نکات خانه داری | عمرا اکه میدونستی این جوری آب زودتر یخ میزنه

نکات خانه داری یاد میگیری که چه کار کنی آب زودتر یخ بزنه!


نکات خانه داری

نکات خانه داری مجموعه‌ای از راه‌ها و ترفندهایی است که برای سازماندهی و مدیریت بهتر خانه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. نکات خانه داری یا مدیریت منزل به معنای بهره‌برداری از یک ملک و تأمین نیازهای روزمره منزل است.نکات خانه داری شامل یک سری راهنماها و شیوه هایی است که به شما کمک می کند تا منزل خود را تمیز و منظم نگه دارید. ما در سایت مکتوب نامه سعی کرده ایم جدیدترین نکات خانه داری که کارها را برای شما راحت تر میکند قرار دهیم.در ادامه به آخرین ترفند نکات خانه داری می پردازیم.

ما در متن زیر روش طرز تهیه یخ فوری را به شما آموزش می دهیم. از کاپ کیک های کوچک آلومینیومی استفاده کنید و یا اینکه استفاده از یخساز برای تهیه یخ فوری می تواند راهکار مناسب برای اینکار باشد. در ادامه روش های خانگی و تولید یخ فوری را به شما آموزش داده ایم.

ما در مقاله زیر روش زودتر یخ زدن آب را برای شما گفته ایم. این روش بسیار ساده و راحت می باشد. همان طور که شما با ریختن قطره ای ماست به شیر منجر می شوید شیر به ماست تبدیل شود در مورد زودتر یخ زدن آب نیز این حکم وجود دارد. با اند اختن تکه ای یخ به آب به این روند سرعت می بخشید.
برای اینکه آب زودتر یخ ببندد بهتر است که تمام یخهای جا یخی را در آورید. بجز یکی از آنها زیرا بصورت پیوند عمل می کند مانند یک قاشق ماست درون شیر که باعث می شود شیر به ماست تبدیل شود.

روش سریع تولید یخ

همان تکه یخ باعث می شود تمام قسمت های قالب جایخی زودتر یخ ببندد.

استفاده از یخساز برای تهیه یخ فوری
تمامی روش هایی که در بالا گفتیم سرعت یخ زدن آب را کاهش میدهد ولی باز هم برای تهیه فوری یخ کافی نخواهند بود. اگر روش کم دردسر و راحتی را برای تهیه فوری یخ میخواهید لازم است که یک دستگاه یخساز خانگی خرید کنید.

این دستگاه در عرض نیم ساعت و حتی کمتر از آن میتواند یک قالب یخ تولید و به شما ارائه دهد. همچنین اگر این دستگاه را روشن و مخزن آن را با آب پر کنید دستگاه در طول روز به مقدار خیلی زیاد یخ حبه ای برای شما تولید خواهد کرد. بعنوان مثال یخساز خانگی ۱۰ کیلویی در طول یک شبانه روز ۱۰ کیلوگرم یخ حبه ای تولید میکند که مطمئنا این حجم از یخ برای مدیریت یک مهمانی بزرگ برای شما کافی خواهد بود. در صورت نیاز میتوانید مدل های دیگر از جمله ۱۵ کیلویی آن را تهیه کنید.

آیا آب گرم سرعت تولید یخ را بالا می برد؟

جالب است بدانید که بر اساس یک پدیده علمی، آب گرم سریعتر از آب خنک تبدیل به یخ میشود. بطوریکه اگر قالب های یخ را به جای آب خنک با آب گرم پر کنید حداقل قالب ها نیم ساعت زودتر نسبت به حالت معمول یخ میزنند. در این روش بهتر است که از قالب های یخی کوچک استفاده کنید تا آب سطح تماس بیشتری با هوای سرد داشته باشند.

جمع بندی
اگر قصد تولید یخ با یخچال فریزر را داشته باشید، ساعت های طولانی باید منتظر بمانید تا قالب های آب یخ ببندد. از طرفی دیگر یخچال فریزر در بیشتر منازل با مواد خوراکی یخ زده پر است که نه تنهای جای کافی برای قالب های یخی نیست بلکه این مواد غذایی باعث بد مزه شدن یخ نیز میشوند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید