🔥975

فوری/اعمال همسان سازی حقوق بازنشستگان از امروز | واریزی چشمگیر برای بازنشستگان با حقوق این ماه

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان را در سایت مکتوب نامه می خوانید.


همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است. در گذشته، سیستم بازنشستگی در ایران بر پایه نظام وظیفه بود، به این معنی که حقوق بازنشستگان به مبنای حقوق آخرین شغلی که انجام داده بودند، تعیین می‌شد.همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث ایجاد عدالت نامتوازن در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان شده بود.اما در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران انجام شده است. برخی از این تلاش‌ها شامل تغییر قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اصلاح سیستم بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است.با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.

پرداخت حقوق بازنشستگان شهریورماه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴‌ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی از روز دوشنبه هفته آینده ۲۰ شهریورماه آغاز خواهد شد.

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا از۲۰ شهریورماه آغاز و تا تاریخ ۳۱ شهریورماه به پایان خواهد رسید.

پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت که باعث می‌شد حقوق آنها به طرز محسوسی کاهش پیدا کند توسط مجلس رد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور توضیحاتی درباره آخرین مصوبات اعضای این کمیسیون درباره سنوات و حقوق بازنشستگان ارائه کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در توضیح مصوبه این کمیسیون درباره محاسبه سنوات و حقوق بازنشستگی، گفت: در ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم به تغییر در نحوه محاسبه سنوات حقوق بازنشستگی اشاره شده بود که در جلسات کمیسیون به صورت کامل به آن پرداخته شد.

کریم حسینی درباره این بند از لایحه برنامه گفت: پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت بود که اعضای کمیسیون ماده واحده مذکور را حذف کردند بنابراین وضعیت فعلی درباره محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین دو سال آخر برقرار خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه همچنین بیان کرد: دولت در بندی سهم خود از پرداخت حق بیمه را کاهش و سهم بیمه شده را افزایش داده بود که اعضای کمیسیون با اکثریت آرا این بند را نیز حذف کردند.

حسینی اضافه کرد: موضوع دیگر که در کمیسیون لایحه برنامه به آن توجه و درباره آن بحث و تبادل نظر شد موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان است که با توجه به اینکه اعضا نظرات مختلفی داشتند و اینکه ظرف چند روز آینده هم سایر نمایندگان می‌توانند نظرات خود را درباره گزارش کمسیون تلفیق و همچنین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان، مطرح کنند لذا تصمیم گیری و جمع بندی نهایی در این باره در جلسه علنی و زمان بررسی جزئیات لایحه صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس تلاش می‌کند مصوبات را به نفع مردم و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد اصلاح کند، تاکید کرد: مفادی که در کمیسیون در حوزه مربوط به بازنشستگان تصویب شده بسیاری از نگرانی‌های این قشر را برطرف خواهد کرد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شد.

وی افزود: براساس تنفیذ مواد ۱۲ و۳۰ برنامه ششم توسعه دربرنامه هفتم، دولت مکلف است بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت نماید.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، باید همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس در تبیین این موضوع اضافه کرد: از طرفی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حقی است اجتناب ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت انقلابی است.

وی اظهارکرد: واقعیت آن است که در شرایط کنونی حال بازنشستگان خوب نیست و صرفا فقط با شعار این مساله حل شدنی نیست.

حاجی بابایی با اظهار تاسف از به بن بست رسیدن نظام هماهنگ پرداخت بیان کرد: دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه بصورت لایحه به مجلس ارائه کند.

حاجی بابایی با اشاره به رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم تاکید کرد: برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد، که بتوانیم شاهد عدالت در پرداختی‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می‌دهد، این رویکرد می‌تواند شادی و نشاط و امید آفرینی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس گفت: جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی‌توان نادیده گرفت، با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آن‌ها در انجام وظایف خطیر شغلی افزایش خواهد یافت و به یاری خدا شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه خواهیم بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه و انجام رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد ماه خبر داد.

نعمت‌الله ترکی در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: تا سال ۹۹ بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقی مانده مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است. مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در برنامه ما است تا قبل از شهریور ماه آن را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب می شوند، توضیح داد: رتبه بندی معلمان از سال ۱۴۰۰ شروع شد. حدود ۶۷۲ هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

ترکی ادامه داد: دو سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها یعنی ۵۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۶۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شوند. در سال جاری نیز از شهریور ماه ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالبات اینها مانده است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده‌اند در مرداد ماه رتبه بندی انجام و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود. در خصوص مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم ‌پزشکی نیز که در کش و قوس‌های سالهای ۹۷ تا ۹۹ بودند، در اسفند سال ۱۴۰۱ این امر اجرایی شد. افزایش ۱.۱۵ در این امر انجام شد، احکام صادر شد و تا قبل شهریور ماه امسال معوقات پرداخت می‌شود.

  • علی محمدی

    سلام چرا همسان سازی اجرانمیشه لطفااجراکنید مردیم ازبی پولی شرم در مقابل زن و بچه ونداری

  • ناشناس

    دبیر خانم بازنشسته اموزش وپرورش هستم بعد از ۳۰ سال ۱۴۰۱ چرا همسان سازی حقوق اجرا نمیشه به خدا توانایی شغل دوم ندارم خواهش میکنم رتبه بندی را اجرا کنین شما را به قران قسم میدم سال۱۴۰۱ بازنشسته شدم

  • ناشناس

    سلام چرا یکی با یک ماه سابقه حقوقش با کسب که ۳۰ سال سابقه کار داره باید کی باشه این چه عدالتی است

  • ناشناس

    سلام کجا بیمه شدگان تامین اجتماعی 17 میلیون حقوق میگیرند ما با 26 سال سه ماه سیزده روز 6ونیم میلیون میگریم بخدا ما هم به سختی فیش بیمه ها که ماه برایمان صادر میشد را پرداخت میکردیم خواهشمندیم اول تحقیق کنید بعد نظر بدهید واقعا شرایط زندگی خیلی سخت شده باز هم لطفا یه فکری بحال ما تامین اجتما عها هم بکنیید همین جور که به فکر بازنشستگان کشوری لشکری ومعلمین هستید برای بازنشستگان تامین اجتماعی فکری بکنید چرا که بدون بکبار درپرداخت فیش ها دارند باسختی بیمه پردازی میکنند با تشکر

  • ولی اله نظری

    خانه از پای بست ویران است. خواجه در فکر طاق ایوان استک

  • سلام
    متاسفانه بازنشسته ها همگی مشکل مالی دارند و بعضی ها سعی میکنند کار دوم گیر بیاورند که اگر گیر بیاید هم مبلغ دریافتی تاثیری در زندگیش ندارد همگی به سختی روزگار میگذرانند و منتظر لطف و عنایت پروردگارند، توصیه من به شاغلین از همان اول به فکر کار دوم سرمایه گذاری و آینده باشید که اگر به همین حقوق اکتفا کنید کلاهتان پس معرکه است ، پس انداز اگه میتونید بکنید، متاسفانه دولت دستش بسته است درآمدی ندارد که بتواند حقوق کارمندان را متناسب با تورم افزایش دهد همینقدر هم میدهد با بدبختی میدهد، برو قوی شو که ضعیف پایمال است.

  • بازنشسته

    همه بازنشستگان بعد از عمری ۳۰،۳۵ سال خدمت با چقدر حق بیمه به دولت بازنشسته که میشوند تازه اول بدبختی و مشکلات و مریضی و بیماری شروع می‌شود، حالا تازه پدربزرگ و مادر بزرگ شده بچه‌ها و نوه و نتیجه ها انتظار دارند و حقوق یک بازنشسته تا دهم ماه نمی رود، آیا کشور های منطقه مثل ماها این همه بدبختی ها را دارند

  • حسین خمری

    باسلام بازنشسته با حداقل حقوق ماهیان 89 و نداشتن مسکن و مستاجر با ماهی 2500باچهار نفرعایله واقعا زندگی برام خیلی مشکله شمارا به هرکس که می پرستید بفکر بازنشسته با باور میشه درطرح ملی مسکن بخاطر نداشتن انداخته شرکت نکردم درضمن توجه داشته باشید که تفاوت افزایش ازمهر 99 تا کنون با وعدها داده شده پرداخت نشده

  • ناشناس

    سلام شمارا به خدا بفکر بانشستهاییکه حداقل حقوق میگیرند با چهار نفرعایله وفاقد مسکن و مستاجر باکرایه 2500درماه و نداشتن شغلی دیگر یک

  • باسلام
    بازنشسته های تامین اجتماعی حداقل ۱۷میلیون میگیرن ما کشوری ها چی نه میلیون این چه عدالتی هست که اونا بیست درصد با ۵۰۰تومن اضافه میگیرن ولی ما همون بیست درصد پارسال برا اونا ۳۷درصد افزایش داشته برا ما کشوری ها فقط ۵درصد چرا اخه

    • من بازنشسته تامین اجتماعی با۳۰سالسابقه ۸تومن میگیرم

  • ناشناس

    اگر از همان روز اول شما به نظام هماهنگی دست نمیزدی وهمچون سالیانه سال گذشت تمامی حقوق های شاغلین را بر اساس گروه وپایه پرداختش می کردی امروز اینطوری دوچار سردرگمی بابت پرداخت حقوق شاغلین وبازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی وکشوری ولشکری وکلی شاغلین دولتی نمی شدی آقایان اقتصاددانان بی اقتصاد در نظام پرداخت حقوق شما اینکارها کردی بخاطر خودتان تا از حقوق های نجومی و دریافتی اضافه کاری نجومی بهرمند شود نه بفکر سایران بود نه بفکر همچنین روزهای تلخ

  • ناشناس

    تو خدا به بازنشستگان کشوری هم اگه وقت کردید ی نظری بکنید ۳۴ سال برای آموزش و پرورش کار کردم این شد عا قبت کار با چه کنم زندگی می‌کنم شایسته ی فرهنگی نیست

  • اره اره

  • ازنظر من برنامه خوبی هست وخیلهاراضی هستن و کمک زیادی کرده متشکر هستم

  • معلم بازنشسته

    سلام معلمی که سی سال خدمت کرده درسال نود وچهار بازنشست شدم ازآن زمان همش میگفتن رتبه بندی انجام میشه چرا حقوق ما همسان سازی نمیشودباچندرغازی که میگیریم تا دهم برج به بدبختی کفاف زندگیمون نمیده چرا امروز فردا میکنید حقما خوردن نداره خداازشما بپرسه که جلو بچه ها ونوه هامون خجالت زده هستیم.

  • ناشناس

    چرا‌فقط‌به‌کسانی‌که‌تازه‌باز‌نشسته‌شدن‌رتبه‌بندی‌تعلق‌میگیره‌پس‌باز‌نشسته‌های‌سنین‌قبل‌چی‌ادم‌نیستن

  • کامنت ها رو خوندنم متاسف شدم …
    مشکل قشر بازنشسته همسان سازی و بیمه و عدم تسهیلات به بازنشستگان هست
    برخی متاسفانه اصل قضیه و فراموش کردند و دنبال قیاس خود با همکارها و بقیه هستند
    همسان سازی تسهیلات امنیت روحی معاش و بیمه های تکمیلی که تمام بیماریها رو شامل میشه مشکل هممون نه اینکه فلان همکار چزا حقوقش بیشتر و ….

  • سلام،تبعیض درپرداخت حقوق درایران بیداد
    میکند.من یه کارشناس ارشدبازنشسته جهاد
    کشاورزی هستم با۳۰سال کار.
    گمان میکنیدتفاوت دریافتی من بایه بازنشسته
    شرکت نفت ویابانک که ازهرنظرهم تراز باشیم
    چقدراست؟؟دریافتی من۱۲میلیون دریافتی
    هم ترازمن درشرکت نفت۴۵میلیون ودربانک
    حدود۳۰میلیون.چرا،چرا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • وابمانی

      چرا درمتناسب سازی سال ۹۹حق بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۸۷ را ضایع کردن، تقاضامندیم که اصلاح شود

  • بازنشسته

    سلام مت بازنشسته که سالها به‌عنوان یک بسیجی دلاور در منطقه جنگی برای دین و اسلام وانقلاب و رهبری ام جان فشانی کرده ام چرا حقی که داداش اند به ماها ندادند بسیجی دلاور چکار کند حقش رو از کجا بگیرد از سال ۶۴ تا حالا هیچ خبری از ما ها نگرفتن که مرده ایم یا زنده ایم پس عدالت حق علی مولایم سید علی می‌گوید عمل نمود چون رهبری فرزانه داریم این انقلاب زنده هست لطفا به حرف های آقای مان سید علی جانم عمل کنید عدالت رو برقرار کنید بفکر اون بسیجی که جان فشانی کرد بفکر باشید متشکرم

  • ناشناس

    سلام ۹۷ بازنشسته اموزش وپرورش،شدم ۱۰ سال قبل از بازنشستگی شعار رتبه بندی بود وقتی اجرا شد که من بازنشسته شدم حق من به گردن شماست ۳۰ سال با صداقت کار کردم ۱۰ تومان میگیم خدایا داد مظلومان را بستان

  • سلام ،بعضی افراد میگویند چرا همسان سازی نمیکنید ،شما باید بخاطر تورم افسار گسیخته حقوق کلیه بازنشستگان را همراه با تورم بالا ببرید ،نه اینکه فقط بگید افرادی که حقوق پایینی دارند باید برسد حقوقش به اونی که بالا میگیره ،اگر ۵۰ درصد اضافه میکنید باید برای همه یکسان اضافه بشود با توجه که اونیکه حقوقش پائین تر است قطعا ماهیانه مبلغ کمتری به حساب بیمه واریز مینموده ،واونیکه حقوقش بالاتره قطعا چند برابر اونیکه حقوقش پائین تره حق بیمه بیشتری ازش دریافت شده ،لطفا همه موارد مد نظر قرار بگیره ،نه فقط شعار داده بشه که انهایی که کمتر دریافت میکنند باید برسد به انهایی که بیشتر میگیرند ،لطفا مبلغ پرداختی حق بیمه ماهیانه هم بهش توجه کنید ،درصورتیکه باید برای کلیه بازنشستگان مثلا ۷۰ درصد اضافه بشود به تناسب پرداختی حق بیمه وسنوات ومشاغل ومدیریت وغیره ……….،

  • ناهیدنکوبخت

    سلام توروخدابه فکرحقوق کارگران قالیباف هم باشیدبخدامن یه زن بی سرپرست با۱۸۰۰دارم بسختی زندگی میکنم مسولین وجدان داشته باشید

  • ناشناس

    سلام بخدا انصاف هم خوب چیزیه….

  • ناشناس

    سلام من بازنشسته لشگری هستم در سال 76 چندین سال در مناطق مرزی و عملیاتی خدمت کردیم دور از زن و بچه بدون امکانات حتی آب خوردن جیره بندی بود آن موقع جاده‌ها خاکی بدون تلفن و غیره در دورترین منطقه مرزی خدمت کردیم هیچ امتیازی ندادن نه برای سربازی بچها نه برای ایثارگری هیچ امتیازی نبود الان بازنشسته شدیم توانایی کار و شغل دوم هم نداریم مستاجر هستم چون فقط ب فکر خدمت ب مردم و صادقانه بود و دنبال مال دنیا نیستیم رشوه نخوردیم که اشتباه کردم ..الان هم هیچ امتیازی ندادن حتی ایثارگری و حق منطقه جنگی هم ندادن شاغل بانک کارمند ادارات استانهای غربی حق عملیاتی منطقه جنگی مگیرند ولی افسوس ما نظامی بازنشسته نمی‌دن .گریه داره .این هم عدالت که دم میزنن…همسان سازی هم انجام ندادند حقوق شاغلها می‌ره بالا ولی ما جزیی ..شرمنده زن و بچه شدیم الان پیر شدیم و مستاجر کاش ..آن موقع ب فکر پول و رشوه می بودیم .کاش .چ می‌دانستیم .دنیا اینطور میشه

  • ناهید .م

    لطفا فکری برای بازنشستگان کارگری هم بکنید، با این دریافت‌ها ی خنده دار نمیشه زندگی کرد.

  • این همی فاسله حقوق ینی چه

    یک کشور چند قانون دار همی بازنشته هست چه فرق کشوری یا لشگری یا دیگری این تمین اجتماع چه مشکل دارد دیگران

  • عباس کریمی

    سلام ،تونظرات خواندم که سی وپنج سال حق بیمه پرداخت کرده نه ونیم ملیون حقوق میگیره،حالامن که باسی وپنج سال حق بیمه هفت ونیم میگیرم دردموبه کی بگم ،سی وپنج سال پول می‌گیرند دوسال آخروحسابرسی می‌کنند این چجورحق کشی سی وسه سال دیگه به جیب کی میره،نه حساب بانکی کلفت دارم نه وسیله نقلیه موتوری زیرپام هست بااین حقوق ناچیزدهک هفتم هم هستم چجورحساب کتاب کردن خدامی داندیاحق.

  • بازنشسته ی ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    با سلام لطفا حقوق بازنشسته ی اموزش و پرورش رو با نود درصد حقوق شاغلین همسان سازی ب کنید هر چه سریعتر

  • هدایت قربانی خدابادی

    لطفاسریع همسان سازی حقوقهاراانجام بدید

    • هاشم حسین‌زاده باز نشسته شهردار ی

      سلام من بازنشسته با۳۰سال سابقه با مدرک کارشناسی کارمند رسمی ۸میلیون حقوق می گیرم بازنشسته کشوری هستم و درسال ۱۴۰۰بازنشسته شدم تورا بخدا همسان سازی را اجرا کنید این حقوق فقط کفاف اقساط بانکها وقبض های مصرفی است بعد۳۰سال خدمت دستم را پیش کی دارزکنم این چه عدالتی ست

  • هدایت قربانی خدابادی

    سلام زمان قدیم حقوق بازنشسته های ارتش وکلانیروهای مسلح ازهمه بیشتربودواین نشون میداد که دولت چقدربرااینهاارزش قاعل بود ولی الان برعکس شده حقوق یاادم معمولی از نیروهای مسلح بیشترهست چرابایداینجوری باشه لطفارسیدگی کنیدمسعولین

  • به فکر رانندگان باری بازنشستگان زحمت کش بیمه تامین اجتماعی باشین

  • بازنشستگان لشگری چی

  • متاسفم چند سال است مسئله بازنشستگی را هنوز
    نتوانسته اندیا نمی خواهندحل کنند

  • درویش عباس دوستی نژاد

    حق کارکنان منطقه جنگی را پرداخت کنید.که درجنگ جان بر کف بودند

  • مستاجر

    والامن یه‌‌ زن‌بیوه هستم‌ مستاجرم ازماه پیش‌ کرایم‌ اضافه‌ شده‌ به‌ امیداین‌ هستم‌ که‌ این‌ ماه‌ اضافه‌ کنن‌ حقوق‌ رو‌ همش‌ وعده‌ میدن‌ تمامشم‌ تکراری‌ من‌ یکنفرنیستم‌ هزارتابیشترمثل‌ من‌ بفکرخودتون‌ خانوادتون‌ هستین‌ بفکرماهم‌ باشیدحالا که‌ روزیمون‌ دست‌ شماافتاده‌ والا

  • ناشناس

    سلام تو خدا حقوق بازنشستگان کشوری که سی سال زحمت کشیدن اضاف کنین این برج واون برج نکنین

    • باعرض سلام
      لطفاً به سختی هایی که تو روستاها طی سی وپنج سال پیش که امکانات وجود نداشت و ما صبح زود مجبور بودیم چند کیلو متر را پیاده روی کنیم تا برسیم به مدرسه خسته و مانده باید آموزش را شروع می کردیم حالا خدا را شاهد این مطلب بگیرید و ببینید ایا حقمان است با اندک حقوقی که تا پنجم ماه هم جوابگوی نیازهای اساسی خود و فرزندانمان هم نیست زندگی کنیم
      لطفاً هر چه سریعتر همسان سازی فرهنگیان را بر اساس نود درصد شاغلین اجرا کنید تا ما هم نفسی تازه کنیم به خدا داریم خفه میشیم

  • شما را به تمام مقدسات قسم میدم به داد ما بازنشستگان لشکری ایثارگر دوران دفاع مقدس برسید چرا حقوق ما باید در ماه ۱۰ میلیون باشد انوقت حقوق کارمندان بانک ۳ الی ۴ برابر حقوق ما باشد . یعنی ارزش کار ما@ که تمام عمرمان را در مناطق عملیاتی بودیم و در جنگ حضور داشتیم و اسیب دیدیم کمتر هست زمانی می گفتند حقوق لشکری باید ۲۰ درصد از حقوق کشوری بیشتر باشد . ایا واقعا الان اینطوری هست ؟ چرا کسی از ما حمایت نمی کند .تا کی باید شرمنده خانواده باشیم تا کی ؟؟؟؟

  • ناشناس

    چرا ما 19ماه پیش بازنشسته شدیم أقای وزیر یوسف نوری ما جزء رده بندی قرار نداد مگه خون ما از آنوها کم رنگ تر است این چه عدالتی هسته که خودش هم نمی دانن چکار کردنولی حق ما را پایمال کردن و ادامه دارد

  • سلام من با ۳۵ سال سابقه بازنشسته تامین اجتماعی کل حقوق من نه ومیلیون پانصد هزار تومان است قضاوت با خودتان با گواهینامه پایه یکم

  • پس صندوق کشوری ها چی ؟ بالیسانس ۴۰ سال پیش دریافتی حدود ۱۱ میلیون !!!!یک سوم کارگر تخصصی فولاد

  • زهرا بازنشسته کارگری تامین اجتماعی

    من با مدرک لیسانس کارشناس با حدود ۳۳سال سابقه در اسفند۱۴۰۱ بازنشسته شدم وبا کسی که با مدرک سوم راهنمایی با ۲۰سال سابقه در سال ۹۹ بازنشسته شده برابری می کند این چه قانونی است در تامین اجتماعی
    لطفا رسیدگی کنید

  • محمدعلی پوریا

    باسلام،این پولی که بعنوان مستمری میدهیدکفاف ده روز ماه نمیشود،خجالت بکشید،والسلام

  • من با۳۰سال بازنشسته خدمت بازنشسته۱۴۰۰هستم اما حقوق بازنشستهبا۲۵سال خدمت قبل از ۱۴۰۰از من بیشتر است این چه قانونی است رسیدگی کنیدیعنی۲۵سال خدمت قبل از۱۴۰۰بیشتر از بازنشسته کشوری۳۰سال خدمت سال۱۴۰۰بگیره

  • علیرضا

    عدالت وهمسان سازی ، و یکنواختی در پرداخت حقوق ، از واجب ترین اقدامات واز بین بردن بیشتر اختلافات فی مابین خانواده بازنشستگان خواهدشد.انصافا حقوق یک بازنشسته با یا شاغل هم رتبه اش، باید دریک رده باشد؟ بازنشتگان، با بزرگ شدن فرزندان ، و شکل گرفتن بیماریهای متعدد، به لحاظ افزایش سن، معمولا و قانونا حقوقش باید از شاغل بیشتر باشد، او تمامی اعضا خانواده را آبرو داری می کند؟؟ ولی متاسفانه دعوای درد و تسکین مرهم زخمهای واقعی او، همانا حقوقی ناچیز و متفاوت می باشد، او باین حقوق هرچه قناعت پیشه کند، ۵روز از۶ماه را نمی تواند ، دوام بیاورد، طرح همسان سازی که جدیدا اوج گرفته، گوشه کوچکی از عصبانیت و ناراحتی و دلخوری اورا شاید، بتواند، مرهمی سازد؟؟ به آیه های قرآن ( محمدص) حقیر با نوه و.حقوقم به ۱۰ برج نمی رید، وبادقرض از دوستان مجددا برای ماه بعد تکرار خواه شد، دستان ما را سفت بگیرید، وما بالا بکشید؟ ما این همه سال درخدمت شما و اسلام و قرآن بودیم، الان نوبت شما بزرگواران انقلابی است؟ مارا کوچک ننمایید، وبا شاغلین، و حتی ۴۰ درصد بیشتر حقوق از آنان ، به کمک و یاری ما بشتابید.( اکثر از حقوق ومزایا ی کم گله گذار هستند، و این شم نمایندگان باید اولویت کار ما درمجلس ، فقط وفقط معیشت بازنشستگان باشد.ممنونم از تلاش و همت بزرگ شما بزرگواران، که اکنون کوتاهی نشده.درود و سپاس بر شما .🌹🌹

  • خواندم از طرف اداره باز نشستگی اعالان کرده که وام برای تا سال ۷۰ مجاز است میپرسم از شما اگر کسی سنش بالا یاشد و ۱۵ میلیون تومان بیمه دارد و از طرفی بعد از فوت ورسه است که حقوق فوت شده را میگیرد حال جادارد تصمیم درستی در مورد وام بگیرید

  • علیرضا

    این چطور پرداخت حقوقی هست که همکارمن بامدرک فوق دیپلم امسال‌ نزدیک به3ونیم ملیون بیشترازمن میگیره که 4سال پیش بالیسانس بازنشسته شده ام، چه همسان سازی جالبی، قضاوت به‌خودتان ووجدانتان.

  • رضوانه

    سلام لطفافکری بحال بازنشستگان کنیدکه حالمون خرابه .بعدعمری کارکردن اونم اموزش وپرورش که هیچ مزایایی نداره کمرمون زیربارگرونی شکسته .الان باکسی که کارنکرده ودرامدی نداره فرقی نداریم فقط مستهلک شده هستیم مارادریابید

  • معلم بازنشسته

    مسئولین محترم عنایت فرمایید، بازنشستگان با حقوق بسیار کم و مخارج خانواده با مشکلات زیادی مواجه هستند . افراد تحت تکفل آنان هزینه های زیادی دارند لطف کنید با عدالت همسان‌سازی حقوق نسبت به شاغلین زودتر انجام شود با توجه به اینکه چند سال که این برنامه کاری دولت و مجلس شده ولی هنوز عملی نشده است.من الله التوفیق.

  • ناشناس

    آخه یه کم وجدان داشته باشین ….تو این گرونی ما بازنشسته ها چجوری با این حقوق و امکانات کمی که داریم زندگی کنیم؟ بمیریم؟؟؟؟

  • ناشناس

    دو

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید