🔥104

فوری/واریز مطالبات مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

ما به التفاوت مستمری بهزیستی کی واریز می شود؟


مستمری مددجویان

ما به التفاوت مستمری بهزیستی کی واریز می شود؟ سوالی است که بسیاری از مددجویان از سال گذشته می پرسند اما هنوز سازمان بهزیستی توضیح مشخصی در این خصوص ارائه نکرده است.

در آخرین خبری که در خصوص ما به التفاوت مستمری بهزیستی منتشر شده، آمده است: پس از کش و قوس های فراوان و در سایه بی توجهی سازمان بهزیستی، سرانجام این معلولان بودند که با گردهمایی های مختلف توانستند سازمان برنامه و بودجه را متقاعد کنند تا الباقی مستمری مصوب سال ۱۴۰۲ را پرداخت نماید.

براین اساس، از تهران خبر می رسد جلسات متعدد فعالان حقوق معلولین با مدیران سازمان برنامه و بودجه به نتایج جدیدی رسیده است و قرار است مابه التفاوت ۲۰ درصدی مستمری سال جاری پرداخت شود.

دولت در ابتدای سال جاری، مستمری مددجویان را ۴۰ درصد افزایش داد؛ اما سازمان برنامه و بودجه تنها با ۲۰ درصد آن موافقت کرد. در ادامه، معلولان موفق شدند تا کل عدد مصوب شده را مطالبه نمایند اما مابه التفاوت ۷ ماه ابتدایی سال محقق نشد و اینک انتظار می رود پس از فراز و نشیب های گوناگون، این مبلغ به مددجویان پرداخت شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی خبر داد.

انسیه خزعلی، در توئیتی نوشت: امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری …

وی ادامه نوشت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها، امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل‌ از احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی در استان خبر داد.

حامد رضایی در جلسه هماهنگی تأمین مسکن مددجویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۹۸ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف بهزیستی استان شد و ۴۰۰ واحد مسکونی نیز در حال احداث است.

وی افزود: برای احداث این واحدها در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان به خانواده‌های تحت پوشش در قالب کمک هزینه احداث، خرید واحد مسکونی و اجاره بهای بلاعوض پرداخت شده است که در سایه تلاش همکاران خدوم بهزیستی استان این میزان ۲ برابر اعتبار ابلاغی ابتدای سال است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر سرعت‌بخشی به مراحل تکمیل و احداث واحدهای مسکونی گفت: ضرورت دارد همکاران بهزیستی تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی در حال احداث را در اولویت قرار دهند تا در پایان سال جاری متقاضیان بتوانند واحد مسکونی خود را تکمیل و مورد استفاده قرار دهند.

رضایی ادامه داد: در طرح مسکن ملی ۳۴۰۰ خانوار تحت پوشش در سطح استان ثبت‌نام کرده و مشخصات افراد واجد شرایط برای تخصیص واحدهای مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است، لذا برای تخصیص واحد مسکونی به این افراد لازم است پیگیری و تعامل لازم با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بازدید میدانی از واحدهای مسکونی در حال احداث جامعه هدف، دارای اهمیت بوده و این بازدیدها باید توسط همکاران بهزیستی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی از ایجاد اشتغال برای ۲۴۶۸ نفر مددجوی بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد.

 پروین محمدپوری افزود: طی سال گذشته، از ۱۶۰۰ تعهد اشتغال ابلاغی، با صرف ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار، ۲۴۶۸ مورد اشتغال برای مددجویان استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی با اشاره به تأمین مسکن مددجویی نیز گفت: طی سال گذشته با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان ساخت و تأمین تعداد ۵۶۱ واحد مسکونی مددجویی انجام شد که آمار مقایسه‌ای رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل را نشان می‌دهد.

محمدپوری، زنان سرپرست و خانوارهای نیازمند تحت پوشش استان را ۹۲۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۴۳۲ خانوار دارای فرزند دوقلو و بیشتر تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی بر اهمیت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و افزود: طی سال گذشته ۷۷۸ نفر از زنان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی همچنین از تأسیس ۳ گروه همیار جدید در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ گروه همیار در استان وجود دارد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید