فعالسازی رمز پویا با گوشی / کد فعالسازی رمز دوم همه بانک‌ها

در این گزارش دریافت رمز دوم پویا با کدهای دستوری و پیامک را می خوانید.


فعالسازی رمز پویا با گوشی / کد فعالسازی رمز دوم همه بانک‌ها

تعدادی از بانک ها به منظور سهولت دسترسی مشتریان خود به رمز یکبار مصرف (پویا)، کدهای دستوری برای دریافت رمز دوم در اختیار کاربران قرار داده اند.

از مزایای این روش عدم مراجعه به دستگاه های خودپرداز برای فعال سازی رمز پویا و عدم نصب اپلیکیشن است.

این رمز ها فقط ۱۲۰ ثانیه فعال هستند و باید در این مدت کاربر خدمات بانکی خود را انجام دهد.

دریافت رمز دوم پویا با کدهای دستوری و پیامک

فعالسازی رمز پویا با گوشی / کد فعالسازی رمز دوم همه بانک‌ها

روش فعالسازی رمز پویا چگونه است؟

برای دریافت و فعالسازی رمز پویا روش‌های مختلفی وجود دارد. علاو بر اینکه می توانید برای بعضی از بانک ها به صورت حضوری مراجعه کنید، می‌توانید فعال سازی رمز پویا بدون مراجعه به خودپرداز یا از طریق پیامک را انجام دهید.

آیا برای دریافت رمز پویا نرم افزار یکسانی برای همه بانک ها وجود دارد؟

خیر. هر بانک اپلیکیشن مخصوص خود را دارد که با استفاده از آن می‌توانید برای فعالسازی و دریافت رمز پویا اقدام نمایید.

چه زمانی به رمز پویا نیاز داریم؟

اگر قصد خرید اینترنتی بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان را دارید حتما باید از رمز پویا استفاده کنید که برای اینکار حتما باید این رمز را طبق روش‌های گفته شده در مقاله از قبل فعال کنید.

روش فعالسازی رمز پویا

محمدی‌دوست با اشاره به روش فعال‌سازی و دریافت رمز پویا، اظهار کرد: پویاسازی رمز دوم کارت‌های بانکی فقط و فقط توسط بانک صادرکننده کارت انجام می‌شود و مشتریان هر بانک می‌توانند برای اطلاع از روش‌های فعال‌سازی رمز پویای کارت خود به شعب آن بانک مراجعه کنند. همچنین دریافت رمز پویا از طریق پیامک و یا راهکار‌های مبتنی بر کد‌های دستوری (USSD) از دیگر روش‌های فراهم شده برای ارائه آن به مشتریان توسط بانک‌ها است. بانک مرکزی نیز با هدف نظارت و راهبری این پیامک‌ها، سامانه هریم (هدایت رمز‌های یکبار مصرف) را از ابتدای دی‌ماه راه‌اندازی خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه فعال‌سازی رمز پویا هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مشتریان ندارد، گفت: در همه بانک‌های استان باجه‌ای به منظور ارائه خدمات الکترونیک در نظر گرفته شده و مشتریان هر بانک برای دریافت راهنمایی و خدمات مرتبط با رمز پویا می‌توانند به این باجه‌ها مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند. همچنین در صورت بروز مشکل، مشتریان می‌توانند این مهم را از طریق روابط‌عمومی مدیریت شعب هر بانک پیگیری کنند.

وی در رابطه با مشتریانی که گوشی تلفن همراه هوشمند برای نصب اپلیکیشن ندارند، تصریح کرد: این افراد می‌توانند رمز پویا برای استفاده از خدمات بانکی را به جای نرم افزار رمزساز، از طریق پیامک یا USSD دریافت کنند که برای دریافت پیامک، با حضور در بانک صادرکننده کارت و احراز هویت باید رضایت صریح مشتری به دریافت پیامک حاوی رمز پویا از طریق شماره تلفن همراه ثبت‌شده نزد بانک، مستند شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان، عنوان کرد: از پانزدهم دی‌ماه امسال، رمز دوم ثابت کارت‌های بانکی غیرفعال خواهد شد و از این تاریخ به بعد خرید‌های اینترنتی و پرداخت‌های نیازمند رمز دوم، با استفاده از رمز دوم ثابت امکان‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین با توجه به حجم بالای کارت‌های صادر شده در شبکه بانکی، همشهریان، پویاسازی رمز دوم کارت‌های بانکی خود را به روز‌های پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند و هر چه سریع‌تر نسبت به فعال‌سازی آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان مراقب وب‌سایت‌ها و پیامک‌های جعلی با عناوین فریبنده‌ای مانند پویاسازی رایگان رمز دوم باشند، خاطرنشان کرد: پویاسازی رمز دوم در همه بانک‌ها رایگان است و شهروندان برای دانلود اپلیکیشن‌ها فقط به صفحه رسمی هر بانک مراجعه کنند. همچنین توجه داشته باشند که بانک‌ها و موسسات اعتباری به هیچ عنوان برای فعالسازی رمز پویا، اطلاعات حساس کارت‌های بانکی مانند رمز دوم و کد اعتبارسنجی (CVV ۲)، کارت را مطالبه نمی‌کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، فورا بانک خود را از این موضوع آگاه کرده و در این خصوص از کارشناسان بانک کمک بگیرند.

وی عمر رمز پویا را حداکثر یک دقیقه اعلام کرد و گفت: آن دسته از مشتریانی که از کارت‌های بانکی خود برای انجام تراکنش‌های مبتنی بر کارت و بدون حضور فیزیکی کارت استفاده می‌کنند باید نسبت به فعال‌سازی رمز پویای کارت‌های خود اقدام کنند؛ بنابراین در تراکنش‌هایی که با استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یا خودپرداز‌ها انجام می‌شود، نیازی به رمز پویا نیست.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید