و تازه بسیار مهم هستند. همچنین، استفاده از روش‌های پخت سالم و بهداشتی نیز برای حفظ سلامتی بسیار حائز اهمیت است. غذای ساده همچنین می‌تواند برای کاهش وزن و حفظ سلامتی بسیار مفید باشد. با توجه به اینکه غذای ساده کمترین مقدار چربی و قند را دارد، مصرف آن به عنوان یک رژیم غذایی سالم و موثر برای کاهش وزن بسیار مفید است.

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر ساده

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با مرغ طرز تهیه سیب زمینی شکم پر در قابلمه طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با کالباس طرز تهیه سیب زمینی شکم پر ترکیه ای طرز تهیه سیب زمینی شکم پر پنیری طرز تهیه سیب زمینی شکم پر ساده طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با پنیر پیتزا طرز تهیه سیب زمینی شکم پر بدون فر

سیب زمینی شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی شکم پر ساده در ادامه با سایت مکتوب نامه همراه باشید.

سیب زمینی ۴ عدد بزرگ
تخم مرغ ۳ عدد
قارچ ۶ عدد بزرگ
سوسیس، کالباس یا مرغ ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۱ دسته کوچک
پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

برای تهیه سیب زمینی شکم پر خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه درون سینی فر را با دو لایه کاغذ روغنی پوشش داده و آنرا کنار می گذاریم.

در این مرحله سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم و خشک می کنیم، سپس درون سینی فر قرار داده و روی سینی را با فویل می پوشانیم. در ادامه سینی فر را به مدت یک تا یک و نیم ساعت درون فر قرار داده تا سیب زمینی ها مغز پخت شوند.

پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را از فر خارج می کنیم، سپس بالای سیب زمینی را با کارد جدا می کنیم، سپس با استفاده از یک قاشق کوچک داخل سیب زمینی ها را با دقت خارج می کنیم.

سیب زمینی سرخ کرده یکی از خوراکی خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود
در این مرحله سیب زمینی های خارج شده از شکم سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با پشت قاشق به طور کامل له می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

حالا قارچ را به همراه سوسیس (کالباس یا مرغ پخته) و جعفری به صورت ریز خرد می کنیم و به مواد درون کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه داخل شکم سیب زمینی ها را با این مواد پر می کنیم.

در این مرحله روی مواد پنیر پیتزا می ریزیم و روی پنیر مقداری فلفل دلمه ای رنگی می چینیم و مجددا درون فر قرار می دهیم. حالا دمای فر را روی ۱۸۰ قرار داده و اجازه می دهیم مواد داخل شکم سیب زمینی بپزند و پنیر به طور کامل ذوب شود.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه فر را خاموش کرده و چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پنیر طلایی شود. در ادامه سیب زمینی های تنوری را از فر خارج کرده و کمی آویشن روی آنها می پاشیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

  • من چند دفعست به تعداد افراد خانواده میپزم آخرش همه میگن به ما ندادی نخوردیم 😮 خوبه که تا ته سیب زمینیم میخورن

  • ناشناس

    میشه همین غذا را بدون فر یا مایکروویو درست کرد آموزش بدهید ممنون میشم

  • زهرا صدقی

    آموزش شما بسیار عالی بود ممنون از شما

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید