🔥1613

غذای ساده | واسه غذای امشب یه سیب زمینی شکم پر به سبک ترکیه ای تو کمتر از 40 دقیقه دست کن

غذای ساده امشب طرز تهیه یک غذای خیابانی ترکیه ای میباشد در ادامه با ماه همراه باشید.


غذای ساده یا همان غذای معمولی و روزمره، غذایی است که برای بسیاری از افراد در سراسر جهان مهم است. غذای ساده برای تأمین نیازهای روزانه بدن و حفظ سلامتی بسیار مهم است. این نوع غذاها برای رفع گرسنگی، افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید هستند. همچنین، غذای ساده از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. این نوع غذاها به راحتی در خانه تهیه می‌شوند و می‌توانند با تنوع و انواع مختلف، هر روز برای شما و خانواده‌تان طبخ شوند. در تهیه غذای ساده، مواد اولیه سالم و تازه بسیار مهم هستند. همچنین، استفاده از روش‌های پخت سالم و بهداشتی نیز برای حفظ سلامتی بسیار حائز اهمیت است. غذای ساده همچنین می‌تواند برای کاهش وزن و حفظ سلامتی بسیار مفید باشد. با توجه به اینکه غذای ساده کمترین مقدار چربی و قند را دارد، مصرف آن به عنوان یک رژیم غذایی سالم و موثر برای کاهش وزن بسیار مفید است.

طرز تهیه قارچ شکم پر
قارچ شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود
مواد لازم برای ۲ نفر
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
ژامبون ۱۵۰ گرم
پنیر پارمزان ۵۰ گرم
پنیر چدار ۵۰ گرم
پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
گوجه فرنگی ۲ عدد کوچک
پنیر خامه ای ۱ قاشق غذاخوری
پیازچه ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
کره ۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پاپریکا و روغن به مقدار کافی

دستور پخت سیب زمینی شکم پر

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی شکم پر رستورانی ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم ، سپس آنها را با پوست به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.
مرحله دوم

در ادامه سیب زمینی ها را با کمی روغن چرب می کنیم و مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا روی سیب زمینی ها می پاشیم، سپس انها را داخل سینی فر قرار می دهیم و روی سینی را با فویل آلومینیومی می پوسانیم.
مرحله سوم

در این مرحله در روی فویل چند سوراخ ایجاد می کنیم، سپس سینی فر را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون فر قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزند. پس از اینکه پخت سیب زمینی ها به پایان رسید انها را از فر خارج می کنیم.
مرحله چهارم

حالا داخل سیب زمینی ها را با یک قاشق خارج می کنیم و قسمت های خارج شده از سیب زمینی ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و می کوبیم تا کاملا له شود، سپس ژامبون را خرد می کنیم و به همراه پنیرها به سیب زمینی اضافه می کنیم.
مرحله پنجم
در این مرحله پیازچه را خرد می کنیم و به همراه سس مایونز به مواد اضافه می کنیم، سپس مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه سیب زمینی ها را با این مواد پر می کنیم و روی هر سیب زمینی یک تکه گوجه فرنگی قرار می دهیم.
مرحله ششم

حالا سیب زمینی ها را داخل سینی فر قرار می دهیم و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم. در ادامه سیب زمینی های شکم پر را به مدن ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا به طور کامل برشته و طلایی شوند

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید