فوری/واریز 1/000/000میلیونی برای بازنشستگان حداقل بگیر از فردا | پرداخت معوقه تیر ماه بحساب بازنشستگان کارگری

سازمان تامین اجتماعی واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان انجام دهد


حقوق بازنشستگان

جلسه‌ی هیئت اجرایی خانه کارگر و نهاد‌های کارگری و بازنشستگی و روئسا و فعالان کارگری و امور اعضای شهرستان‌های گیلان در محل خانه کارگر گیلان و با حضور نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور برگزار شد.

در اینجلسه اهمیت عضو گیری و افزایش خدمات صنفی، درمانی، کارگری، گردشگری و آموزشهای کوتاه مدت و رایگان به کارگران و بازنشستگان و خانواده‌ی آن‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

دبیر اجرایی مناطق شمال کشور در این جلسه گفت: یکی از راه‌های استیفای حقوق حقه کارگران و بازنشستگان اتحاد، انسجام و بسط و توسعه‌ی نهاد‌های کارگری و امورات تشکیلاتی و راه اندازی دفاتر شهرستان‌ها برای شناسایی معضلات و نیروهای فعال واحدها می‌باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در ادامه افزود؛ این نهاد مقدس با مدیریت هوشمندانه و صادقانه دبیر کل محترم می‌تواند بسیاری از معضلات پیش روی جامعه کارگری و بازنشستگان را برطرف نماید.

دبیر اجرایی شمال کشور در ادامه با اشاره به اهمیت متناسب‌سازی حقوق و امنیت شغلی کارگران و مشکلات معیشتی ودرمانی کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در دولت چهاردهم بسیاری معضلات با انتخاب مدیر کل دلسوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی برطرف گردد.

دربخش پایانی این جلسه حسن ایزدی دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان نیزگفت: تا یک ماه آینده در شهرستانهای لنگرود، لاهیجان،چابکسر،رودسر، بندر انزلی، تالش، اسالم، فومن،رودبار بصورت مجازی عضو گیری انجام می شود.

یک فعال صنفی بازنشستگان گفت: اجرای متناسب سازی منتظر تصویب لایحه دولت در مجلس است که انتظار داریم هرچه سریعتر این لایحه درمجلس به تصویب برسد تا احکام متناسب سازی دراسرع وقت صادر شود. بازنشستگان بیش از شش ماه در انتظار مانده اند.
بازنشستگان کشوری و لشگری، برای دو ماه، تیر و مرداد، یک میلیون تومان بابت علی الحساب متناسب سازی دریافت کردند؛ این در حالیست که این مبالغ علیرغم وعده های بسیار برای بازنشستگان کارگری واریز نشده است.

«عبدالحمید عبائی حسنی» رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان وبازرس کانون عالی کشور در این رابطه گفت: در زمینه اجرای همسان سازی به قانون عمل نشد؛ قرار بود ۴۰ درصد این متناسب سازی سال اول برنامه هفتم به بازنشستگان پرداخت شود اما متاسفانه با گذشت ۶ ماه ازسال هنوز اجرایی شدن آن در هاله‌ای از ابهام است.

او ادامه داد: نه تنها احکام همسان سازی صادر نشد بلکه پرداختِ معوقات آن هم به فراموشی سپرده شده است؛ موضوع دیگری که بازنشستگان را زجر می دهد تبعیض ناروا در میان بازنشستگان صندوق ها است؛ زیرا ماه قبل یک میلیون تومان علی الحساب متناسب سازی برای بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت شده اما هنوز به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

عبائی حسنی افزود: اجرای متناسب سازی منتظر تصویب لایحه دولت در مجلس است که انتظار داریم هرچه سریعتر این لایحه درمجلس به تصویب برسد تا احکام متناسب سازی دراسرع وقت صادر شود. بازنشستگان بیش از شش ماه در انتظار مانده اند.

سوال اصلی و مهم بازنشستگان کارگری مربوط به زمان واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی سه ماه تابستان است. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که بازنشستگان کشوری پیش‌تر این مبلغ را دریافت کرده‌اند و اکنون بازنشستگان تأمین اجتماعی در انتظار دریافت این مزایا هستند.

اقتصادزمان واریز علی‌الحساب همسان سازی حقوق ۳ ماه تابستان | بازنشستگان گوش به زنگ باشند
مشکلات متعدد مربوط به قانون متناسب سازی حقوق، مدت‌هاست که نگرانی‌ های جدی برای بازنشستگان ایجاد کرده است. با رسیدن به آخر شهریور ماه، فرایند واریز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی رو به پایان است. با این حال، هنوز خبری از واریز مبلغ علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق در این ماه منتشر نشده است.

پس از ورود نمایندگان مجلس به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، جلسه‌ای با تعدادی از بازنشستگان کارگری برگزار شد. در این جلسه به بررسی مشکلات و نیاز های این قشر از دولت و مجلس پرداخته شد.

در این جلسه، چند موضوع کلیدی مورد بحث قرار گرفت و آقای دکتر عزیزی به‌ عنوان نماینده مجلس، در برخی موارد با مسئولان مربوطه تماس تلفنی برقرار کرد تا پیگیر مسائل باشد.

علی اصغر بیات، دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، تأخیر و تغییر در روند پرداخت حقوق بازنشستگان را به‌عنوان اولین موضوع مطرح‌ شده بیان کرد. او تأکید کرد: «این موضوع به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست. بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان ما حداقل‌بگیر هستند و ما درخواست کرده‌ایم که سازمان برنامه و بودجه هر چه سریع‌تر ۱۳۰ همت مصوب مجلس را به تأمین اجتماعی پرداخت کند.»

موضوع دوم که بیات به آن اشاره کرد، پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب‌سازی حقوق به بازنشستگان تأمین اجتماعی بود. او گفت: «بیش از ۲۵ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری می‌گذرد و قرار بود این مبلغ نیز به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شود.» بیات از نماینده تهران خواست تا پیگیری جدی‌تری در این زمینه انجام دهد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید