🔥49

مستاجران بخوانند | وام ودیعه مسکن به مجردها تعلق می‌گیرد؟ + شرایط

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیانی که شرایط آنها تایید شده باشد ظرف ۲۴ ساعت می توانند بانک و شعبه مورد نظر را انتخاب کنند.


وام

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روند بهتری پیدا کرده است گفت: همکاری بانک ها باید با توجه به ورود به فصل تابستان بهتر شود و متقاضیان بیشتری باید تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه  داد: به استناد ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و با هدف حمایت از مستاجران بانک ها ملزم به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در تهران تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هستند.

جنتی اظهار کرد: از جمله شرایط پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن متاهل بودن و یا خانم مجرد بالای ۳۰ سال و آقای مجرد بالای ۴۵ سال فاقد مسکن و یا زمین است که در این بخش باید فرم ج آنها سبز باشد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران تاکید کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده و از سامانه خودنویس و یا مشاوران املاک کد رهگیری دریافت کرده و در سامانه طرح های جامع مسکن برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کنند.

او افزود: ۲۴ ساعت بعد از ثبت نام در صورت داشتن شرایط متقاضی می‌تواند اقدام به انتخاب شعبه و بانک مورد نظر خود کند.

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

به منظور دریافت وام اجاره خانه ۱۴۰۳، لازم است مستاجران متقاضی این وام، شرایط لازم را داشته باشند. احراز وجود شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن، طبق آیین‌ نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، انجام می گیرد که شرایط متقاضی نیز در همین آیین نامه، ذکر شده است؛ لذا، در ادامه، در رابطه با شرایط دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ از سایت tem.mrud.ir، توضیحات لازم آورده شده است.

۱متقاضی وام اجاره مسکن، می بایست متاهل بوده یا اینکه سرپرست خانوار باشد.

۲ متقاضی وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، لازم است، دارای اجاره‌ نامه رسمی بوده یا اجاره‌ ­نامه وی در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد.

۳تاریخ قراداد اجاره و تنظیم اجاره نامه مستاجران، می بایست تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

۴در صورتی که متقاضی، مدارک خود و مدارک ضامنین را در شعبه بانکی که به آن معرفی شده، ظرف دو هفته تکمیل نکند، درخواست وام او رد می شود.

همچنین، افرادی که می بایست در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه amlak.mrud.ir، اقدامات لازم را برای ثبت نام در این سامانه، به صورت غیر حضوری، انجام دهند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با اینکه چه کسانی باید در سامانه املاک ثبت نام کنند، به لینک زیر مراجعه نمایید.

مدارک ثبت نام وام ودیعه مسکن

متقاضیان، برای ثبت نام وام اجاره خانه، در سایت اصلی ثبت نام وام ودیعه مسکن، علاوه بر داشتن شرایط لازم، همانند شرایط ثبت نام مسکن اولی ها ، لازم است مدارکی را نیز ارائه دهند. لازم به ذکر است که این مدارک را می بایست پس از این که صحت اطلاعات شما احراز شد، در سامانه مذکور بارگذاری کنید. در ادامه، در رابطه با مدارک ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، توضیحات لازم آورده شده است.

۱عکس اسکن شده از شناسنامه متقاضی و همه افرادی که تحت تکفل او هستند.

۲عکس اسکن شده از کارت ملی شخص متقاضی

۳اسکن عکس گواهی سرپرستی، برای زنان سرپرست خانوار

۴عکس اجاره نامه رسمی و یا اجاره نامه ای که در سامانه ثبت معاملات املاک ثبت شده باشد.

افرادی که قصد شرکت در طرح خانه اولی ها را دارند، می بایست شرایط و مدارک لازم را برای ثبت نام در این طرح، داشته باشند و سپس، از طریق مراجعه به سامانه tem.mrud.ir، برای ثبت نام، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید