فوری/تسویه مطالبات همسان سازی حقوق بازنشستگان | تعیین تکلیف نهایی واریز همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مهریز در مجلس خبر داد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در برنامه ششم وجود داشت در برنامه هفتم حذف شد!


همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است. در گذشته، سیستم بازنشستگی در ایران بر پایه نظام وظیفه بود، به این معنی که حقوق بازنشستگان به مبنای حقوق آخرین شغلی که انجام داده بودند، تعیین می‌شد.همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث ایجاد عدالت نامتوازن در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان شده بود.اما در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران انجام شده است. برخی از این تلاش‌ها شامل تغییر قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اصلاح سیستم بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است.با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.

محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی  مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه ای با استناد به ماده ۱۸۰ آئین نامه داخلی مجلس عنوان کرد: طبق این ماده قانون برنامه هفتم باید دو سال قبل به مجلس ارائه می شد که این نشان می دهد دولت و حتی مجلس اعتقاد چندانی به قانون برنامه ندارند. به همین دلیل شاهدیم که قانون برنامه با اجرای ۹ درصدی یا بعضا تا ۲۵ درصد همراه است.

 نماینده مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس افزود: همه انتظار داشتیم دولت عدالت محور آقای رئیسی برنامه‌ای را ارائه کند که عدالت از آن تراوش کند، اما همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در برنامه ششم وجود داشت در برنامه هفتم حذف شد.

وی یادآورشد: انتظار جامعه، شعار دولت و همچنین مبانی اسلامی و وضعیت بازنشستگان را در نظر بگیرید، چرا این موضوع در برنامه هفتم دیده نشده است. یا موضوع تجمیع و شفاف سازی حقوق دریافتی مسئولین و مقامات که در برنامه هفتم نیامده است به همین دلیل معاون یک مجموعه بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان اضافه کاری در یک سال دریافت می کند.

صباغیان تصریح کرد: حداقل انتظار ما این بود که اگر این قوانین اجرا نمی شود در برنامه هفتم وجود داشته باشد. دولت دائما دم از مردمی سازی اقتصاد و کشور می زند اما مدیریت واحد شهری که الفبای مردمی سازی است هم در برنامه هفتم دیده نشده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: این موارد نشان می دهد که برنامه، برنامه کاملی نیست و حتی تشکل های صنفی و مردمی نیز در برنامه دیده نشده است لذا انتظار داریم لایحه به دولت بازگردد و با ۹ هزار پیشنهادی که ثبت شده در تدوین برنامه تجدیدنظر کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر، عنوان کرد: باید این نکته را بگویم که در صورت رأی منفی مجلس به کلیات، لایحه به کمیسیون بازمی گردد نه دولت؛ ضمن اینکه برخی موارد مطرح شده در کمیسیون مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مجلس و دولت به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان شد.

 رحمت الله نوروزی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: به مردم منطقه نمی دانیم چه پاسخی بدهیم. پول گندم پرداخت نشده و به انتهای شهریور ماه رسیده ایم. از سوی دیگر نیز شالی با قیمت ۱۸ هزار تومان به فروش می رسد. انتظار می‌رود در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی هرچه سریع تر اقدام لازم صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: محرومیت استان گلستان را در برنامه هفتم توسعه دریابید. این استان از زمان تشکیل تاکنون محروم و مظلوم مانده است. از مجلس و دولت انتظار می رود درخصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام کرده و دولت هر چه سریعتر لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان را به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتصاد استان گلستان کشاورزی است و باید سهم این استان از تبصره ۱۶ قانون بودجه افزایش یابد.

  • اسماعیل عرب

    سلام شب بخیر من 32سال کار کردم با32سال کار 77718000می گیرم سه ملیون اجاره آپارتمان میدهم 3ملیون قسط وام ازدواج دخترم رابانک بر داشته می کندمن بادامادو دختر که خانه ما می ایده چه کنم چرا دیگران با20سال سابقه 12000000ملیون می گیرد به خدا این عدالت نیست اگر این متلب مرادیده مرایاری کنید

  • ناشناس

    چرا همسانسازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح و همه انجام نمیشود مگر یه بازنشسته انسان نیست ۳۰ سال زخمت کشیده بایستی دنبال کاری دیگر برود کجای این عدالت است یه گروهبان به سابقه ۳سال خدمت برابر یه سرهنگ بازنشسته حقوق بگیرد

  • هر کسی با هر شغل و منصبی به یک اندازه و به یک مقدار و مبلغ بیمه واریز میکنن ولی موقع دریافت حقوق مستمری یکی حقوق نجومی میگیره و یکی حقوق کارگری به مبلغ پایین 😑

  • یوسف صادقی کرمانشاه

    سلام بازنشستگان نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی باان امکانات بسیار ناچیزیک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادن اما خیانت خوب نیست ولی برودزدی بکن اماحق همسان سازی بازنشستگان دادنی است امیدوارم دولت عدالت محور این کار را به سرانجام برساند عدالت عدالت

  • ناشناس

    باسلام کسی بفکر بازنشسته تامین اجتماعی نیست آقایان مسئول آیا با حقوق شش میلیون ودویست هزارتومان می‌شود زندگی کرد ؟ کرایه خانه قبض آب وبرق وگاز وتلفن آیا باقیمانده ای هست برای خرید نان خالی ؟

  • ناشناس

    خدایا جز تو کسی را نداریم کمکمان کنید…

  • معلومه شش

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید