🔥362

فوری/مجلس بازنشستگان را سورپرایز کرد | حداقل حقوق بازنشستگان 10 میلیون تومان شد

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در سایت مکتوب نامه بخوانید.


حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می‌شود که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و زمان خدمت است. در ایران، بازنشستگان به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند.به طور کلی، حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی، بیمه تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر است. همچنین، سازمان تامین اجتماعی در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در حقوق بازنشستگان اعمال کند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت حقوق ۷ الی ۸ میلیونی دیگر کفاف شرایط معیشتی کارکنان و بازنشستگان را نمی دهد و باید در این بخش تجدید نظر شود،گفت:حقوق بسیاری از کارکنان و بازنشستگان به شدت پائین است و برخی از کارکنان و بازنشستگان در زیر خط فقر قرار دارند.
جبار کوچکی نژاد ، با اشاره به مبحث افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نیمه دوم سال 1402 گفت: دولت مدعی شده که تورم را کاهش داده است که این خود مبحثی قابل بررسی است چراکه این مسئله بر سر سفره مردم دیده نمی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حقوق بسیاری از کارکنان و بازنشستگان به شدت پائین است و برخی از کارکنان و بازنشستگان در زیر خط فقر قرار دارند.به واقع دریافت حقوق 7 الی 8 میلیونی دیگر کفاف شرایط معیشتی کارکنان و بازنشستگان را نمی دهد و باید در این بخش تجدید نظر شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان در نیمه دوم سال بیان کرد: به واقع در شرایط تورمی، دیگر افزایش حقوق است که می تواند چاره ساز باشد در غیر این صورت ما ابتدا باید به سمت کاهش تورم پیش رفته و ارزش پول ملی را بالا ببریم. همچنین در این شرایط دولت باید در تامین کالای اساسی مردم به جد کوشا باشد چراکه این مسئله می تواند بار هزینه ای مردم را کاهش دهد.

کوچکی نژاد بیان کرد: در بسیاری از کشورها وقتی تورم حاکم و ادامه دار می شود،مسئولین تلاش می کنند تا با تامین کالای اساسی و یا افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان برخی مشکلات معیشتی را جبران کنند.

وی بیان کرد: وقتی نرخ تورم کاهش پیدا نمی کند در شرایط فعلی تنها راه حل موجود افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان است که باید به این امر توجه شود.

حقوق بازنشستگان
حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران گفت: ۷۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی با ماهی ۷ میلیون تومان فقط زنده‌اند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند!

نصرالله دریابیگی (رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران) در مراسم تجلیل از کانون بازنشستگان شهرستانهای رامسر، تنکابن، عباس آباد و نوشهر ضمن قدردانی از زحمات کانونهای بازنشستگی استان گفت: ۷۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی با ماهی ۷ میلیون تومان فقط زنده‌اند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند!

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران ضمن انتقاد شدید از شرایط معیشتی بازنشستگان گفت: زندگی امروز پیشکسوتان تولید و سازندگی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور تصریح کرد: بازنشستگان شریف ایران، کارگران دیروز این مرز و بوم‌اند که در سخت‌ترین شرایط در دفاع مقدس و همزمان سنگر تولید ایثارگری کردند و ۳۰ سال تمام در برابر تحریم‌های ظالمانه پرچم عزت و شرف جمهوری اسلامی را بالا آورده‌اند و حالا شایسته نیست که در تأمین حداقلی‌ترین نیازهای خود بمانند!

این مقام کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران و کانون عالی ضمن انتقاد از عدم اجرای قانون الزام درمان رایگان، نحوه توزیع تسهیلات بازنشستگان تأمین اجتماعی و دخالتهای مکرر دولت در امور داخلی سازمان تأمین اجتماعی از جمله تلاش برای واگذاری بانک رفاه، گریزی هم به تعهدات بیمه آتیه حافظ و مشکلات بازنشستگان در غرب استان زد و گفت: از وزارت تعاون و کار و مدیران سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم با اجرای عدالت در خدمات‌رسانی به بازنشستگان، آرامش را به این خانواده ۴.۵ میلیون نفری برگردانند.

دریابیگی گفت: استدعا دارم مسئولین محترم نظام و دولت محترم به این سوال بازنشستگان پاسخ دهند که کدام مدیر و مسئول گرامی می‌تواند یک خانواده ۴ نفره را با ماهی ۷ میلیون تومان مدیریت کند و این در حالی است که بخشی از مستمری بگیران تأمین اجتماعی با ماهی یک میلیون و ۷۰۰ هزارتومان به اصطلاح زندگی می‌کنند؟!

او گفت: مسئولان محترم وزارت تعاون و کار و شخص وزیرمحترم همواره در سخنان خود دغدغه عدالت و رفاه کارگران و بازنشستگان را دارند؛ هم اکنون زمان عمل به گفتارهاست؛ ترمیم مزد را در دستور کار شورای عالی کار قرار دهند تا بلکه مرهمی بر زخم این جماعت شریف و نجیب و ده‌ها میلیون کارگر باشند.

  • سیدحسین

    باسلام شمارابخدابازنشستگان کشوری که بنده جژئی ازآنهاهستم باسی سال خدمت درشبکه ارتباطی مخابرات باحقوق هشت تومان چهارخانوادا راهم بایدتامین کنم چرافکری برای ماحقوق پایینی هانمیکنید رزمنده هشت سال دفاع مقدس خانواده شهید وچهرفرزند بامدرک کارشناسی ارشد دارم بیکار آیا انصاف عدالت که مسئولین ازآن دم میزنند این است

  • ناشناس

    بعضی از مردم ایران واقعا بی تربیت هستن هر کار براشون بکنن نمک نشناس هستن .فقط نیگن به ما بدین شکمون سیر نیست یه خورد شما هم سختی بکشین جه میشه.کم جوون لب مرزها توهشت سال دفاع مقدس ندادیم به خاطر دستمون پیش دشمنانمون دراز نباشه اونا چه میخواستن که باشکم خالی ولب تشنه شهید شدن.الانم هنه سیرن دروغ میگن فقط زیاده خواهن وصبر ندارن یه سر مینالن اگه صبر کنن دولت خیلی داره زحمت میکشه.انشالله همه چی درست میشه

  • ناشناس

    بازنشستگان لشکری منتظر دریافت معوقات همسان سازی سال۱۴۰۱و شش۶ ماه اول سال۱۴۰۲ هستند….

  • افسران ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران

    بازنشستگان لشکری منتظر دریافت معوقات ۶ماه اول و دوم ۱۴۰۱ و ۶شش ماه اول ۱۴۰۲ هستند که از طریق دولت به حساب بازنشستگان لشکری ارتش واریز گردد …..

  • م۰۰۰رف

    فعلا نه به داره نه ویاره وعده‌ سرخرمنه هر زماني به حقوق اضافه شد اعلام کنید

  • ابراهیمی

    مدام در فضای مجازی وتلویزیون صحبت از کاهش تورم ولی مردم وبازنشستگان این مسله رو لمس نمی کنن اگر جلوی تورم به هردلیلی گرفته نمیشود باید حقوقها افزایش پیدا کند مثلا در فروشگاهها گوشت ارزانتر از قصابی ها عرضه میشود ولی زمان مشخصی ندارد

  • ناشناس

    سلام خدایا خودت از دریای بی کرانت به ما مستمری به گیران تامین اجتمایی نظر لطفی کن چی بگم که نگفتنش بهتر است

  • ناشناس

    فقط حرف و شعار های تو خالی و خریدن زمان تا همچنان مردم در فقر و فلاکت دست و پا زنند این است عدالت این اجانب

  • حمیدرضا عبدالمطلبی منفرد

    به واقع تمام گفته های بالا صحیح و جای گفت‌وگو دارد و دولت باید جواب بدهد و اما در مورد جانبازان ،جانبازان زیر ۲۵ درصد ماهیانه ۴۵۰۰۰۰۰تومن حقوق می گیرند .با این حقوق کدام مسئول دولتی می تواند زندگی کند .چرا به داد جانبازان نمی رسید.مگر جانبازان دشمن محسوب می شوند.

  • یوسف صادقی کرمانشاه

    سلام بازنشستگان نیروهای مسلح که درجنگ تحمیلی باان امکانات بسیار ناچیزیک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادن امادرشآن این عزیزان بامبلغ ناچیزی دریافت میکنند نیست حکمت کارت درست کردین تخم مرغ دانه ۵هزارتومان امابیرون ازاتکازیرچهاذهزارتومان

  • جمشید زارعی

    بنظر شما تا کیه باید با ماهی یک‌میلیون هشصد تومان زندگی کنیم

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید