فروش فوق العاده ایران خودرو یعنی ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه برای خرید خودروهای ایرانی. این فروش ممکن است در روزهای ویژه مانند تعطیلات و جشنوارهها برگزار شود و قیمت خودروها به شدت کاهش مییابد. هدف از طرح فروش فوق العاده ایران خودرو، جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش خودروهای ایرانی است. فروش فوق العاده ایران خودرو معمولاً به صورت موقت برگزار میشود و پس از اتمام دوره فروش فوق العاده، قیمت خودروها به حالت عادی خود برمیگردد.فروش فوق العاده ایران خودرو به معنای عرضه اتومبیلهای ایران خودرو با شرایط ویژه و متفاوت است. فروش فوق العاده ایران خودرو به عنوان یک روش تبلیغاتی به منظور جذب مشتریان جدید و همچنین حفظ و گسترش بازار فروش استفاده میشود. در ایران، صنعت خودروسازی یکی از صنایع پرسود و پردرآمد است و برند ایران خودرو در این صنعت پیشرو است.
شرایط فروش ایران خودرو در مرحله بیستم اولویتبندی سامانه یکپارچه، برای خودرو پژو پارس اعلام شد.
فروش ایران خودرو فقط متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام کردند و اسامی آنها به عنوان اولویتهای تابستان ۱۴۰۲ طرح عادی و جوانی به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال شده یا در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس: www.esale.ikco.ir اسامی آنها درج شده است میتوانند در این بخشنامه ثبت نام کنند
متقاضیان می توانند از روز سهشنبه مورخ ۲۱ شهریور به مدت ۱۰ روز نسبت به ثبت نام و تکمیل وجه اقدام کنند.
مرحله سوم سامانه یکپارچه فروش خودرو در حالی از روز گذشته، ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده است که بسیاری از متقاضیان مرحله دوم این سامانه، از خرید خود منصرف شده و اقدام به تکمیل وجه نکردند. در این دوره، برخلاف دورههای پیشین، اغلب شرکتهای خودروساز و مونتاژکار حضور نداشته و تنها نام دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور به چشم میخورد.
این طرح برای متقاضیانی در نظر گرفته شده که در مرحله دوم سامانه یکپارچه، ثبتنام کرده بودند و هیچ خودرویی به آنها تعلق نگرفته بود یا موعد تحویل خودروی آنها برای سال ۱۴۰۳ بود. به این ترتیب، تمامی این افراد میتوانند با مراجعه به وبسایت این سامانه به نشانی Esalecar.ir محصول انتخابی قبلی را تغییر داده و یکی از محصولات عرضه شده در مرحله سوم را انتخاب کنند.
اما به طور کلی متقاضیان حائز شرایط خرید خودرو از طرح های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چندان از دو خودروساز بزرگ کشور رضایت ندارند. زیرا ایران خودرو و سایپا نتوانسته اند محصولات مورد نظر مادران را به موقع به آنها تحویل دهند.
به گزارش بانک اول مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو اعلام کرد این خودروساز به زودی برای حدود هفت هزار و 300 مادر دارای دو فرزند و بیشتر که در طرح های فروش این خودروساز برای خرید پژو پارس ثبت نام کردند، فراخوان تکمیل وجه ارسال خواهد کرد.
شرکت های خودروساز بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سال گذشته مکلف شدند که 50 درصد ظرفیت فروش خود را به مادران حائز شرایط اختصاص دهند.
مادرانی که از فرزند دوم به بعد آنها بعد از تاریخ 24 آبان 1400 متولد شده باشد می توانستند در این طرح های فروش خودروسازان ثبت نام و بر اساس لاین ویژه ای که نمایندگان مجلس برای آنها تدارک دیدند به محصولات تولیدی شرکت های خودروساز دسترسی داشته باشند.
این تکلیف که روی دوش شرکت های خودروساز گذاشته شد تا حدی روند عرضه را چه به متقاضیان عادی و چه مادران با اختلال روبرو کرده است. اما حال مدیران فروش ایران خودرو از برنامه ریزی برای تحویل حدود هفت هزار و 300 دستگاه پژو پارس به مادران خبر می دهد. این خبر را می توان سوپرایز ایران خودرو برای مادران قلمداد کرد.
آن طور که مدیر فروش و بازاریابی ایران خودرو می گوید مادرانی که بعد از اعلام فراخوان در شهریور 1402 نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند، محصول مورد نظر خود را تا پیش از پایان سومین ماه از فصل تابستان سال جاری تحویل خواهند گرفت.
البته پناهی این گمانه را نیز که بخشی از تعهدات این خودروساز درباره پژو پارس به مهر امسال موکول شود رد نمی کند و می گوید این احتمال وجود دارد که بخشی از تعهدات مربوط به پژو پارس که در طرح های فروش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مادران واگذار شده در اولین ماه از فصل پاییز 1402 به آنها تحویل داده شود.