🔥950

فوری/واریزی جدید رئیسی برای این مستمری بگیران | پرداخت معوقات 5 ماهه این گروه

آخرین خبر از واریزی جدید رئیسی را در مکتوب نامه می خوانید.


واریزی جدید

واریزی جدید این ماه قرار است به حساب مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود.واریزی جدید افزایش 20 درصدی مستمری این افراد است. .مبلغ واریزی جدید از حداقل 790 هزار توملن شروع می شود.هنوز مشخصی نشده است که واریزی جدید چه زمانی به حساب ها واریز می شود .در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.
با توجه به اینکه مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از ابتدای سال باید ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد اما از ابتدای سال تا مرداد صرفا ۲۰ درصد این افزایش اعمال شده این پرسش مطرح می‌شود که آیا مابه‌التفاوت افزایش مستمری ۵ ماه گذشته پرداخت می‌شود!
مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال 1401 با افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور موافقت کرد و آن را در بودجه سنواتی (سال 1402) به تصویب رساند.

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار شد این افزایش از ابتدای سال 1402 اعمال شود اما از ابتدای سال 1402 فقط 20 درصد مستمری مددجویان این دو دستگاه حمایتی افزایش یافت و این روند تا پایان مرداد امسال ادامه داشت.

در همین ارتباط در تاریخ 21 شهریور ماه امسال، سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: پیرو دستور آیت‌الله رئیسی؛ ریاست جمهوری و با تأمین اعتبار صورت‌گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، مستمری خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از شهریور امسال، مجدداً 20 درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 20 درصد مستمری افزایش یافته بود، افزود: با افزایش 20 درصد فعلی مجموع مستمری مددجویان نسبت به سال 1401 جمعاً 40 درصد افزایش می‌یابد.

 اگر چه این افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور از شهریور ماه اعمال می‌شود اما این سؤال مطرح می‌شود که آیا دولت و سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت افزایش 40 درصدی مربوط به ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد را نیز اعمال خواهد کرد؟

در همین رابطه، حسین گودرزی؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت پرداخت معوقات ماه‌های گذشته همراه با افزایش 40 درصدی مستمری به مددجویان دستگاه‌های حمایتی تاکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه مندرج در قانون بودجه 1402 مقرر شده بود که مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی 40 درصد افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: دولت از ابتدای امسال مستمری مددجویان را 20 درصد افزایش داد اما اعمال 20 درصد باقی مانده را منوط به تامین اعتبار از محل ردیف تعیین شده کرد. در نهایت با پیگیری‌های کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت دستور داد که 40 درصد افزایش مستمری این مددجویان به طور کامل پرداخت شود که در این راستا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرد این افزایش مستمری اعمال خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه قانون افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی ابلاغ شده بود، کمیسیون اجتماعی خواستار پرداخت معوقات 5 ماه گذشته به همراه این میزان افزایش مستمری به مددجویان دستگاه‌های حمایتی است.

واریزی جدید
واریزی جدید

واریزی جدید ماهانه 720 هزار تومانی

علی محمد قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز درباره افزایش مستمری مددجویان این نهاد اظهار کرد: هر ساله مستمری مددجویان با پیشنهاد دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی افزایش می‌یابد که امسال نیز مستمری جامعه مخاطب بهزیستی 40 درصد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است که بعد از تصویب هیئت دولت و اطلاع به سازمان بهزیستی اجرا خواهد شد.

علی‌رغم تصویب افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی توسط دولت، تاکنون تنها 20 درصد مستمری مددجویان در سال جاری نسبت به سال 1401 افزایش یافته است و افزایش 20 درصد باقیمانده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت حالا باید منتظر بود که در ماه جاری وعده وزیر کار عملیاتی می شود یا خیر؟

پیش از این پیگیری‌های صورت گرفته از کمیته امداد و بهزیستی حکایت از آن داشت که هنوز هیچ برنامه‌ای از سوی دولت برای تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت 20 درصد باقیمانده از مستمری مددجویان این دو نهاد وجود نداشت و باید منتظر بود.

همچنین عبدالرضا مصری؛ نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی چندی قبل در تذکری خواستار اجرای کامل قانون افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش نهادی حمایتی شد و افزود: مجلس در جریان تصویب قانون بودجه امسال مصوب کرد تا مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی افزایش 40 درصدی داشته باشد اما این سازمان سال جاری، تنها 20 درصد حقوق مددجویان را افزایش داده و همچنان با این میزان افزایش در حال پرداخت حقوق آنهاست که خلاف قانون است.

گفتنی است که در مرداد ماه امسال معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد نیز این چنین درباره این موضوع گفته بود:

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در ارتباط با میزان پرداخت مستمری مددجویان این نهاد در سال جاری توضیح داد.

حسین خدرویسی؛ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: یک میلیون و 192 هزار خانوار نیازمند روستایی در سراسر کشور تحت حمایت کیمته امداد هستند.

وی ادامه داد: همچنین یک میلیون و 75 هزار خانوار شهری نیز از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: از مجموع خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد یک میلیون و 218 هزار خانوار سرپرست زن و یک میلیون و 57 هزار خانوار سرپرست مرد هستند.

همانگونه که در این خبر اشاره کردیم به گفته مسئول نامبرده شده، ۲۰ درصد افزایش مستمری مددجویان انجام شده و افزایش ۲۰ درصدی باقی‌مانده با تلاش مدیران این سازمان‌ها به‌زودی همراه با مابه‌التفاوت آن به مددجویان پرداخت خواهد شد این در حالی است که نیمی از سال گذشت اما هنوز خبری از مابقی این افزایش نیست!

امیدواریم مسئولین بزودی برنامه ای برای حل این دغدغه مددجویان ارائه کنند و آنها در این اوضاع نابسامان کمتر آسیب ببینند.

مستمری جدید مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۲

گفتنی است در صورت اعلام مبالغ جدید اعمال افزایش ۴۰ درصدی مستمری، مبالغ جدید آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد

همچنین براساس آخرین آمار در رسانه ها اینگونه آمده است: ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۲۸ خانوار در سطح کشور تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که ۵۳ درصد از این میزان در روستاها و ۴۷ درصد در شهرها ساکن هستند. حدود ۹۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در دهک‌های یک تا سه درآمدی قرار دارند که ۵۲ درصد این رقم را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و با پرداخت مستمری حمایت می‌شوند. سایر اقشار نیازمند نیز با توجه به نوع احتیاجات خود، از خدمات موردی کمیته امداد بهر‌ه‌مند می‌شوند.

تعداد اعضای خانوار تحت پوشش مبلغ مستمری در سال ۱۴۰۲

تک نفره ۶۶۰/۰۰۰ تومان

دونفره ۹۳۶/۰۰۰ تومان

سه نفره ۱/۳۰۸/۰۰۰ تومان

چهارنفره ۱/۶۸۰/۰۰۰ تومان

پنج نفره ۲/۰۶۵/۰۰۰ تومان

خدرویسی تاکید کرده است: در حال حاضر خانوار تک نفره ۶۶۰ هزار تومان، خانواده دو نفره ۹۳۶ هزار تومان، خانواده سه نفره یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر و بیشتر، ۲ میلیون و ۶۵ هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

معلولان عزیز و مددجویان محترم بهزیستی و کمیته امداد منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمندتان در این خصوص هستیم و با ما همراه باشید.

  • حقوق بهزیستی ما سه نفر شدیم واریز نکردن هنوز چه کرد فقط برا یک نفر واریز میکنه

  • سلام.
    ما تحت پوشش بهزیستی هستیم.خواستم بپرسم چرا یارانه ی ما بجای اینکه افزایش پیدا کنه ،کاهش پیدا کرده؟؟

  • سلام وخسته نباشید ببخشید چرا کسایی که تحت پوشش بهزیستی هستندنمیتوانند از این نهاد وام بگیرند واگه وام بگیرند ازتحت پوشش درش میارند؟؟

  • ناشناس

    فقط دارین حرف خالی،عمل هیچی ندارین

  • سلام مستمری بگیر کمیته امداد هستم ماباالتفافت اون ۵ ماه کی واریز میشه حداقل بتونیم کیفی یا کفش بگیرم

  • سلام مستمری بهزیستی برای کسی واریز شده یا کسی میدونه که کی واریز میشه

    • ناشناس

      سلام کسی میدونه کی واریز میشه مستمری شهریور برای کسی هم واریز شده

  • ببخشید چرا حقوق شهریور ۱۴۰۲ رو نریختن آیا کسی گرفته

  • فاطمه حسینی

    سلام من معلولیت خیلی شدید دارم چرا هنوز مستمری شهریور ماه بهزیستی رو هنوز واریز نکردن پس این مابه التفاوت بهزیستی چی شده کی پرداخت میشه تا یه کم از مشکلات ما بدبختا کم بشه

  • ناشناس

    حقوق کمیته امداد شهریور ماه واریز شده یانه

  • دارای اسدی مقدم

    لطفاً مسیولین مربوطه بفرمایند که چگونه به این مبلغ مستمری یک ماهه برای زوج معلول رسیده اند؟

  • مریم کریم زاده

    سلام من با مادرم زندگی میکنم من دختر۱۸ سال هستم هیچ کس ما را کمک نمکند پس با حقوق مددجویان بهزیستی نمتوانیم هیچ چیزی بخریم ما از وسیله برق هیچ نداریم شما را به خدا قسم کمک به من یتیم بکنید

    • سلام ببخشید مستمری شهریور ماه رو الان 27هست ریختن یا نه خواهشاً کسی می‌دونه بگه

  • سلام من تحت حمایت کمیته امداد هستم‌،چرا مستمری یک نفره ۶۶۰هزار تومان است ولی خوانواده های چند نفره مسمتریشون کمتر است میشه لطفا رسیدگی کنید همه را به یک اندازه واریز کنید ؟؟!ممنون میشم

  • ناشناس

    سلام مابه التفاوت این چند ماه هم با مستمری واریز کنین تا بتونیم داروهامون رو کامل بگیریم و یه دکتر بریم

  • ناشناس

    ۵ مابه‌التفاوت را واریز کنید همه بدبختن فکری به حال مردم کنید

  • مددجوی کمیته امداد

    سلام 40 درصد تصویب مجلس بود ولی آقایان مسئولین بی مسئولیت کمیته 20 درصد پرداخت کردند حالا این ما به تفاوت از کجا بیارن وقتی از اول نخواستند پرداخت کنن لطفا نمایندگان مجلس که نماینده این مردم زجر کشیده از نا عدالتی بعضی از مسئولین هستند این موضوع پیگیری کنند.

  • ابوالفضل

    سلام من تحت پوش بهزستی هستم وسرپرست خانوارتراخداباماهی۶۵۰چه میشه کردولااقل مابلتفاوت رابدین کیف وکفشی بخریم

  • لطفا مابه التفاوت ۵ماه قبل بهزیستی روپرداخت کنین ممنون میشم

  • مستمری شهریور برای کسی واریز شد خبر بدهید.ممنونم

  • ناشناس

    ببخشید مستمری پرداخت شده

  • ناشناس

    سلام .توروخدا مابه التفاوت این چندماه رو هم واریزکنید گرونی خیلی شدید شده زندگی هاسخت شده بخصوص برای خانواده ای که سرپرست معلول هست

  • سلام تحت پوشش کمیته امداد هستم کمرم شدیددردمیکنه دوکیلو بیشتر نمی توانم بگیرم ماهی پانصد هزاروام پس میدم به خدا قسم بجز650هزارحقوق چیزدیگه ای بدن پس این همه میگن کمک شده چرایک بارفقط یک بار به دست ما نمیرسه

  • سلام لطفا این 5ماه را بدین به کمیته امداد. بهزیستی وحقوق هم اضافه شود متشکرم، مردم گرفتارند

  • قادری رو برکنار کنید

  • مهدی شریفی

    سلام بیزحمت مابه التفاوت رو همراه مستمری برج ۶ پرداخت کنین. خیلی نیازه ـ میشه لااقل کیف و کفشی بخریم.

  • سلام بیزحمت مابه التفاوت رو همراه مستمری برج ۶ پرداخت کنین. خیلی نیازه ـ میشه لااقل کیف و کفشی خرید برا مدارس فرزندانمون. با تشکر

  • ناشناس

    سلام تو خدا حقوق زیاد کنین این ۶۶۰ هزار تومان کجا میگیره بااین گرانی ممنون میشم رسیدگی کنید

  • سلام از شما ها خواهش دارم به معلولین برسین چون خودتون به جای ما بزارین بع میفهمین زندگی چجوریه اونم با این گرونی ۶۵۰تومن چی میدم اجاره خونه هم نمیش من خودم یک نفرم ماهانه ۳تومن اجاره میدم

  • سلام همسر من باز نشسته ی تامین اجتماعی خدا وکیلی با ۷ ملیون چه طور میشه زندگی کرد با این مبالغ کمر شکن یکی به دادمون برسه

  • سلام من یک زن خودسرپرست هستم و بدلیل اینکه نمیتونم کار کنم بدلیل مشکل ستون فقراتم…بخدا این ۶۵۰تومن جوابگوی ما زنان بی‌سرپرست نیست خیلی در تنگنا قرار گرفتیم بخداااا کم آوردیم تو زندگی نه پول دکتر داریم نه خورد و خوراک مناسب بدادمون برسین لااقل یارنه و مستمری زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست افرایش بدین داریم زیر فشار اقتصادی له میشیم

  • سلام چرا ما که با سه تا بچه عوص این‌که اضافه شه یک نفر رو کم کردن کجای این عدالت هست دم از عدالت میزنیدزیر پوشش بهزیستی هستم چطور دهک ۳ شدم لطفا رسیدی کیند

  • سیدآبادی

    لطفاً مابه التفاوت واریز کنید خیلی در مضیقه هستیم تحت پوشش کمیته

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید خدمت همه مسؤلان بهزیستی ورئیس جمهوری محترم که بالاخره دستور افزایش ۴۰درصد مستمری مددجویان بهزیستی رادادند ،هرچند که این پولها در این اوضاع فقر و گرانی چیزی نیست ولی بازم یه گوشه ای از مشکلات را حل می‌کند مثلا یه خانواده ۴نفره ۲میلیون چیکارش کنه چندتا دفتر با مداد شده ۶۰۰هزارتومن یه کیف مدرسه ای زیر ۵۰۰تومن نیست ،انشاالله که ماتفاوت ۵ماه قبلی هم پرداخت کنند ،واقعا حق مددجوی معلول دیگه نباید ضایع بشه ،هرماه باید ۱میلیون پول دارو بدیم ،،هرچی فاکتور می‌بریم بهزیستی نمیدن ماهی ۸۰۰تومن بیمه ،،واقعا خیلی سخته، کاش لااقل مستمری مددجویان اندازه حداقل حقوق اداره کار بود ،که به یه زخمی بزنند ،،انشاالله روزی برسه که مددجویان هم جلوی خانواده شرمنده نباشند ،

  • با توجه به دلار باید حقوق بدین چون اذوقه و دکتر با دلار محاسبه میشه و ریال ارزش نداره

    حقوق با تورم و دلار محاسبه بشه چون ریال بی ارزش شده روزی یک میلیون باید پرداخت کنیم دویست هزار بگیریم تازه مستاجر نباشیم مریض باشیم

  • سلام ما که چند سال تحت پوشش کمیته هستیم و خودم سرپرستم با یک دختر 18ساله مردو م هزار جور کمک از کمیته دارن ما دریغ از یک حبه قند بعد میگن کمیته سبد کالا هزار چیز دیگه میده کو خدا وکیلی همین حقوق کمیته کمکی برا زندگیمون هست

  • ناشناس

    سلام خواهشن این ۵ماه رو هم واریز کنید به خدا این حقوق به هیچ جا نمیرسه ممنون

  • ناشناس

    سلام بیشتر همه ما مددجویان مستاجر و سرپرست خانواده هستیم و با درآمدی کم از شما خواهش میکنیم لطفا حمایت کنید و ما هم پیش فرزندانمون شرمنده نشیم بخدا کفاف خانه و خرج و نمیده این مبلغ !همه ما مددجویان به حمایت شما دولت مردان احتیاج داریم چون واقعا کسانی هستن که هم سرپرست و هم مستاجر و دخل و خرج خانواده که یک خانم هس لطفا حمایت کنید با وعده الکی نه حداقل کمکی به ما بشه

  • ناشناس

    برای چه ما زیر پوششیم ولی دهک چهاریم

  • ناشناس

    سلام چرا منو زدین دهک ۳من مستاجر شوهر معتاد با ی بچه کمیته ای هستم تورو خدا پیگیر باشین ممنون

  • باسلام
    من جز معلولین شدید هستم و دارای 3فرزند که توانایی کارکردن هم ندارم و شوهر مریض و بیکار دارم فقط ی یارانه دارم یارانه هم فقط پول آب برق گاز هم نمیشه ما بدبخت بیچاره ها که قشر ضعیف هستیم هستیم باید چه کنیم دخترم نخبه زبان هست ولی نمیتوانم کتاب برایش بخرم چکارباید بکنم مابالتفاوت را پرداخت کنید

  • سلام – سپاسگذارم ازاین که حقوق مستمری بگیران بهزیستی را 40 درصد افزایش دادید، لطفا مابالتفاوت آن را هم پرداخت کنید. با تشکر 🇮🇷☝️

  • مرتضوی

    لطفا مابه التفاوت را واریز کنید چون این ۴۰ درصد تایید شده بود .موقع مدرسه هست نیاز شدید دا ریم

  • سلام ممنونم بابت مستمر بگیر بهزیستی را اضافه کردی ممنونم تشکر فروان

  • میرمحمد

    مابه التفاوت راوا ریز کنید پنج ماه کمیته .

  • ناشناس

    چرا حقوق همه اضافه میشه بازنشستگان لشکری وکشوری ولی هیچ وقت بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه نمیشه با هفت میلیون حقوق چطوری توی این وضع گرونی زندگی کنیم‌

  • ناشناس

    شمانوشته ایدافزایش حقوق وماالتفاوت پنج ماه گذشته به تصویب رسیده یعنی بایدواریزبشه الاشماهاکه نمیخواییدواریزکنید

  • بازنشسته‌تامینن‌اجتماعی

    پس‌۲۵درصد‌همسان سازی
    ما‌چی‌میشه‌جواب‌بده‌

  • خ ذوالفقاری

    سلام
    سلام مابه تفاوت واریزی پنج ماهه مددجویان راواریزکنیدلطفابخداسخت درمضیقه هستیم

  • محبوبه حسینی

    باسلام خدمت دولت عدالت محوروبدقول لطفاماباالتفاوت حقوق بهزیستی که دربودجه سال۱۴۰۲ تصویب شده به این قشر زیرفقرعنایت بفرمایید. ممنون

  • محمدکاظم

    سلام خسته نباشید .من دهک ۵هستم درصورتی که مابه جز یارانه هیچ درآمدی نداریم.لطفا دهکها رو بررسی کنید.ودهک ما رو از۵بیارید پایین.اعتراض هم زدیم.متشکرم

  • ناشناس

    سلام خدمت مسولین چرا حقوق همه اضافه میشه بجز بازنشسته گانی که از تریق کميته بازنشسته شده‌اند ده سال سابقه بیمه داره باید 2 تومن حقوق بگیرند آخ این دو تومن چی میشه توروخدا یه فکری به حال اینا بکنید نه میشه چیزی خرید نه میشه دکتر بریم این دو تومن را جیکار کنم با این وضع اوضاع گرونی شما خودتون نمتونی با دو تومن زندگی کنید توروخدا که ما بدبخت بیچاره ها زندگی کنیم ممنون رسیدگی کنید ممنون میشم

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید