🔥723

فوری/ابلاغ افزایش 2 میلیون و 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان | خبر مهم برای حقوق بازنشستگان

حداقل حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت ابلاغ شد.


حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می‌شود که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و زمان خدمت است. در ایران، بازنشستگان به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند.به طور کلی، حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی، بیمه تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر است. همچنین، سازمان تامین اجتماعی در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در حقوق بازنشستگان اعمال کند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

بخشنامه اعلام حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت از سوی معاون سازمان اداری واستخدامی کشور ابلاغ شد.

بخشنامه اعلام حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت (بخشنامه شماره ۶۷۷۳۸ مورخ ۱۳/۶/۱۴۰۲ سازمان اداری و استخدامی کشور) به معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ به استاد ردیف (۴) جزء (س) ماده (۱۱۶) قانون مدیریت خدمات کشوری و به منظور پاسخ گویی به استعلامات و ابهامات اداری دستگاه‌های اجرایی به شرح ذیل اعلام می شود.

در ابلاغیه معاون سازمان اداری واستخدامی Hمده است، در اجرای مفاد بند (۵) تصویب‌نامه شماره ۳۶۰۷/ت۶۱۱۳۴ه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ هیئت وزیران با اصلاحات بعدی آن (موضوع تصویب نامه شماره ۶۵۲۶/ت۱۶۶۹ه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ هیئت وزیران مبلغ ریالی حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۱۴۰۲ مبلغ بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال است. این رقم ملاک محاسبه “حداقل حقوق کارکنان دولت” مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در قوانین و مقررات مربوط است.

شایان ذکر است مبلغ حداقل حکم کارگزینی هر ساله در قوانین بودجه سنواتی تعیین می شود.

حقوق بازنشستگان
حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور توضیحاتی درباره آخرین مصوبات اعضای این کمیسیون درباره سنوات و حقوق بازنشستگی ارائه کرد.
سیدکریم حسینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور ، در توضیح مصوبه این کمیسیون درباره محاسبه سنوات و حقوق بازنشستگی، گفت: در ماده 29 لایحه برنامه هفتم به تغییر در نحوه محاسبه سنوات حقوق بازنشستگی اشاره شده بود که در جلسات کمیسیون به صورت کامل به آن پرداخته شد.

وی درباره این بند از لایحه برنامه گفت: پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین 5 سال آخر خدمت بود که اعضای کمیسیون ماده واحده مذکور را حذف کردند بنابراین وضعیت فعلی درباره محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین دو سال آخر برقرار خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه همچنین بیان کرد: دولت در بندی سهم خود از پرداخت حق بیمه را کاهش و سهم بیمه شده را افزایش داده بود که اعضای کمیسیون با اکثریت آرا این بند را نیز حذف کردند.

حسینی اضافه کرد: موضوع دیگر که در کمیسیون لایحه برنامه به آن توجه و درباره آن بحث و تبادل نظر شد موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان است که با توجه به اینکه اعضا نظرات مختلفی داشتند و اینکه ظرف چند روز آینده هم سایر نمایندگان می‌توانند نظرات خود را درباره گزارش کمسیون تلفیق و همچنین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان، مطرح کنند لذا تصمیم گیری و جمع بندی نهایی در این باره در جلسه علنی و زمان بررسی جزئیات لایحه صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس تلاش می‌کند مصوبات را به نفع مردم و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد اصلاح کند، تاکید کرد: مفادی که در کمیسیون در حوزه مربوط به بازنشستگان تصویب شده بسیاری از نگرانی‌های این قشر را برطرف خواهد کرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز نکته جدیدی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین وضعیت مسکن بازنشستگان را اعلام کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر از افزایش حقوق بازنشستگان با همسان سازی را داد.
احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی بازنشستگان از لحاظ معیشتی در شرایط مناسبی نیست و لازم است که حقوق این قشر متناسب و همسان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه بازنشستگان جدا از هزینه‌های معیشتی با توجه به بالا بودن سن با هزینه‌های درمان رو به رو هستند، افزود: از طرف دیگر بازنشستگان با هزینه خانواده، همسر، فرزند روبه‌رو بوده و اغلب نوه دارند؛ لذا چگونه می‌توانند با حقوق کم بازنشستگی زندگی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تورم برای شاغلان و بازنشستگان یکسان است، ادامه داد: با توجه به موضوعات فوق متناسب و همسان سازی حقوق بازنشستگان امری ضروریست و باید بازنشستگان هر سال شامل همسان سازی حقوق و تناسب حقوق با شاغلان هم رده خود شوند.

وی با بیان اینکه نباید افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس یک فرمول متفاوت از شاغلان هم‌ رده آن‌ها باشد، افزود: عادلانه نیست که شخص بازنشسته نیمی از حقوق افراد شاغل را دریافت کند.

نماینده نیشابور در مجلس با تاکید بر اینکه مبنای متناسب و همسان‌سازی، تناسب در حقوق دریافتی افراد شاغل و بازنشستگان دستگاه‌های مشابه است، ادامه داد: لذا ضروریست که دولت نسبت به این مسئله توجه کند و شرایطی را فراهم کند که حقوق فرد بازنشسته حداقل 80 درصد از حقوق فرد شاغل باشد.

ارکانی در پایان با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع دولت باید همسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستورکار خود قرار دهد، گفت: مجلس نیز به دنبال حل این موضوع است و اگر دولت اقدامی نکند، نمایندگان برای حل مشکل این قشر به مسئله ورود خواهند کرد.

  • باسلام بنده با۳۲سال۷ماه ۱۵روز سابقه بیمه تامین اجتماعی و۱۵درصد جانبازی و۱سال حضور داوطلبانه درجه‌های حقوق دریافتی ام از تامین اجتماعی ۸۹۰۰۰۰۰هزار تومان است واز بنیاد جانبازان هیچ حقوق ومزایای ندارم چون طبق قانون فقط از یک صندوق می‌شود حقوق دریافت کرد .آیا این انصاف است .

  • ناشناس

    حقوق بازنشستگان کارگری نباید زیر خط فقر باشه .عیدی آنها هم باید به اندازه عیدی کارگران شاغل باشه . همسان سازی آنها هم چند ساله پشت گوش انداخته شده . مدیر عامل تأمین اجتماعی مقصر اصلی این نابسامانی هاست که خود حقوق نجومی دریافت میکند و دست در دست وزارت کار و شورایعالی کار برای کمترین پرداختی به بازنشستگان کارگری ست که با افزایش حقوق خائنانه 21درصدی امسال موافقت کرده والسلام

  • ناشناس

    در سن ۳۵ سالگی بیوه شدم ۱ فرزند پسر دارم که ۲ سال متاسفانه به علت ضربه روحی پشت کنکور ماند تا بتواند به دانشگاه سراسری برود حقوق اون قطع شد ، ولی وارد دانشگاه سراسری شد با این همه غرور هر روز بعد از ۳ سال درس میگه خرجم زیاده مامان ، داری اذیت میشی ، میگه درسو کنار بزارم ، ولی من نتونستم بزارم ، حالا واقعا حق یه زن جوون که زندگیشو پای جیگر گوشش گذاشت و ترکش نکرد حقوق نا چیز تامین اجتماعی هست ؟ متاسفم هر روز میبینید چقدر فحشا زیاد شده ؟ ولی ما که با مناعت طبع نجابتو اصالتو بچمونو به دندون گرفتیم شایسته این حقوقیم ؟؟!!!

  • ناشناس

    سلام عدالت کجا عدالت مردمن با 31 سال سابقه کار بازنشسته شدم حقوق واقآ کم است حقوق س
    ی 10روز خوبن باتشکر

  • ناشناس

    شما رو به خدا یا همسان سازی رو اجرا کنید یا خیالمون رو راحت کنید یه کلام بگید نمیکنیم چقدر انتظار بکشیم چند ساله فقط حرفش زده میشه خیلیامون آرزوی افزایش حقوق رو به گور بردن بسه بخدا خسته شدیم

  • ناشناس

    من بازنشسته وزارت ارشاداسلامی هستم بامدرک لیسانس و35 سال سابقه و35 روز حقوق ک بدون کسورات 9250000 حقوق دریافت مینکم آیا فکرنمیکنید زیاد است؟انوقت یه بازنشسته شر کت نفت با د یپلم و25 سال سابقه 22000000 حقوق. این عدالته جمهوری اسلامیه. واگذارتان بخدا. هرچند شما خدا رو قبول ندارید. فقط به اسم دین ظلم وبی عدالتی رو رواج دادید واز کنارش سود خودتون رو به جیب زدید.

    • ناشناس

      از بیمه اجتماعی و بیمه کشوری بیان شد، ولی از بیمه روستایی و عشایری هیچ سخنی به وسط نیامد، چون اونها در این کشور زندگی نمی کنند و انسان نیستند،

  • قربانی

    اینجانب درزمان جنگ ۱۸ماه ازجمله منطقه شلمچه جزیره مجنون عملیات ولفجر۸درمنطقه فاوبعدازمدتهاحدود ۲سالی هست فقط تکریم کارت وکارت ایثارگری دارم درضمن پاسداوظیفه لشگر۱۹فجرشیرازبودم متاُسفانه چیزی برایم تعلق نگرفته

  • معلم بازنشسته ۱۴۰۰

    چرا میانگین دوسال آخر ملاک میزان حقوق بازنشسته است ؟!چرا حقوق ما باید اینهمه کمتر از شاغلین باشد ،چرا رفاهیات و پرداختهای مناسبتی برای باز نشستگان دولت معنی ندارد؟ مگر ما عمر وجوانی خود را برای کار کردن و در خدمت دولت بودن سپری نکردیم ، مگر مبلغ کسورات بازنشستگی هرماه طبق حقوق به روز از ما کم نمی شد وتازه اگر حقوق ما کمی اضافه میشد معوقه ماه‌های قبل را بر نمی داشتید وتازه یک ماه از اضافه حقوق ما هم که به نفع صندوق برداشته می شد به عنوان مقرری ماه اول هر افزایشی !!! پس چرا حقوق بازنشسته اینقدر کمتر از شاغلان پرداخت می شود چرا در حق بازنشسته اینقدر اجحاف بعمل می آید بابا بازنشسته شوید تا درد مارا بدانید
    ما در زمان جنگ و باز سازی وتحریم بی هیچ چشم داشتی با کمترین امکانات وحقوق ، ایثار گرانه کار کردیم حق بیمه وبازنشستگی ومالیات را بی هیچ کم
    و کاستی پرداخت نمودیم جایز نیست در حق ما اینگونه کوتاهی وظلم شود !!!!

  • ناشناس

    ما فرهنگیان مرد با30سال سابقه کار چرا رده بندی شامل حال ما نشه

  • ناشناس

    چرا رده بندی به ما معلمان فرهنگی که20پیش بازنشسته شده آیم نمی دهید مگر خون اونا از ما رنگین تر است این چه عدالتی است من که 32سال پیش لیسانس از دانشگاه ملی با چه زحمتی کشیدم حالا باید نسبت به دیگر فرهنگیان ماهیانه7م کمتر بگیرم مگه ما دانشگاهی نداریم زن و بچه نداریم

  • سیدهمایونی

    الهی صدهزارمرتبه شکر

  • سیدهمایونی

    سلام، منهم بازنشسته جانبازقطع عضوهستم
    وشکرگذارحق،
    من سعی کردم کارخیلی کوچکی ایجادکنم اولش سخت بود ولی بااستقامت، ودعاشد. گرچه زیادنیست
    آنقدرکه محتاج نشوم
    ولی آقایان نبایدازپدرتوقع داشته باشند، بایدتلاش کنند، وبه پدرمارکمک کنندتاخدبرکتشان دهد
    پسرهابعداز18و20نفقه ندارند، بایدتلاش کنند

  • ناشناس

    باسلام تروخدا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو زیاد کنید تا کمکی بشه به خانمهای سرپرست با اجاره مسکن های زیاد چیکار کنیم

  • متاسفانه وعده همسان سازی رو اجرا نکردن الان معلم هم سطح من دقیق دو برابر حقوق داره

  • ناشناس

    سلام شوهر من سی سال بیمه رانندگان بوده الان چند ماهی هست که بازنشست شده بعد از سی سال کار سخت وسن شصت سال حالا شش میلیون و پانصد حقوق میدن که پانصدش از بابت تکمیلی وماده 89 کم میشه این انصاف هست که بعد از اینهمه روی ماشین مردم کار کردن بیمار بودن این حقوق رو بگیره

  • من یک بازنشسته ایثارگر لشکری هستم با ۱۰ میلیون حقوق وقتی یک نفر بازنشسته میشه مخارجش خیلی بیشتر از زمانی هست که شاغل بوده همه این را می دانند مخارج ازدواج فرزندان مخارج دانشگاه هزینه های درمان ووواقایان مسئولین دولت مردان شما را بخدا بفکر بازنشسته هاباشید کی میخواهید قانون همسان سازی را اجرایی کنید بخدا ظلم هست یکی ۲۰ میلیون حقوق بگیرد یکی ۱0 میلیون ما هم انسانیم توی همین کشور زندگی می کنیم

  • ناشناس

    باسلام هرکاری میکنید خواهشن فقط حرف نباشه لطفا به داد ما کارگرهای باز نشسته ی تامین‌اجتماعی هم برسید نه فقط لشگری ها رو هر بدبختی باشه سر این کارگر بدبخت میفته فکری هم به حال ما بکنید

  • عربعلی شمسیان

    مسئولین محترم واقعآبااین حقوق بخور نمیر بازنشستگان لشگری که با همه مریضیهای دامن گیر که اکثرآ دردوران خدمت بعلت کشیک سرپا ایستادن بی خوابی استرس وارد شده وداشتن نوه نبیره عروس وداماد میهمان وغیره کفاف یک هفته زندگی شما را میکند که مایک ماه سر کنیم انهم اکثر مسآجر شما را بخدا کمی وجدانتون بیدار کنیدبخدا در دنیا وآخرت باید پاسخ گو باشیدچند سال باید انتظار همسان سازی را بکشیم کی باید عملی شودبه امید انجام

  • من سال ۹۳ بازنشست شدم بعد از ۱۰ سال ۸ میلیون حقوق میگیرم با این گرانی چکار کنم اگر خدا را قبول دارین خودتان حساب کنید با ۳۱ سال سابقه یک آدم فلج ۱ روز خودتان را جای ما بگذارید

  • تو که ازمحنت دیگران بی غمی نشایند که نامت نهند ادمی

  • ناشناس

    سلام من بازنشسته ام با15 سال سابقه 4میلیون میگیرم با4بچه وعروس ونوه 16نفریم چطوری زندگی کنیم من راننده برای مردم کارکردم اما بیمه نمیداد زمانی رفتم بازنشسته بشم دیدم بیمه ندادن 65پایه گرفتم 72دفترچه اتوبوس وکامیون وتاکسی دارم خدامارا کمک کنه امین

  • یک مادر سرپرست

    تو رو خدا خودتون رو بزارید جای من دخترم عقد هست مستاجرم نمیتونم جهیزیش رو بخرم

  • جعفر جمشیدی

    درود به نمایند گان عزیز وارجمند که در فکر باز نشستگان هستند ولی این مبلغ فقط خرید یکی از پسران شلوار۰کتانی ۰ وتی شرت۰وکفش می‌شود

  • بازنشسته

    یک بازنشسته دارای داماد وعروس ونوه هست اگر یکروز بخواد دعوتشون کنه برای دیدنش بااین حقوق کم شرمنده انها میشه ومجبوره عذرخواهی بکنه که نمیتونه پذیرای انها باشه .

  • سلام به نظر من بیشتر مردهای بازنشستهای که میشناسم تبدیل شدن به افراد خودپسند و به خاطر شرایط بد حجابی که در جامعه حکمفرماهست دنبال تنوع طلبی هستن وبه نیاز خوانواده کمتر توجه میکنن کاش مقداری از حقوقشون رو مستقیم در اختیار خانم خونه قرار میدادین که این همه نگران مخارج زندگی نباشن اگه مرد بیرو ن خونه کار میکرده همسرشون هم تو خونه بچه داری وکارای خونه روانجام میداده چرا باید باید همسر ادعا کنه فقط وظیفه داره خورد وخوراک تهیه کنه در حالی که خانم هم جوونی وعمرش صرف زندگی و بزرگ کردن بچه ها شده و …

    • محیبازنسسته

      زهرادخترم واقعافکرت مریضه اصلاجونی مونده که یک بازنشسته دنبال عیش ونوش باشه اصلاپولی باقی میادکه دنبال این کارهاباشدبدبینی رابگذارکنار…..

    • سلام
      اگر همسر شما اینگونه است چرا جمع میبندید
      اگر مکان خانه را واسه همسرت محل آرامش قرار دهید همسرتان چنین کاری انجام نمیدهد

  • داود قاسمی آذر

    پدر بنده هم بازنشسته هست به زور پول غذا مون رو میده کاری کنید پول بچه و زنشو جدا بریزید تا اگه کسی حق زن و بچه شو به کسی دیگه نده چون مشکلات ما خیلی زیاده پدرم بازنشسته شرکت واحد تبریزه سن اش 59 سالشه و من بچه اش 33 سالمه مشکلات خودشو حل میکنه ولی تو خونه ما عذاب میکشیم اعتراض هم کنی به گوشش نمیره از استرس قرص اعصابم میخورم از مشکلات حتی من و برادرم

  • رتبه بندی معلمان باز نشسته مورخه ۱/۷/۱۴۰۰ چی شد؟چرا مجلس تصویب کرد؟چرا گفتن مدارک بار گذاری کنید؟چرا برای ما حکم زدن؟پس چرا معوقات باز نشستگان سال ۱۴۰۰رو نمی دن

  • امیر ازاهواز

    بنده بازنشسته لشکری هستم ومستاجر و فرزندانم بیکار وهمسرم صعب العلاج وازنظرمالی بسیارضعیف و جویای کارهستم وکسی حاضرنیست به من کاربدهد وحقوق ام ماهانه کل نه میلیون هست وبااین حقوق نان خالی نمیشدخورد لطفارسیدگی کنیدوحقوق مارا به روز کنید

  • یعقوب خلیلی

    درود بر شما مادر زمانی که شاغل بودیم بیمه تکمیلی ا. ل ایران بعد سرمد بود والله سرمد عالی بود تمام هزینه ها وپول دارو ووزیزت را می‌داد

  • تا بحال میگفتن حقوق بازنشسته باید به میزان ۹۰ درصد شاغل باشد ، الان میگن ۸۰ درصد کم کم تا حکم زده بشه میشه ۴۰ درصد خدایا پناه بر تو

  • بازنشسته

    با۳۴سال سابقه ک ازاول سال ۹۲بازنشسته شدم دریافتی ام حدود۷میلیون و۸۰۰هزارتومانه،آیااین عدالته؟

  • ناشناس

    بزرگترین ظلم حقوقی به بازنشستگان لشکری ارتش در ایران شده است که بازنشستگان لشکری را به نان شب محتاج کرده اند……

    • کامبیز

      متاسفانه در مورد بازنشستگان نیروهای مسلح و آموزش و پرورش خیلی اجحاف شده. وحق اعتراض هم ندارند. حقوقم امسال کفاف هزینه تحصیل دو فرزندم میشه و واقعا موندم دولت بر اساس چه مبنایی این حقوق رو به بازنشسته میده

    • با سلام یکی از دو ستان درخواست بن ومبلغ پنج میلیونی کرده بود برای خریدازفروشگاه اتکا راداشت در حالی که بعد از گذشت این همه سال از جنگ و جانباز ۵۰ درصدبودن دو سال است کارت اتکا گرفته ایم ولی چه فایده دست روی هر یک از اجناس میگذاریم می گوینداینها ۳۶ ماهه هستند به شما تعلق نمیگرد شما ۱۰ماهه هستید اجناس ۱۰ ماهه خیلی کم وبه درد نخور واقساط بالا هستند بنیاد جانبازان دلش خوش است نه سهمیه بن ونه یارانه خوش به حال نیروهای مسلح .

  • ناشناس

    افزایش حقوق بازنشستگان لشکری وکشوری وتامین اجتماعی با توجه گرانی کمر شکن وتورم افسار گسیخته در ایران باید افزایش حقوق بازنشستگان ۱۰ ده میلیون تومان افزایش یابد تا بازنشستگان بتوانند نفس راحت بکشند بازنشستگان لشکری به جهت عدم مسکن که بعد از ۳۰ سال کار و تلاش شبانه روزی اجاره نشین هستند و هنوز جانپناهی برای خود و خانواده شأن ندارند وسربار جامعه وکشور هستند و با حقوق کم وناچیز بزرگترین ظلم وستم به بازنشستگان لشکری در ایران شده است ….

  • اسماعیل

    خدا بداد مان برسد

  • دولت فقط ب شاغلین خوب میرسه حقوقاشون زیاد و اضافه و کار و پاداش هم دارند و همچنین بُن هم دریهفت میکنن ولی بازنشسته ها چی حقوقهاشون کمه و وقتی هم ک اضافه میشه درصده خیلی کمی اضافه میشه،الان باز ب یارانه حکمت شاغلین بیشتر اضافه و بازنشستگان کمتر، حداقل یارانه حکمت بازنشستگان رو ب۵میلیون برسونید تا وقتی میریم اتکا قشنگ خرید کنیم این مقدار ک الان هم اضافه شده بازم کمه چیزی نمیشه خرید

  • هاشم کعبی

    امروزه بازنشسته تامین اجتماعی که بیشترآنهازیرنظرپیمانکاربودندوزیرخط فقربودندموقع بازنشسته شدن هم مشکلات مالی برای ازدواج فرزندانشان ودرمان بیماریهایشان پرداخت وام واجاره وقضاوت باشماست چه گناهی کرده که کارگر شده همه منتظرعدالتیم

    • عبدالله

      دوستان دولت میگه من حق اولادرادوبرارکردم کسی نیست سوال کند وبگد کدام بازنشسته دیگراولاد تحت تکفل دارد
      که شما مردم رائول می‌زنید اگرراست می‌گویید عائله مندی را زیاد کنید نه حق اولاد

  • وای خدای من تمام مشکلات بازنشستگان حل شد .
    شهر را آذین کنید و به جارچیان دستور دهید همه جا اعلام کنند همسان سازی اجرا گردید .
    بازنشستگان اسنپ را تعطیل کنند و به سیر و سفر و سیاحت بپردازند. 😂😂😃😃

  • قدرت اله سینا

    باسلام باید هرچه سریعتر هم سان سازی اجرای شود.بااین حقوق فقط ۱۰روز می توان زندگی بخور نمیر زندگی کرد واقعا حق مردم اینه .نباید این قشر را فراموش کرد واقعا صواب بهتر از این نداریم .موفق باشید

  • بازنشسته تامین بدبختی

    سلام به انهایی که دم از عدالت می زنند ولی سیر ازگشنه خبر ندارد

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید