فروش فوری سایپا با خودرو جدید و از دم قسط | فروش فوری آریا سایپا بدون قرعه کشی و تحویل فوری

آخرین خبر از فروش فوری سایپا را در مکتوب نامه بخوانید.


فروش فوری سایپا

فروش فوری سایپا به معنای فروش محصولاتی است که برای فروش سریع ارائه می شود.در فروش فوری سایپا خودروهایی که در انبار شرکت موجود است با قیمتی مناسب عرضه می شود.در طرح فروش فوری سایپا محصولات پر طرفدار در سامانه یکپارچه عرضه می شود و خریداران برای تحویل خودرو نوبت دهی می شوند. فروش فوری سایپا برای مادران نیز برنامه های ویژه ای دارد. در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری سایپا می پردازیم.
در بازدید رییس کمیسیون صنایع مجلس اعلام شد که خودروی آریا در تیرماه 1403 به تولید انبوه و عرضه خواهد رسید.
خودروی آریا با موتور M20 با مصرف سوخت کمتر از 7 لیتر در 100 کیلومتر،‌ نخستین خودرویی بود که مورد بازدید رییس کمیسیون صنایع مجلس قرار گرفت.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان این بازدید گفت: این خودرو در بالاترین سطح کیفیت عرضه خواهد شد و اکنون 35 دستگاه از این خودرو با موتور M20 در حال طی کردن مراحل تست فنی است که پس از دریافت تاییدیه‌های لازم، در تیرماه 1403 به تولید انبوه و عرضه خواهد رسید.

خودروی آریا با موتور 2000 سی‌سی و یونی‌کی با موتور هیبریدی پلاگین سایپا، دیگر خودروی مورد بازدید رییس کمیسیون صنایع مجلس بود. این خودرو با مصرف سوخت 9 دهم لیتر در حالت هیبرید، در بالاترین سطح کیفیت به بازار عرضه خواهد شد.

شاهین اتوماتیک نیز در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت که تولید انبوه آن آغاز شده است. از دیگر خودروهای مورد بازدید، شاهین پلاس تیونینگ شده توسط سایپایدک بود که به عنوان کسب‌وکار جدید سازمان خدمات پس از فروش سایپا مورد استقبال قرار گرفت.

فروش فوری سایپا
فروش فوری سایپا

هاچ بک اطلس یکی دیگر از محصولات غرفه سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد بود. Atlas بخشی از نسل جدید خودروهای اقتصادی این خودروساز داخلی است.

سایپا اطلس عضو جدید خانواده X۲۰۰ است که تیبا، ساینا و کوییک به‌عنوان اعضای دیگر آن شناخته می‌شوند. سایپا برنامه دارد این هاچ بک را در ۲ نسخه دنده دستی و دنده اتوماتیک یا به عبارتی دیگر، در ۴ تیپ با نام‌های G ،S ،L و E روانه بازار کند. از این بین، E و L در دسته تیپ‌های بالارده‌تر این خودرو تولید داخل قرار می‌گیرند که امکانات رفاهی بیشتری نسبت به دو نسخه دیگر خواهند داشت.

داخل کابین همان المان‌هایی را می‌بینید که از یک هاچ بک اقتصادی تولید داخل انتظار دارید، منتها با چاشنی به‌روزتر. نمایشگر ۷ اینچی، کنترل‌های فیزیکی کنسول مرکزی، دریچه‌های هوای گرد و دسته دنده معمولی برخی از ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

سایپا هاچ بک اطلس را با یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ عرضه می‌کند که توانایی تولید قدرت ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد. برای انتقال نیرو محرکه این خودرو یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) یا گیربکس دستی ۵ سرعته در نظر گرفته شده است. برای تعلیق ناحیه جلو و عقب اطلس، سیستم‌های مک فرسون و یکپارچه تیر پیچشی پیاده‌سازی شده است. ترمزهای جلو و عقب این محصول سایپا هم به‌ترتیب از نوع دیسکی و کاسه‌ای هستند. نهایتاً باید ذکر کرد که مصرف سوخت آن ۶.۹۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، ترمز اضطراری خودکار، ایربگ راننده و شاگرد، سیستم رصد باد تایرها، صندلی عقب تاشو، سنسور پارک دنده عقب، سیستم تهویه نیمه‌خودکار موارد موجود در لیست امکانات هاچ بک Atlas هستند.

سایپا لیدا محصول جدید گروه خودروسازی سایپا است که سال آینده به بازار معرفی خواهد شد.
پس از افتتاح نخستین نمایندگی گروه خودروسازی سایپا در بلاروس، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا با بسیاری از رسانه‌های بلاروسی مصاحبه کرد.

او در مصاحبه با یکی از رسانه‌های کشور بلاروس درباره موقعیت گروه خودروسازی سایپا گفت: «گروه خودروسازی سایپا شامل شش زیر گروه صنعتی اصلی است. سه تای آنها خودروهای تجاری تولید می‌کنند که شامل کامیون با ظرفیت حمل ۶ تا ۴۴ تن، کامیون (با ظرفیت باربری ۴۵۰ کیلوگرم)، اتوبوس و مینی‌بوس و تریلر می‌شوند. حجم تولید خودروهای تجاری ما دو هزار دستگاه در سال است. خودروهای ارائه شده‌به بازار در سه کارخانه تولید می‌شوند. سایپا شاهین و کوییک، در پارس خودرو، سهند (روی پلت فرم کیا پراید)، P۹۰ ،L۹۰ (روی پلت فرم لوگان)، به همراه ساینا هم در سایپا – سیتروئن تولید می‌شوند. گروه خودروسازی سایپا همچنین دارای ۸۰ کارخانه تولید قطعات خودرو است. ما ۶۰۰ شوروم در کشورمان داریم که خودروهای سایپا در آنجا به نمایش درمی‌آیند.
کارخانه‌های تولید خودروهای سواری سایپا در مجموع چهارصد هزار خودرو در سال تولید می‌کنند. در مجموع ۲۷ میلیون خودرو در ایران تردد می‌کنند که ۱۲ میلیون آن ساخت گروه سایپا است. ۱۵ میلیون خودرو دیگر در سایر خودروسازی‌ها تولید می‌شوند. به این ترتیب سهم سایپا در داخل کشور ۴۲ درصد است. در ابتدای سال آینده، ما قصد داریم اولین خودرو آریا هیبریدی را به بازار ارائه می‌کنیم. تا پایان سال ۲۰۲۴ هم خودرو الکتریکی سایپا لیدا (به معنای دختر خورشید – از اساطیر شرقی) به بازار معرفی خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در واقع خبر مهم را در آخرین جمله مصاحبه خود با خبرگزاری بلاروسی اعلام کرد. او گفت که پس از آغاز عرضه خودرو آریا هیبریدی به بازار خودرو کشور، سایپا لیدا به بازار خواهدآمد که خودرویی کاملاً برقی است.

اما سایپا لیدا که تاکنون هیچ خبری از آن در رسانه‌های ایرانی نبود، چگونه خودرویی خواهد بود؟ بهترین روش کسب اطلاعات درباره این خودرو برقی، پرسش از روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا بود.

اما روابط عمومی این گروه خودروسازی در پاسخ به بیت‌ران اعلام کرد که از این صحبت محمدعلی تیموری خبری ندارد و هیچ چیز درباره این خودرو نمی‌داند.

از این پاسخ دو نتیجه می‌توان گرفت. اول اینکه سایپا لیدا به عنوان یک خودرو برقی به هیچ عنوان وجود خارجی ندارد. یعنی صحبت‌های تیموری در بلاروس درباره این خودرو صرفاً یک وعده پوچ برای بازارگرمی بیشتر بود.

اما نتیجه دوم که محتمل به نظر می‌رسد این است که سایپا لیدا در واقع نمونه کاملاً برقی سایپا آریا خواهد بود. همانطور که می‌دانیم، این گروه خودروسازی از مدت‌ها پیش نمونه‌هایی از خودرو زدریو GX۵ را به کشور وارد کرده‌بود.

رسانه بیت‌ران در بهمن ماه ۱۴۰۰ این خبر را منتشر کرد و مشخص شد که زدریو GX۵ به هیچ عنوان در سایپا تولید نخواهد شد. اما این گروه خودروسازی برنامه دارد تا از زیر ساخت برقی آن برای محصولات آتی این شرکت استفاده کند.

از آنجایی که ابعاد و اندازه‌های زدریو GX۵ شباهت فراوانی به سایپا آریا دارد، می‌توان نتیجه گرفت که سایپا لیدا در واقع همان Aria است که با زیر ساخت برقی زدریو GX۵ به بازار می‌آید.

این احتمال وجود دارد که برای تمایز این دو خودرو، سایپا احتمالاً نسخه برقی آریا (لیدا) را با برخی جزئیات ظاهری و داخلی متفاوت به بازار معرفی کند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید