🔥291

غذای ساده | کنار شام امشب یک دسر ارزان قیمت و لاکچری و پاییزی تو سه سوت درست کن

طرز تهیه کیک سیب دارچین یک عصرانه پاییزی خوشمزه


غذای ساده

غذای ساده یا همان غذای معمولی و روزمره، غذایی است که برای بسیاری از افراد در سراسر جهان مهم است. غذای ساده برای تأمین نیازهای روزانه بدن و حفظ سلامتی بسیار مهم است. این نوع غذاها برای رفع گرسنگی، افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید هستند. همچنین، غذای ساده از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. این نوع غذاها به راحتی در خانه تهیه می‌شوند و می‌توانند با تنوع و انواع مختلف، هر روز برای شما و خانواده‌تان طبخ شوند. در تهیه غذای ساده، مواد اولیه سالم و تازه بسیار مهم هستند. همچنین، استفاده از روش‌های پخت سالم و بهداشتی نیز برای حفظ سلامتی بسیار حائز اهمیت است. غذای ساده همچنین می‌تواند برای کاهش وزن و حفظ سلامتی بسیار مفید باشد. با توجه به اینکه غذای ساده کمترین مقدار چربی و قند را دارد، مصرف آن به عنوان یک رژیم غذایی سالم و موثر برای کاهش وزن بسیار مفید است.

یک کیک سیب دارچین خوشمزه می‌تواند عصرانه مورد علاقه شما در طول پاییز باشد. این کیک سیب نرم و لطیف است و با بوی تازه دارچین هوش از سرتان خواهد برد. اگر سیب دوست دارید و عاشق بوی معرکه دارچین هستید، حتما کیک سیب دارچین را درست کنید. ما با طرز تهیه کیک سیب دارچین به شما کمک می‌کنیم، مزه فوق العاده آن را امتحان کنید.

مواد لازم:

کیک سیب

آرد ساده 210 گرم یا 1 و نیم فنجان

بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1/4 قاشق چایخوری
شکر گرانول 150 گرم یا (4/3 فنجان)

سیب قرمز، پوست کنده و تقریباً خرد شده 1 فنجان

تخم مرغ بزرگ 2 عدد

عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

روغن نباتی 120 میلی لیتر یا نصف فنجان

ماست یونانی 120 میلی لیتر یا نصف فنجان

رویه دارچینی کیک
شکر گرانول 50 گرم یا 4/1 فنجان

دارچین آسیاب شده 1 قاشق چایخوری

کره ذوب شده 1 قاشق غذاخوری

شربت روی کیک

پودر قند الک شده، 30 گرم یا 4/1 فنجان

شیر 1 تا 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک سیب دارچین

فر را روی 180 درجه سانتیگراد (350 فارنهایت) گرم کنید. سپس قالب گرد ۸ اینچی کیک را چرب کرده و روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.
حالا در یک کاسه بزرگ، آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و شکر را با هم مخلوط کنید و سیب‌های خرد شده را نیز به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا سیب کامل با مواد مخلوط شود.
سپس در ظرفی جداگانه تخم مرغ، وانیل، روغن و ماست را ریخته و کمی هم بزنید تا همه مواد کامل با هم مخلوط شوند.
حالا مایه آماده شده را روی مخلوط خشک تان بریزید و به آرامی با یک قاشق چوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. اما نباید خیلی مواد را هم بزنید. سپس خمیر آماده شده را درون قالب از قبل آماده شده بریزید.
در این مرحله برای تهیه رویه دارچینی؛ دارچین، شکر و کره را با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا همه مواد به خوبی مخلوط شوند، بعد آن را روی کیک بریزید.
حالا کیک را درون فر قرار دهید و به مدت تقریبی 30 تا 35 دقیقه یا تا زمانی که کیک کامل بپزد صبر کنید. برای این که بدانید کیک کامل پخته یا نه، یک چوب وسط کیک فرو کنید و اگر مواد کیک به آن نچسبیده بود، کیک شما آماده است. آن را از فر بیرون آورده و روی تور سیمی قرار دهید تا کامل خنک شود.
سپس برای تهیه شربت روی کیک شکر و 1 قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط کنید. اگر شربت‌تان غلیظ بود یک قاشق شیر دیگر به آن اضافه کنید. بعد وقتی کیک کامل سرد شد، آن را از قالب بیرون آورده و به ظرف سرو منتقل کنید و شربت را شیر و شکر را روی آن بریزید.
کیک خوشمزه شما آماده خوردن است، از عطر و طعم آن لذت ببرید. نوش جان!

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید