مهم ترین راز روابط عاشقانه طولانی | چگونه می توانم یک رابطه طولانی و خوب داشته باشم؟

به‌خاطر داشته باشید که هیچ رابطهٔ کاملی وجود ندارد. هر رابطه‌ای نیاز به تلاش و مراقبت دارد. با به‌کارگیری نکات بیان شده می‌توانید یک رابطه موف و پایدار را تجربه کنید.


شوهر

وقتی عاشق می شوید یا ازدواج می کنید، رویای شما این است که این عشق همیشگی باشد. اما چیزی سخت تر از این نیست که عشقی که روزی برایش جان خود را می دادید اکنون در حال از بین رفتن باشد. نگه داشتن روابط ماندگار و عاشقانه نیاز به مهارت دارد که همه ما باید یاد بگیریم. واقعا چه رازهایی هست که یک رابطه را پایدار می کند؟

هر روز سلام و خداحافظی تان همراه با بوسه باشد

شاید روزهای اول این گونه باشد ولی بعد از مدتی این مساله برایتان عادی شود، ولی شما می توانید خلاقیت به خرج دهید و با جملات و عبارات مختلف همدیگر را نوازش کنید.

با عبارات متفاوت بگویید:” دوست دارم”

همه افراد دوست دارند مورد پذیرش طرف مقابل قرار گیرند ولی ممکن است شکل بیان عشق در افراد متفاوت باشد. سعی کنید با جملات مناسب یا با رفتارهای مناسب او را به وجد بیاورید. البته افراد زیان های متفاوتی برای عشق دارند.

بگذارید دعوا محترمانه اتفاق بیفتد

تقریبا رابطه ای پیدا نمی کنید که هیچ اختلاف نظری در آن نباشد. بنابراین زن و مردهای خوشبخت هم گاهی با هم بحث و مجادله دارند. مهم این است که هنگام دعوا، از حرف هایی که می زنید آگاه باشید و رفتاری را که انجام می دهید زیر نظر داشته باشید. هیچ گاه حد و مرزهای خود را در دعواها از بین نبرید. اگر دعوایتان بالا گرفت و نتوانستید به توافق برسید کمی به همدیگر فرصت دهید تا فکر کنید و سپس به موضوع برگردید.

کمی طنز را وارد رابطه کنید

یکی از نیازهای انسان تفریح است. به کار بردن طنز در کلام یا رفتار و شوخی های مناسب کمک زیادی به رابطه می کند. یادتان باشد هرگز هنگام شوخی شخصیت طرف را پایمال نکنید که این امر باعث کاهش عزت نفس طرف مقابل میشود.

بدانید که هر رابطه ای مسئولیت دارد

وقتی شما وارد رابطه ای می شوید دارای مسئولیت می شوید. بعضی از زن و مردها فقط دنبال محکوم کردن طرف مقابل هستند و توجهی به مسئولیت خود نمی کنند. ولی زن و مرد خوشبخت می دانند که در همه حال خودشان هم در مقابل این رابطه و خوب نگه داشتن آن مسئولیت دارند.

به سهم خودتان در بروز مشکل توجه کنید

اگر مشکلی بین شما ایجاد می شود هر دو طرفتان سهم دارید. اگر فکر میکنید او نیازهایتان را برآورده نمی کند، مطمئنا شما هم جایی به نیازهایش توجه نمی کنید.

به نیازهای او توجه کنید

هر مرد و زنی نیازهای خاصی دارد که عدم توجه به آن ها باعث سرد شدن روابط می شود. شما زمانی در رابطه می مانید که نیازهایتان به رسمیت برسد. باید نیازهای ۵ گانه را بشناسید و بدانید که کدام نیاز در شما و طرف مقابلتان بیشتر است.

از انتقاد و سرزنش بپرهیزید

در کتاب عشق عاقلانه بیان کرده ایم که انتقاد و سرزنش مثل پتک ستونهای رابطه را ویران می کنند. گاهی شما از رفتار طرف مقابل ناراحت هستید و دوست دارید به او بفهمانید که ناراحت هستید. در چنین مواردی به سمت سرزنش یا انتقاد پیش می روید.  انتقاد و سرزنش بیش از حد باعث خستگی طرف مقابل میشود و میتواند جزو دلایل خیانت مردان باشد اما بهتر است احساس خود را بدون تحقیر طرف مقابل بیان کنید:

خیلی ناراحت شدم که این حرف را زدی!
دوست نداشتم پیش بچه ها این جوری باهام حرف بزنی!
خیلی دوست داشتم باهام بهتر حرف بزنی!
خواسته های خود را بگویید

بعضی مواقع شما از دست طرف مقابل ناراحت هستید و این ناراحتی را در خود جمع می کنید و بعدا تبدیل به یک دعوای سنگین می کنید. اگر خواسته ها، دغدغه ها و نگرانی های خود را با زبان مناسب بیان کنید رابطه بهتری تجربه می کنید.

از رویاهای طرف مقابل خبر داشته باشید

هر چقدر شما در مورد اهداف و رویاهای همدیگر خبر داشته باشید بهتر است. اگر بتوانید علاوه بر اهداف شخصی خودتان، اهداف مشترکی هم طراحی کنید اوضاع بهتر می شود.

به او نشان دهید که در لحظات سخت کنارش هستید

باید بدانید که زندگی زناشویی یعنی ورود به چالش های زندگی. برای ورود به این چالش ها باید آمادگی داشته باشید. گاهی از نظر مالی با چالش مواجه می شوید و گاهی هم در مورد تصمیمات زندگی دچار تردید می شوید.

اجازه ندهید اعضای خانواده یا دوستانتان پشت سرش حرف بزند

یکی از مشکلات اساسی که در جلسات مشاوره با آن مواجه می شویم دخالت بیهوده خانواده ها در روابط زن و شوهر است. همسر شما باید برایتان آن چنان اولویتی داشته باشد که کسی به خودش این حق را ندهد که او را در جلوی شما قضاوت کند.

گاهی همدیگر را غافل گیر کنید

غافل گیری عاشقانه روش مفیدی است برای ایجاد شور و شوق در زندگی. زوجینی که زندگی شان یکنواخت است انگیزه کمتری نسبت به زندگی دارند ولی آنانی که در زندگی تنوع ایجاد می کنند و هوش هیجانی بالاتری دارند گاهی همدیگر را به گونه ای جالب غافل گیر می کنند به رابطه شان کمک می کنند.

زمان هایی تعیین کنید که فقط بخواهید برای همدیگر باشید

در هفته چند روز را به عنوان روز عشق مشخص کنید. در این روز خاص فقط دنبال این باشید که به نیازهای همدیگر توجه کنید و کاری کنید که طرف مقابل را خوشحال کنید.

احترام را هرگز فراموش نکنید

همه انسان ها نیاز به احترام دارند و از بی احترامی گریزان هستند. هر چقدر شما برای طرف مقابلتان مهمتر باشید او نیاز به احترام بیشتری از جانب شما دارد. مخصوصا در جمع ها با احترام به نظرات و رفتار و ظاهرش، او را ارزشمند جلوه دهید.

اگر زمانی دچار مشکل شده اید از او کمک بخواهید

گاهی به تنهایی نمی توانید کاری را انجام دهید ولی به گونه ای رفتار می کنید که گویی نیازی به او ندارید، اما شما می توانید با حضور او کارها را بهتر انجام دهید.

او را با کسی مقایسه نکنید

پذیرش یکی از اصلی ترین رازهای روابط ماندگار است. او را همان گونه که انتخاب کرده اید بپذیرید و با کسی مقایسه نکنید. مقایسه کردن عزت نفس او را می گیرد.

اگر جایی نظر شما متفاوت است محترمانه بیان کنید

شما نمی توانید کسی را پیدا کنید که دقیقا شبیه شما فکر کند. وقتی طرف مقابل نظری بیان می کند که از نظر شما نادرست است، فورا او را تحقیر نکنید، بلکه دلایل خود را بیان کنید و به او بفهمانید که فقط با این نظرش مخالف هستید نه با کل شخصیتش.

گاهی قرارهای عاشقانه بگذارید

زن و مرد خوشبخت به صورت مداوم هر ماه یک یا دو بار قرار عاشقانه می گذارند و در آن روز مثل روزهای اول آشنایی با هم گفتگو می کنند.

هنر گفتگو را یاد بگیرید

طبق تجربه ما در جلسات مشاوره، مهمترین مهارتی که کمک می کند دو نفر رابطه بادوامی داشته باشند هنر گفتگو است. شما باید بدانید چگونه انتقاد کنید، چگونه نیاز خود را بیان کنید، چگونه نگرانی های خود را بازگو کنید و چگونه با او حرف بزنید.

از ۳ سوال جادویی استفاده کنید

همیشه از خود سوالات زیر را بپرسید:

این حرف یا رفتاری که می خواهم انجام دهم چه کمکی به رابطه ام می کند؟
آیا با این کار، عزت نفس او را بالا می برم یا خیر؟
پیامد رفتاری که الان می خواهم انجام دهم چیست؟

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید