🔥33

هدیه ۵۰ میلیونی دولت جدید برای یارانه بگیران / بیمه هم رایگان شد

بهره‌مندی از بیمه سلامت برای دهک‌های یک تا پنج رایگان است.


هدیه ۵۰ میلیونی دولت جدید برای یارانه بگیران / بیمه هم رایگان شد

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی گفت: پوشش بیمه همگانی برای دهک‌های یک تا ۵ به صورت رایگان است که این افراد با استعلام از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشمول دریافت بیمه رایگان می‌شوند و دهک‌های ۶ تا ۱۰ هم از تخفیفات خوبی بهره‌مند می‌شوند.

بوالحسنی افزود: از ۶۴۴ هزار بیمه شده استان که حدود ۴۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود ۸۰ درصد این جمعیت به صورت رایگان از پوشش بیمه درمانی استفاده می‌کنند و روستاییان هم بخش عمده‌ای از این جامعه هدف هستند.

او گفت: از آبان ۱۴۰۱ با دستور دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱ طبق تبصره ۱۷ صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج تاسیس شد و ۱۰۷ گروه بیماری که شامل ۳۰۰ بیماری می‌شود این افراد می‌توانند از این صندوق بهره‌مند شوند.

بوالحسنی افزود: این بیماران با نشان‌دار کردن خود در سامانه شهروندی و یا سامانه بیمه سلامت ایرانیان به صورت الکترونیکی در زمان مراجعه به مراکز درمانی خدمات به آنها ارائه می‌شود.

او گفت: این بیماران اگر هزینه‌ای مازاد پرداخت کردند با مراجعه به بیمه سلامت و ارائه پرونده و مدارک مربوطه تا سقف ۵۰ میلیون تومان در هرسال برای هر بیمه شده خاص این خدمات به آنها ارائه می‌شود و به افراد اهداکننده کلیه هم با ارائه مدارک مربوطه تا ۵۸ میلیون تومان در سال می‌توان این مبلغ را پرداخت کرد.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید