مراسم قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو آغاز شد /ایران خودرو آتش به مالش زد

در این دوره، درخواست‌های خرید خودروهای ثبت‌شده در قالب طرح‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و متقاضیان عادی مورد بررسی قرار گرفته و فرایند اولویت‌بندی برای تخصیص خودرو انجام خواهد شد.


فروش فوری ایران خودرو

مراسم ششمین دوره اولویت‌بندی محصولات ایران‌خودرو با هدف شفاف‌سازی فرایند عرضه و پاسخ‌گویی به تقاضا‌های ثبت‌شده در طرح اخیر فروش، با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برگزار شد.

در این دوره، درخواست‌های خرید خودرو‌های ثبت‌شده در قالب طرح‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده و متقاضیان عادی مورد بررسی قرار گرفته و فرایند اولویت‌بندی برای تخصیص خودرو انجام خواهد شد.

ه اطلاع نمایندگی‌ها و متقاضیان محترم می‌رساند، به منظور تسهیل خرید مصرف کنندگان واقعی خودرو، شرکت ایران خودرو در نظر دارد مجددا بخش دیگری از ظرفیت تولیدات خود در سال ۱۴۰۴ را در قالب طرح‌های فروش فوری، فوق العاده و پیش فروش طی اولویت بندی عرضه نماید.

این فراخوان شامل متقاضیان عادی، مشمولین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولین طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده خواهد بود.

**مراحل زمانبندی اجرای ششمین دوره ثبت درخواست خرید خودرو به صورت اولویت بندی:

۱. مهلت افتتاح حساب وکالتی صرفاً برای متقاضیان عادی: (واجدین شرایط طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده نیاز به افتتاح حساب وکالتی ندارند).

از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۴/۰۹ تا پایان ساعت ۲۴ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۴/۱۲،

۲. مهلت ثبت درخواست خرید خودرو برای کلیه متقاضیان (عادی- جوانی جمعیت – جایگزینی خودرو‌های فرسوده):

از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۴/۱۲ تا پایان ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۴/۱۸،

۳. زمان آزاد سازی وجوه حساب وکالتی متقاضیان عادی: از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۴/۱۹

ایران خودرو (با نام تجاری آیکو، IKCO) یک شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در مرداد ۱۳۴۱ دو برادر به‌نام‌های احمد و محمود خیامی آن را بنیان نهادند.

این شرکت نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونه‌ای اتوبوس بود.

در سال ۱۳۴۵، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامه‌ریزی تولید پیکان را انجام داد و از ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ کارخانهٔ ویژهٔ آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خورد. از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدل‌های کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد. انواع کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و آمبولانس نیز در این سال‌ها با همکاری دایملربنز در این شرکت تولید می‌شد. در سال ۱۳۵۲، شرکت هدف‌گذاری کرد که به خودکفایی برسد و محصولاتی تمام ایرانی به فروش برساند.

در این راستا، چندین کارخانه و شرکت تامین‌کننده در سراسر ایران تأسیس شد.

در دههٔ ۱۳۶۰، این شرکت با توجه به آشفتگی اقتصادی ایران، تا نزدیکی تعطیلی کامل پیش رفت که با اعلام آمادگی پژو برای همکاری، ایران خودرو دچار تحولی بزرگ شد. پژو به شریک ایران خودرو در ایران تبدیل شد و محصولات این شرکت را در شمار بسیار بالا در ایران به فروش رساند. پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷ و پارس توانستند بخش بزرگی از بازار ایران را در اختیار بگیرند که سود قابل‌توجهی برای شرکت فرانسوی داشت. ایران خودرو با رنو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز همکاری کرد و تندر ۹۰، از محصولات ارزان‌قیمت این شرکت را به شکلی موفق در بازار ایران به فروش رساند.

سیاست این شرکت به‌گونه‌ای است که پس از گذشت دهه‌ها همچنان تولید خودروهای پرفروش خود را متوقف نمی‌کند؛ به‌طور مثال بیش از ۲۵سال است که همچنان به تولید سمند سورن و پژو ۲۰۷ ادامه می‌دهد؛ از سویی دیگر تولید کامیون بنز مایلر پس از شصت سال در ایران‌خودرو دیزل همچنان ادامه دارد که باعث شگفتی و حیرت کارشناسان بین‌المللی خودرو گردیده‌است.

شرکت ایران‌خودرو در مرداد ۱۳۴۱ با سرمایه‌ای نزدیک به یک‌صد میلیون ریال توسط برادران خیامی بنیان نهاده شد و در شهریور همان سال با شماره ثبت ۸۳۵۲ و شناسهٔ ملی ۱۰۱۰۰۳۶۰۷۹۴ در ادارهٔ ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید. نخستین گروه تولیدات این شرکت، اتوبوس‌های معروف به «ال‌پی» بودند که شاسی آن‌ها از آلمان وارد می‌شد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید