🔥871

فوری/اعمال افزایش 25 درصدی همسان سازی حقوق بازنشستگان از فردا | همسان سازی حقوق بازنشستگان به ایستگاه پایانی رسید

آخرین خبر از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را در سایت مکتوب نامه بخوانید.


همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است. در گذشته، سیستم بازنشستگی در ایران بر پایه نظام وظیفه بود، به این معنی که حقوق بازنشستگان به مبنای حقوق آخرین شغلی که انجام داده بودند، تعیین می‌شد.همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث ایجاد عدالت نامتوازن در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان شده بود.اما در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران انجام شده است. برخی از این تلاش‌ها شامل تغییر قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اصلاح سیستم بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است.با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور توضیحاتی درباره آخرین مصوبات اعضای این کمیسیون درباره سنوات و حقوق بازنشستگی ارائه کرد.

نماینده نیشابور در مجلس، گفت: دولت باید تبعیض نسبت به حقوق افراد شاغل و بازنشسته را از بین ببرد و حقوق یک بازنشسته حداقل ۸۰ تا ۹۰ درصد از حقوق فرد شاغل باشد.
احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن تاکید بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان‌، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم موجود بازنشستگان از لحاظ معیشتی تحت فشار هستند و ضروریست که حقوق این قشر متناسب و همسان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه مجلس و کمسیون برنامه و بودجه پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان است، گفت: متاسفانه به دلایل مختلف این موضوع تاکنون محقق نشده است که با توجه به شرایط اقتصادی لازم است تا در برنامه هفتم که فرصتی مناسب است این امر صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه یک شخص بازنشسته پس از 30 سال خدمت، باید حقوقی دریافت کند که تامین کننده زندگی بازنشستگی وی باشد، افزود: عادلانه نیست که شخص بازنشسته نیمی از حقوق افراد شاغل را دریافت کند لذا در کمیسیون برنامه و بودجه در تلاش هستیم که حقوق بازنشستگان در هر دستگاهی معادل 80 تا 90 درصد شاغلان هم رتبه باشد.

ارکانی با بیان اینکه به مرور زمان حقوق بازنشستگان با شاغلان مشابه دستگاهی که بازنشست شده‌اند، فاصله پیدا کرده است، اظهار کرد: مبنای متناسب و همسان‌سازی، تناسب در حقوق دریافتی افراد شاغل و بازنشستگان دستگاه‌های مشابه است.

نماینده نیشابور در مجلس گفت: لذا ضروریست که دولت با اقداماتی تبعیض به وجود آمده نسبت به حقوق افراد شاغل و بازنشسته را از بین ببرد و به این مسئله توجه کند و شرایطی را فراهم کند که حقوق فرد بازنشسته حداقل 80 تا 90 درصد از حقوق فرد شاغل باشد.

پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت که باعث می‌شد حقوق آنها به طرز محسوسی کاهش پیدا کند توسط مجلس رد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور توضیحاتی درباره آخرین مصوبات اعضای این کمیسیون درباره سنوات و حقوق بازنشستگان ارائه کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در توضیح مصوبه این کمیسیون درباره محاسبه سنوات و حقوق بازنشستگی، گفت: در ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم به تغییر در نحوه محاسبه سنوات حقوق بازنشستگی اشاره شده بود که در جلسات کمیسیون به صورت کامل به آن پرداخته شد.

کریم حسینی درباره این بند از لایحه برنامه گفت: پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت بود که اعضای کمیسیون ماده واحده مذکور را حذف کردند بنابراین وضعیت فعلی درباره محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین دو سال آخر برقرار خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه همچنین بیان کرد: دولت در بندی سهم خود از پرداخت حق بیمه را کاهش و سهم بیمه شده را افزایش داده بود که اعضای کمیسیون با اکثریت آرا این بند را نیز حذف کردند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق بازنشستگان

دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری

حسینی اضافه کرد: موضوع دیگر که در کمیسیون لایحه برنامه به آن توجه و درباره آن بحث و تبادل نظر شد موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان است که با توجه به اینکه اعضا نظرات مختلفی داشتند و اینکه ظرف چند روز آینده هم سایر نمایندگان می‌توانند نظرات خود را درباره گزارش کمسیون تلفیق و همچنین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان، مطرح کنند لذا تصمیم گیری و جمع بندی نهایی در این باره در جلسه علنی و زمان بررسی جزئیات لایحه صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس تلاش می‌کند مصوبات را به نفع مردم و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد اصلاح کند، تاکید کرد: مفادی که در کمیسیون در حوزه مربوط به بازنشستگان تصویب شده بسیاری از نگرانی‌های این قشر را برطرف خواهد کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شد.

وی افزود: براساس تنفیذ مواد ۱۲ و۳۰ برنامه ششم توسعه دربرنامه هفتم، دولت مکلف است بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت نماید.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، باید همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس در تبیین این موضوع اضافه کرد: از طرفی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حقی است اجتناب ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت انقلابی است.

وی اظهارکرد: واقعیت آن است که در شرایط کنونی حال بازنشستگان خوب نیست و صرفا فقط با شعار این مساله حل شدنی نیست.

حاجی بابایی با اظهار تاسف از به بن بست رسیدن نظام هماهنگ پرداخت بیان کرد: دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه بصورت لایحه به مجلس ارائه کند.

حاجی بابایی با اشاره به رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم تاکید کرد: برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد، که بتوانیم شاهد عدالت در پرداختی‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می‌دهد، این رویکرد می‌تواند شادی و نشاط و امید آفرینی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری از طریق سایت اختصاصی بازنشستگان سایت صبا به نشانی و ادرس الکترونیکی https://eservices.cspf.ir / قابل دریافت و مشاهده است

در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران انجام شده است. برخی از این تلاش‌ها شامل تغییر قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اصلاح سیستم بازنشستگی و تعیین استاندارد‌های جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است. با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.

دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری از طریق سایت اختصاصی بازنشستگان سایت صبا به نشانی و ادرس الکترونیکی https://eservices.cspf.ir / قابل دریافت و مشاهده است. بازنشستگان عزیز برای دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری باید به سایت صندوق بازنشستگی کشور به نام صبا مراجعه کنند و نسبت به آخرین وضعیت حکم حقوقی، فیش حقوقی و ثبت نام و دریافت وام اقدام کنند.

برای دریافت حکم همسان سازی حقوق بازنشستگان باید به سایت https://services.sabasrm.ir/Hokm/ مراجعه کنید.

  • ناشناس

    سلام صد رحمت به دولت قبلی که مردم اینجوری سر کار نمی گداشت ومسخره نمی کرد همه فقط حرف میزنند چون خودشان حقوق میلیاردی میگیرند.

  • فریدون‌

    متاسفم تورم بیداد میکنه !!!!! گرانی وحشتناکه !!!!! حقوق بازنشسته ناچیز و حقیر !!!!!

  • اکبر عنایتی

    با سلام. بازنشسته مستمری فولاد با بیمه خدمات درمانی هستم. خدا وکیلی چرا باید اینقدر فرق بین حقوق خدمات درمانی و تامین اجتماعی باشد . چرا باید سالی شش ماه سختی کار برا تامین اجتماعی محاسبه شود . دوس پنج سال با محاسبه سالی شش ماه سختی کار شود و بعدا حقوق آنها در بازنشستگی تعرفه‌ای آنها ۲۹ میلیون باشد تعرفه حقوق خدمات درمانی ۱۷ میلیون باشد یعنی ا اینقدر بی عدالتی .

  • ناشناس

    فقط حرف می‌زنید عمل نمی‌کنید بازنشسته تامین اجتماعی هستم دریافتی ماهیانه ۶/۲۰۰ خدا وکیلی آقایان مسئول تامین اجتماعی ، مجلس ، دولت ، با این حقوق می‌شود زندگی کرد ، خودتان الحمدالله حقوق خوب میگیرید بالای ۴۰ تا ۵۰ میلیون مزایا ماموریت ، حق مقام ، حق مسئولیت، اضافه کاری ثابت ۱۲۰ ساعت در ماه و ….. مالیات شما ها زیر ۱۰ میلیون تومان نیست ما چطور با ۶ میلیون زندگی کنیم شما آدم هستید ما ؟ بگیرید بیشتر هم بگیرید حقوق کمی به اندازه سر سوزنی بفکر بازنشسته ها باشید فرقی نمی‌کند تامین اجتماعی ، کشوری ، لشگری همه گرفتارهستیم خدا را مد نظر داشته باشید

  • ناشناس

    بازنشسته تامین اجتماعی هستم ۳۳ سال بیمه پرداخت کردم مفقود شده در تامین اجتماعی با ۲۵ سال ۴ ماه بازنشسته شدم حقوقم درسال ۱۴۰۲ شده 6میلیو ن و دویست هزارتومان اجاره مسکن قبض آب وبر ق وگاز تلفن آیا پولی می ماند برای خرید نان خالی برای خوردن و نمردن ؟!!!

  • تعیین حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین دریافتی حقوق دو سال آخر خدمت صورت میگیرد و منبعد درصد افزایش حقوق بازنشستگی در هر سال برای همه بازنشستگان باید یکسان باشد که نیست و آنهم بصورت پلکانی و یا کم بگیر و متوسط بگیر و حداکثر بگیر بنفع حداقل بگیر با درصد بیشتر و حداکثر بگیر با درصد کمتر صورت میگیرد.

  • با سلام حق باز نشستگان کشوری خیلی ضایع شده با حقوق کم و تورم در گوشت ، مرغ، برنج،روغن میوه و و و بخدا سفره ها خالی، چرا مطالبات ۱۵٪ باز نشستگان بهداشت درمان به فراموشی سپرده شده، آقای دکتر ترکی چرا بفریاد ما نمیرسید؟؟!!

  • ناشناس

    سلام اونی که با ۱۰ سال سابقه بازنشسته شده و حدودا یک ملیون و نهصد میگیره چطوری باید زندگی کنه با این وضع گرونی لطفا اگه حقوق اضافه نمی کنید آموزش خرج کردن بدید

  • ناشناس

    والامیگن‌ اضافه‌ میشه‌ لشگری‌ وکشوری ولی‌ عملی‌ نمیشه‌ این‌ جواب‌ اون‌ شخصیکه‌ گفت‌ چراهمش‌ کشوری‌ ولشگری

  • ناشناس

    چرا کسی با ۱۰سال بازنشستگی ۲م بگیره چندین سال قبل با۱۰سال بازنشستگی ۸م بگیرند چطوری محاسبه میشه؟

    • ناشناس

      دوست من سلام.من با لیسانس با سی سال سابقه بازنشسته شده ام.حقوقم ده میلیونه.حالا بمن بگو یک بازنشسته کشوری یا لشکری می‌شناسی که متاهل باشه و دارای فرزند و با سی سال سابقه بازنشسته شده باشه و حقوقش ده میلیون باشه.آره برادر من در تامین اجتماعی هست.شما هم حقوق بالا میگیرید و هم تسهیلات درمانی بهتری دارید.

  • نمیدونم دردمان پیش کی بگیم تا مارا درک کنند با این حقوق بازنشستگی چکار میشه کرد با توجه باینکه بچه های دم بخت دور ور ما را گرفتن هیچکاری نمی توانیم برایشان کنیم پیش بچه ها شرمنده هستیم یعنی با این حقوق نمیشه حتی یک حلقه نا چیز برایشان گرفت،

  • با سلام واقعا باز نشستگان کشور ی حقوق کم می گیرند واقعا نیاز به افزایش دارند الان شاغلین 15ساله از ما. بیشتر حقوق می گيرند.
    تا حالا قول های زیادی دادند ولي عملی نشد.

  • عباس سجادی

    باسلام واحترام پارسال با ۳۵ سال خدمت و مدرک لیسانس باحقوق ۶۴۰۰ بازنشست شدم. الان حقوقم ۷۶۰۰ همسانسازی فقط تو خبرها میشنویم. عملا انجام نشده و فقط صحبت میکنند. خواهشا عمل هم شود.

  • رجبعلی ملکی وند کامل آباد

    درسال۱۳۶۳بامدرک دیپلم حسابداری ومدیریت بازرگانی به استخدام یک شرکت تعاونی روستایی درآمدم ازهمان ابتدا فریبمان دادند چون جزءکارکنان دولت محسوب نشدم وبامدرک دیپلم استخدام کارگری وبراساس قوانین اداره کار ۳۰سال تمام باحداقل حقوق بخورنمیر به امید بازنشستگی ودریافت حقوق معقول کارکردم درسال۹۳ با ۳۰سال کار،بازنشست شدم ازهمان ۹۳ هی میگید همسان سازی واشده این چه قانونی است که بازنشسته را برآورده و عید های توخالی می‌فرماید ازطرفی آیا مدرک دیپلم دراین مملکت حتی با بیسواد هم برابری نمیکند که بازهم حداقل بگیر باشم واصافا کارهایم به بهانه ایواهی محسوب نشده هروقت هم اعتراض میکنم جواب سربالامیشنوم ازکسی که شکایت میکنم احقاق حقم را به همان مبداءارجاع می‌دهند. خلاصه از عده ووعیدخسته شدیم چاره نکنید خیابان است وماهستیم وشما .

  • سلام چرا همسان سازی را اجرا نمیکنن ۳۰سال حق بیمه دادیم اگر خودمون پولی که بابت بیمه دادیم جمع میکردیم وملک یا طلا میخریدیم دیگر احتیاج به مصوبه وهمان سازی نداشتیم آقای خودمون بودیم وملکی را که خریده بودیم میفورختیم وبانک میزاشتیم الان خیلی بیشتر از حقوقی که بیمه پرداخت می‌کرد درآمد داشتیم

  • ناشناس

    سلام اصولا حقوق بازنشسته باید بیشتر از شاغل باشه ،عدالت هم اینو حکم می کنه ، علت اش هم معلومه،نیاز به توضیح نیست،حالا این که نشدنی است ،اما بحث تفاوت 90 درصد بود،که حالا شده 80دصد،دراجرا هم برخی دریافتی های شاغلین مانند سختی کار ،اضافه کاری.محاسبه نمی شه،ومصوبه اخیر دولت که اخیرا توسط معاون اول محترم ابلاغ شد.که درسال مبلغ ده میلیون تومان درمناسبت ها مختلف به عنوان پاداش به شاغلین پرداخت خواهد شد.این قبیل دریافتی ها راهم درنظر بگیریم .تفاوت دریافتی بازنشسته با شاغل به همان50 ،60 درصد می رسه ،حالا هم که درآستانه انتخابات هستیم نمایندگان مجلس با آب وتاب حرف های را می زنند.ولی این طرح تناسب سازی هم مانند نظام هماهنگ میشه که حدود فکرکنم ۲0سالی است هنوز بطور کامل اجرایی نشده ،اگر همان نظام پرداخت هماهنگ اجرایی می شد خیلی ازمشکلات مرتفع می شد.مع الوصف بازنشسته بجز اینکه همچنان امیدوارباشند چاره ای ندارند.موفقدباشید

  • با سلام ، چرا باید کسی که از کارافتاده شده ، سازمان تامین اجتماعی بیمه تکمیلی شو رد نمیکنه، پیش خودتون گفتید اینکه از کار افتاده هستش ، یه پاش بیمارستانه یه پاش خونه پس برامون نمیصرفه به تکمیلیشو رد کنیم، واقعا متاسفم برای همچین سازمانی که فقط به نفع خودش کار میکنه

  • فرزند آموزگار شریف

    از طرف همه بازنشستگان اگر حرف می‌زنید اینقدر نزار و فقیر و بیچاره چرا نشون میدید این قشر محترم رو..حالا اگر اینقدر تحقیر خود ثمر ی داشت یه چیزی …خودتون رو با خاک یکسان کردید در ازا چی

  • من رفتم از اداره بیمه پرسیدم
    گفتند افزایشی در کار نیست تا سال آینده

  • چرا هی لشگری وکشوری ومیکنید همه همسان سازی بشه بره پی کارش لشگری ها هم باید بشه

  • حقوق های ما در زمان کار برحسب ارزش روز حقوق ما دریک سال 12 مرتبه کسر می شد ولذا بقرحسب 30 سال کسر حقوق که تمامی دولت ها در خصوص راه اندازی صنایع بزرگی در ایران نقش داشتند چرا نباید الان بر اساس تورم محاسبه شود چرا دولت ها خود را خمتکار مردم می ذانند ولی در امر رفاه همین مردم که همیشه در خدمت انقلاب چه در جنگ و حمایت از انقلاب فعال بودند سنگ اغندازی می کنند ااقایان ایا می دانید چرا برخی از کارمندامن اندک در طول زمان کاری خود دست به … می زنند ؟

    • علی اکبر وثوقی

      با سلام تکلیف ما که سی سال بیمه دادیم و دو سال اخر بر اثر اجبار راننده شدی و همان ملاک شده که حد اقل بگیر با حقوق بسیار کم چیست چرا راننده اینقدر بد بخت است نه پا دارم نه کمر دارم نه کلیه دارم داروی ازاد پدرم در اورده

  • سیروس اصغری اردلانی

    حقوق مابازنشستگانی ۸ سال بازنشسته شده‌ام با۱۵ سال حالا،از۳میلیون تعیرخواهد کرد

  • ناشناس

    من بلزنشسته۳۰ال کار در سل۱۴۰۰بازنشسته شدم یک تغییری کرده کهبازنشسته۲۵سال کار کرده ولی قبل از ۱۴۰۰بازنشسته شده از من ۳۰سال کار کرده بیشتر می‌گیرد این چه قانونی است

  • غلامرضااحمدی

    فقط وفقط وعده و وعیدمیدین…
    نمیدونم خداییش خودتون بااین
    گرانی یک فردباززنشسته چجوری
    بایداموراتشوبگذرونه😢😢😢😢😢

  • ناشناس

    سلام درمورد بازنشستگان راننده تاکسی هم یه فکری کنید ۵میلیون و۸۰۰ هزار بنظرتون عادلانه س مگه ما توایران بااین تورم زندگی نمی کنیم واقعا نمی دونیم چه باید کرد

  • رضا یزدانی

    لطفاً همسان سازی حقوق بازنشستگان را با شاغلین به انجام برسانید

  • جانباز۵۵درصدآزاده

    رئیس دفترمحترم بازرسی ویژه ریاست جمهوری، وزارت آموزش وپرورش،دیوان عدالت اداری،بنیادشهیدوامورایثارگران، باعرض سلام. همسراینجانب معلم مقطع ابتدایی ناحیه۵مشهدمقدس ،درسال۱۳۹۴ با ۲۵سال و۴ماه خدمت تمام وقت،باتوجه به ماده۲۴قانون جامع خدمترسانی به ایثارگران(ارفاق ۵سال جهت بازنشستگی)تقاضای بازنشستگی دادند وموردموافقت قرارگرفت،اما متاسفانه حکم بازنشستگی بدون ارفاق۵ساله صادرگردید وعلیرغم پیگیریهای متعدد جوابی نگرفتیم. الآن سال۱۴۰۲ حکم حقوقی ایشان حدود ۷میلیون تومان هست. آیانهادنظارتی وجودداردکه دربرابراین قانونگریزی به مسئولیتشان عمل کنند؟.واقعاشکایتمان را کجاببریم تارسیدگی شود؟.

    • شیرزاد

      باسلام.دوست گرامی جانباز عزیز.بنده ایثارگر و فرزند شهید هستم.قانون ماده ۸۷بند ج برای همسر شما انجام نشده است.وباید طبق قانون فوق برنامه ششم توسعه از پنج سال ارفاقی باید استفاده کند و با سی سال سابقه بازنشسته گردند.شما میتوانید به دیوان عدالت در تهران خ ایران زمین مراجعه نموده و درخواست اعمال قانون کنید.مطمئن باشید جواب میگیرید.

  • خدمتگزار دولت

    با سلام
    تور بخدا بفکر جانبازان شاغل بازنشستگان که در راس کار بودن چرا عدالت برقرار نیست چرا جانبازان بیکار حقوق بگیرن ولی ما که جانباز بالای ۳۰ درصد بودیم و بازنشسته شدیم فرق میزارمد حقوق جانبازی نمی دهند
    علت چیست گناه نا چیست ما زحمت مگر در سر کار نکشدیم

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    خدا به داد ما بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی برسه با این حقوق بخور نمیر

  • ناشناس

    چرا باز همسان سازی بازنشستگان شد ۸۰ درصد فرد شاغل، مگر بنا نبود حداقل ۹۰ درصد حقوق شاغلین بازنشستگان کشوری حقوق دریافت کنند باز زمزمه ۸۰ درصد را چرا به صدا درآورید یک بازنشسته باید حداقل ۹۰ درصد فرد شاغل همه طبقه ی خود دریافتی داشته باشد.

  • خداکنه دورست بشه نه اینکه حرف بزنن بازنشستگان چشمشون به اینه که دولت مردان کاری بکنن اونهایکه درصف اول میشینن بسم الله انجام بدن بااین اوضاعو احوال

  • بازنشسته

    آقایون مدیران ونمایندگان مجلس هرروز که مثل یک بازنشسته معمولی حقوق ومزایا دریافت کردند ومثل بازنشسته ازبیمه اکمل وتکمیلی برخوردارباشندمیتونن تصمیم بگیرن نه با حقوق ومزایای نجومی وامکانات وقراردادبابهترین بیمارستانها وبیمه های آنچنانی
    ، بقیه سرکار هستند وبس

  • ناشناس

    خیلی‌ ممنون‌ دستتون‌ دردنکنه‌ برای‌ افزایش‌ حقوق‌ کشوری‌ لشگری‌ ممنون

    • فکری برای بازنشستگان تامین اجتمایی هم کنیدیکی با سی سال سابقه باید۸ م ت بگیره درصورتیکه یکی ۲۵م ت میگیره چقدتفاوت چرابایداین طورباشه هردوسی سال سابقه کاردارن

  • خیلی اسونه میشه ۵ مثل اب خوردنه به همین اسونی به همین خوش مزگی😋😜🍓🍒🍉🍇🍏🍎🍄🌽🥭🍌🍊🍋🍗🌮🥪🌭🍕🍟🥗🥙🍔🍳🍡🍩🍭🍬🍨🍹🧁🍫🍰🍧🍨🍜🍝🍿

  • ناشناس

    چرا اسمی از بازنشستگان سال های قبل برده نمی شود که با درد و رنج زندگی می کنند کجای این عدالت است که یک شاغل فرهنگی چندین میلیون از همکار بازنشسته ی مشابه خود بیشتر دریافت کند.

  • حکم همسان سازی بالاخره چی می شه ی بار حذف می کنن ی بار به امیدی خدا می خواد اجرایی بشه

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید