فوری/کسانیکه سهام عدالت ندارند بخوانند | دریافت آغاز ثبتنام سهام عدالت برای جاماندگان

عشقی گفت: ۵ میلیون نفر سهام‌دار عدالت می‌شوند.


سهام عدالت

رییس سازمان بورس در نشست خبری گفت: تخصیص سهام عدالت جدید به مشمولین در حیطه اختیارات سازمان بورس نیست و مسئولیت این موضوع با دولت و سازمان خصوصی سازی است‌. ۴ تا ۵ میلیون نفر در سال جاری سهامدار عدالت می‌شوند.

وی افزود: مشمولین جدید سهام عدالت از افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و ایثار گران خواهند بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید براین که به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی فرصت داده شده تا بتوانند نقش مهمی را در راستای حضور سهامداران ایفا کنند، توضیح داد: بعد از برگزاری مجامع باید صورت‌های مالی به طور مجدد بررسی و رئیس هیئت مدیره انتخاب شود. بعد از شکل گیری شرکت ها نیز باید کانون سهام عدالت از میان تمام استان ها تشکیل شود.

وی واگذاری مدیریت پرتفوها به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی یا کانون سهام عدالت را هدف سازمان بورس و اوراق بهادار برشمرد و گفت: طرحی را در دستور کار داریم که هنوز به تصویب نرسیده اما در تلاش هستیم پنج تا ۱۰ درصد از منابع در اختیار شرکت های سرمایه گذاری استانی قرار گیرد تا بتوانند در امور اقتصادی و زیرساختی در استان خود سرمایه گذاری کنند.

عشقی تاکید کرد: شرکت های تعاونی استانی شرایط دشواری را داشتند و دچار سر درگمی بودند و قصد دریافت سود از محل سهام عدالت را داشتند اما به دلیل غیر قانونی بودن آن، شرکت های سرمایه‌گذاری استانی و مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی می‌تواند مبلغی را برای تعاونی ها در نظر بگیرند تا آنها بتوانند در راستای جلب مشارکت سهامداران اقداماتی را انجام دهند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، حضور حداکثری سهامداران عدالت در برگزاری مجامع استانی را از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت این مجامع ذکر کرد وافزود: برنامه‌هایی متعددی به منظور آگاه سازی سهامداران در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که سهام عدالت با توجه به جمعیت ۵۰ میلیونی و افزایش ۵ میلیون سهامدار جدید، در دست بررسی سازمان خصوصی‌سازی است، گفت: تحقق اهداف مورد نظر دراین باره نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.

رئیس سازمان بورس افزود: با توجه به این که شرکت‌های استانی نهاد مالی هستند باید مقررات شرکت‌های مالی رعایت شود. سهامداران می‌توانند به صورت مستقیم در مجامع حضور داشته باشند، مجامع هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی است، اما رأی گیری بر اساس روند الکترونیکی است. در سال‌های گذشته مجامع تعاونی استانی با حضور تعداد کمی برگزار شده بود مثلاً برای شرکت سهامدار 100 هزار نفری ،10 نفر تصمیم گیری می‌کردند، اما اکنون باید ظرفیت به 20 درصد برسد با این کار به این شرکت‌ها اجازه دادیم امین دارایی مردم در سهام عدالت باشند

به گفته رئیس سازمان بورس، کانون سهام عدالت باید از اعضای هیئت مدیره شرکت‌های استانی انتخاب شوند، هدف این است که اداره پرتفوی سهام عدالت به دست شرکت‌ها و کانون سهام عدالت باشد.

رییس سازمان بورس افزود: مرحله اول سود سهام عدالت آذر ماه پرداخت خواهد شد؛ برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکردند که موظف هستند در روزهای آتی این کار را انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آنان منتشر می‌شود.

وی گفت: این سود در دو بخش واریز خواهد شد؛ بخش اول آذر ماه و بخش دوم پایان سال.

رئیس سازمان بورس همچنین با اعلام اینکه تخصیص سهام عدالت جدید به مشمولین به دولت و سازمان خصوصی سازی و مجلس مربوط می‌شود گفت: اقدامات اختصاص این سهام به مشمولین جدید که شامل 6 میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران هستند، در حال انجام است. اطلاعات دقیق‌تر را باید از سازمان خصوصی‌سازی باید پیگیری کرد.
منبع:سنا

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید