فوری/پرداخت معوقات 3 ماه حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان برای این گروه

معوقات سال ۱۴۰۰ حقوق بازنشستگان پرداخت شد.


حقوق بازنشستگان

صندوق بازنشستگی فولاد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که معوقات سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اصلاحیه همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق را پرداخت و به حساب آنان واریز کرد.

در این اطلاعیه آمده است: صندوق بازنشستگی فولاد بخش دیگری از معوقات حقوق بازنشستگان این صندوق را پرداخت و به حساب آنان واریز کرد. این معوقات مربوط به اصلاحیه همسان سازی برای ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۰ است که با تاکید و پیگیری‌های مدیرعامل و مجموعه مدیریتی صندوق فولاد پرداخت شد.

لازم به توضیح است، صندوق فولاد پیش‌تر و ۱۷ شهریور ماه امسال، معوقات اصلاحیه همسان سازی برای سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ را پرداخت کرده بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: پیگیری‌های صندوق بازنشستگی فولاد برای تامین منابع مالی لازم جهت پرداخت باقیمانده معوقات بازنشستگان ادامه دارد و این موضوع از مهم ترین اولویت‌های صندوق است و در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

عمده‌ای از آنچه که تکلیف بود در ۲ سال گذشته به ویژه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ انجام گرفته است اگر بنا باشد همسان‌سازی مجددی انجام گیرد باید منتظر باشیم و ببینیم چه حکمی در برنامه هفتم تصویب خواهد شد.

منظور افزود: در مورد صندوق‌های بازنشستگی هم فرقی نمی‌کند، در واقع تعدیل مستمری‌های بازنشستگان در ۲ سال گذشته به خوبی انجام گرفته است اگر موارد جدیدی هم بنا شود که صورت گیرد باید ببینیم مصوبات نهایی برنامه هفتم چه می‌شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق بازنشستگان

واکنش دولت به حذف همسان سازی حقوق بازنشستگان چیست؟

در حال حاضر نمایندگان بخش بازنشستگی تاکید دارند که مهم‌ترین خواسته کنونی بازنشستگان، دیده شدن موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه است؛ این در شرایطی است که دولت در برنامه هفتم درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برنامه مشخصی ارائه نکرده است.

در همین رابطه حتی علی بابایی‌کارنامی، نماینده سازی در مجلس هم گفت: تاکنون دولت درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم سکوت کرده است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان دغدغه دارند، تصریح کرد: این موضوع باید تعیین‌تکلیف شود؛ دولت قبلی در این حوزه سیاسی‌کاری کرده، دولت فعلی نیز سکوت کرده است.

بابایی تاکید کرد: بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین‌اجتماعی به نوعی از مجلس توقع دارند و ما باید بر اساس آیین‌نامه در برنامه هفتم احکام مربوطه را مشخص کنیم.

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره حذف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه توسعه نه‌تنها چیزی را تحت عنوان همسان‌سازی حقوق نمی‌بینیم، بلکه ناهمسان‌سازی را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: این‌که صندوق‌های بیمه‌ای و به خصوص تامین‌اجتماعی را محروم می‌کنند از مطالباتی که از دولت دارند. دیون دولت در قالب سهام تاکنون پرداخت می‌شده که این را برداشته‌اند. یعنی عملا چیزی تحت عنوان این‌که همسان‌سازی اتفاق بیفتد، تا این لحظه در برنامه هفتم توسعه ندیده‌ایم.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: در حال حاضر برنامه ششم توسعه دو سال است که پشت سر هم تمدید می‌شود و یکی از بند‌های آن، همسان‌سازی حقوق بوده است. چرا همسان‌سازی را متوقف کردند؟ نمی‌شود که یک بند یک برنامه جامع را اجرا کرد و یک بند را اجرا نکرد.

صادقی متذکر شد: اگر دولت عملا دنبال اجرای متناسب‌سازی حقوق بود، در برنامه ششم که دو سال است تمدید شده، باید در این دو سال همسان‌سازی را اجرا می‌کردند، ولی شاهد بودیم که اجرای همسان‌سازی متوقف شده بود.

وی عنوان کرد: زمانی که برنامه در حال اجرا متوقف می‌شود، انتظار دارید بیایند برای آینده همسان‌سازی را اجرا کنند؟ اگر می‌خواستند همسان‌سازی را اجرا کنند، خب حقوق را هم منطبق با تورم افزایش می‌دادند.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: عامل عقب ماندن حقوق نسبت به تورم، دولت است، بنابراین شما از دولت و مجلس انتظار دارید که عقب‌افتادگی حقوق را در برنامه هفتم جبران کند؟ چشم من در این قضایا آب نمی‌خورد. نه مجلس و نه دولت به دلیل هم‌فکری‌ای که با هم دارند، چیزی را تحت عنوان همسان‌سازی حقوق رقم بزنند.

صحبت‌های نگران کننده درباره حقوق بازنشستگان

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره احکام برنامه هفتم درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و صندوق‌های بازنشستگی گفت: در ارتباط با همسان‌سازی بخش عمده‌ای از آنچه که تکلیف بود در ۲ سال گذشته به ویژه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ انجام گرفته است اگر بنا باشد همسان‌سازی مجددی انجام گیرد باید منتظر باشیم و ببینیم چه حکمی در برنامه هفتم تصویب خواهد شد.

منظور افزود: در مورد صندوق‌های بازنشستگی هم فرقی نمی‌کند، در واقع تعدیل مستمری‌های بازنشستگان در ۲ سال گذشته به خوبی انجام گرفته است اگر موارد جدیدی هم بنا شود که صورت گیرد باید ببینیم مصوبات نهایی برنامه هفتم چه می‌شود.

  • فرهنگی

    یکسال ویک ماه گذشت وهنوز هیچ کدام از مسئولین درفکر پرداخت پاداشی که حق مسلم ماست کاری نکرده

  • بازنشسته

    👈جناب آقای صحرایی وزیر آموزش وپرورش

    🟢 👈جناب آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور
    🟢 👈نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
    🟢 👈اعضای کمیسیون آموزش مجلس

    🔰با سلام و احترام و گلایه شدید از شما بخاطر اهمال در پرداخت حقوق حقه ما بازنشستگان ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲ آموزش وپرورش در سراسر کشور

    ✅ ما جمع کثیری از بازنشستگان سالهای ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲ همچنان در انتظار اجرای هرچه سریعتر تعهدات و تکالیفی هستیم که باید دولت آن را عملیاتی کند . بخش‌هایی از این مطالبات قانونا برعهده وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور است که با کمال تاسف هم آقای صحرایی وزیر آموزش وپرورش و هم جناب دکتر منظوررئیس سازمان برنامه وبودجه با بی توجهی به حقوق قانونی و حقه ما و خانواده هایمان ارزش پول ما را بشدت کاهش داده و در پرداخت آن اهمال و کوتاهی کرده اند که باید در مقابل خداوند متعال و وجدان خود پاسخگو باشند . همچنین نمایندگان مجلس و خصوصا اعضای کمیسیون آموزش نیز با کم کاری و بی توجهی در حق مابسیار کم لطفی نموده اند که انتظار جبران مافات را داریم.

    ✅🔰 اهم مطالبات ما به شرح ذیل است:

    1⃣ واریز کسورات شش ماهه دوم ۱۴۰۰ به حساب صندوق بازنشستگی

    2⃣ صدور قطعی احکام رتبه بندی و ارسال اسامی و احکام بازنشستگان به صندوق بازنشستگی کشوری

    3⃣ پرداخت پاداش پایان خدمت ۱۴۰۱بصورت کامل و بخش پرداخت نشده پاداش بازنشستگان ۱۴۰۰

    4⃣پرداخت معوقات بازنشستگان

    5⃣ برای بازنشستگان نیزهمچون شاغلین مزایای رفاهی و مناسبتی پیش بینی نمایید.

    6⃣ توجه و عنایت ویژه به موضوع مهم همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان (۹۰درصد ) در لایحه هفتم توسعه کشور

    🔵👈ازنمایندگان مجلس خصوصا اعضای کمیسیون آموزش می‌خواهیم بادر نظر گرفتن مشکلات فراوان بازنشستگان نسبت به موارد فوق اهتمام ویژه صورت گیرد. آقایان و خانمهای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، جسارت داشته باشید و از جایگاه قانونی خودتان استفاده کنید و وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری را موظف کنید بیش از این حق ما بازنشستگان را تضییع نکنند . خدا را ناظر بر اعمال خود بدانید ، سیاسی کاری و کم کاری و محافظه کاری را کنار بگذارید. خداوند متعال حق الناس ما را از شما مطالبه و سوال خواهد کرد ، چه پاسخی برای این مطالبه دارید؟؟!!! بس است حق کشی.

    ✍بازنشستگان فرهنگی سنوات ۱۴۰۰، ۱۴۰۱، ۱۲۰۲

  • علی سلطانی

    دولت واقعا فکر می کند وضعیت بازنشستگان ازنظر معیشتی بهتر است

  • ناشناس

    سلام احسنت بر شما معلم گرامی که درد دلهای مارا نوشتی

  • ناشناس

    بازنشستگان لشگری هم وضعیت خوبی ندارند لطفا به فکر این قشر هم باشید

  • ناشناس

    بنده امسال با سابقه ۳۰ سال بازنشسته شدم وکلا دریافتی بنده ۶۷۰۰میلون است حتی بیمه تکمیلی هم نشدم تاسهم دونفر کم نکنند

  • 🔊🔊صدای همکاران بزرگوار بازنشسته

    🟢👈جناب آقای صحرایی  وزیر آموزش وپرورش

    🟢 👈جناب آقای منظور  رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور
    🟢 👈نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
    🟢 👈اعضای کمیسیون آموزش مجلس

    🔰با سلام و احترام و گلایه شدید از شما بخاطر اهمال در پرداخت حقوق حقه ما بازنشستگان ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲ آموزش وپرورش در سراسر کشور

    ✅ ما جمع کثیری از بازنشستگان سالهای ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲ همچنان در انتظار اجرای هرچه سریعتر  تعهدات و تکالیفی هستیم که باید دولت آن را عملیاتی کند . بخش‌هایی از این مطالبات قانونا برعهده وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور است که با کمال تاسف هم آقای صحرایی وزیر آموزش وپرورش و هم جناب دکتر منظوررئیس سازمان برنامه وبودجه با بی توجهی به حقوق قانونی و حقه ما و خانواده هایمان ارزش پول ما را بشدت کاهش داده و در پرداخت آن اهمال و کوتاهی کرده اند که باید در مقابل خداوند متعال و وجدان خود پاسخگو باشند . همچنین نمایندگان مجلس و خصوصا اعضای کمیسیون آموزش نیز با کم کاری و بی توجهی در حق مابسیار کم لطفی نموده اند که انتظار جبران مافات را داریم.

    ✅🔰 اهم مطالبات ما به شرح ذیل است:

    1⃣ واریز کسورات شش ماهه دوم ۱۴۰۰ به حساب صندوق بازنشستگی

    2⃣ صدور قطعی احکام رتبه بندی و ارسال اسامی و احکام بازنشستگان به صندوق بازنشستگی کشوری

    3⃣ پرداخت پاداش پایان خدمت ۱۴۰۱بصورت کامل و بخش پرداخت نشده پاداش بازنشستگان ۱۴۰۰

    4⃣پرداخت معوقات بازنشستگان

    5⃣ برای بازنشستگان نیزهمچون شاغلین مزایای رفاهی و مناسبتی پیش بینی نمایید.

    6⃣ توجه و عنایت ویژه به موضوع مهم همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان  (۹۰درصد ) در لایحه هفتم توسعه کشور

    🔵👈ازنمایندگان مجلس خصوصا اعضای کمیسیون آموزش می‌خواهیم   بادر نظر گرفتن مشکلات فراوان بازنشستگان نسبت به موارد فوق اهتمام ویژه صورت گیرد. آقایان و خانمهای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، جسارت داشته باشید و از جایگاه قانونی خودتان استفاده کنید و وزیر آموزش و پرورش،  رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری را موظف کنید بیش از این حق ما بازنشستگان را تضییع نکنند . خدا را ناظر بر اعمال خود بدانید ، سیاسی کاری و کم کاری و محافظه کاری را کنار بگذارید.  خداوند متعال حق الناس ما را از شما مطالبه و سوال خواهد کرد ، چه پاسخی برای این مطالبه دارید؟؟!!! بس است حق کشی.

    ✍بازنشستگان فرهنگی سنوات ۱۴۰۰، ۱۴۰۱، ۱۲۰۲

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید