🔥45

قیمت بلیت اتوبوس و هواپیما کربلا ۱۴۰۳ | با چند میلیون اربعین به سفر کربلا کنیم؟

جدیدترین اخبار قیمت بلیت هواپیما و اتوبوس ایام اربعین را در این گزارش بخوانید.


اتوبوس

قیمت بلیت اتوبوس ایام اربعین توسط ستاد مرکزی اربعین تعیین شده و به نظر می‌رسد مانند سال‌های گذشته نرخ بلیت اتوبوس با توجه به یک سری خالی بودن آن محاسبه می‌شود؛ به‌عبارت دیگر نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین احتمالاً دو برابر قیمت محاسبه می‌شود.

به‌عنوان نمونه بلیت اتوبوس تهران – مهران که در زمان حاضر برای اتوبوس‌های VIP بالغ بر ۳۸۰ هزار تومان است به حدود ۷۶۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین سال گذشته بلیت اتوبوس برای ایام اربعین ۱۲۵ درصد افزایش یافته بود.

قیمت بلیت هواپیما اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هم‌اکنون پیش‌فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای اربعین مطابق برنامه‌ریزی از پیش اعلام شده، از سوی برخی شرکت‌ها آغاز شده و اگر در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور آن هم با قیمت مصوب بفروشند، هیچ مانعی ندارد.

«مقصود اسعدی سامانی» افزود: با این حال هنوز مجوز پروازهای فوق‌العاده اخذ نشده است.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: بهای کل بلیت یک‌طرفه هواپیما از مبدا تهران و سایر استان‌های کشور به استثنای ۹ استان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر پنج میلیون تومان و برای بلیت‌های دوطرفه ۱۰ میلیون تومان تعیین شد.

وی ادامه‌داد: بهای کل بلیت یک‌طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان و برای بلیت‌های دو طرفه ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.

اسعدی سامانی گفت: برآورد ما آماده شدن ۴۰۰ هزار صندلی پرواز برای ایام اربعین به صورت رفت و برگشت است و در صورت هماهنگی با فرودگاه نجف، برای ارائه سرویس‌های بهتر و بیشتر و تسریع در دادن مجوزها و افزایش تعداد صندلی‌ها نیز آمادگی وجود دارد.

وی ادامه‌داد: اکنون مطابق موافقتنامه دوجانبه بین ایران و عراق، ۱۲۰ پرواز در هفته پیش‌بینی شده و است و طرف عراقی نیز می‌تواند به همین میزان پرواز در هفته داشته باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد:‌ هم‌اکنون دو شرکت عراقی «فلای بغداد» و «العراقیه» طبق موافقتنامه یاد شده به کمک ایران برای ارائه خدمات پرواز اربعین می‌آیند، هرچند از همه ظرفیت موجود خود استفاده نمی‌کنند.

وی اظهار داشت:‌ سال گذشته در مجموع بیش از ۲ هزار پرواز در ایام اربعین انجام شد و نزدیک به ۳۷۰ هزار زائر جابه‌جا شدند.

این مقام صنفی در خاتمه به زائران اربعین حسینی تاکید کرد: بلیت را به صورت رفت و برگشت خریداری کنند، زیرا در غیر این صورت باید از عراق آن هم به صورت ارزی تهیه کنند.

به گزارش ایرنا، امروز (شنبه) «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ترمینال‌های جدید فرودگاه رامسر و ایلام، از آغاز پروازهای ویژه اربعین در روزهای آینده خبر داد.

شرایط ثبت نام وام اربعین

تمامی افراد که قصد دریافت و ثبت نام وام اربعین بانک ملی ایران را دارند می بایست برای ثبت نام وام و دریافت میزان وام اربعین بانک ملی، تمامی شرایط را دارا باشند و پس از کسب اطلاعات در مورد شرایط دریافت وام اربعین بانک ملی سپس نسبت به دریافت این وام اقدام کنند. جهت رفاه حال متقاضیان لیست کلیه شرایط لازم برای درخواست تسهیلات وام ده ملیونی اربعین در قسمت زیر آورده شده است.

متقاضیان درخواست وام اربعین بانک ملی در زمان انعقاد قرارداد با بانک، باید فاقد بدهی غیر جاری و چک برگشتی باشند.

مدت بازپرداخت اقساط وام اربعین بانک ملی: متقاضیان می توانند پس از بازگشت از سفر اربعین، طی ۶ ماه (از تاریخ دریافت تسهیلات) نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام کنند.

زائرین می بایست با مراجعه به تمام شعب بانک ملی ایران، نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح و تودیع مبلغ ۲۵ میلیون ریال اقدام و از تسهیلات ویژه طرح به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال برای خرید ارز اربعین و کمک هزینه سفر استفاده کنند.

مبلغ تودیع شده در حساب ویژه طرح نیز تا زمان تسویه تسهیلات و بدهی در حساب باقی مانده و پس از تسویه کامل تسهیلات به مشتری برگردانده می شود و در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات توسط مشتری، بدهی وی مطابق ضوابط و مقررات به طبقات غیرجاری منتقل و به بدهی مشتری وجه التزام تعلق می گیرد.

نرخ سود وام اربعین بانک ملی: گفتنی است نرخ سود وام اربعین بانک ملی بر اساس نرخ مصوب و اعلامی شورای پول و اعتبار می باشد.

متقاضی دریافت آن بانک ملی می بایست سرپرست خانوار و دریافت‌ کننده یارانه باشد.

در خصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌ مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید