🔥28

وقت خرید غول مونتاژی ایران خودرو رسید | ریزش قیمت رکورد زد!

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو فوتون در تاریخ شنبه ۶ مرداد ماه. برای مشاهده قیمت کارخانه ماشین فوتون وارد سایت مکتوب نامه شوید. 


قیمت فوتون

آخرین قیمت انواع خودرو فوتون برای امروز ۶ مرداد ۱۴۰۳ به شرح زیر است. بر این اساس قیمت گران ترین مدل به ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت فوتون صفر کارخانه

قیمت فوتون صفر تونلند G۷ بنزینی در کارخانه ۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان قیمت دارد همچنین فوتون ون وانا مونتاژی ایران خودرو ۱ میلیارد و ۶۴۷ میلیون تومان است.

قیمت فوتون صفر بازار

قیمت پیکاپ تونلند ۲.۸ لیتر مدل ۱۴۰۲ در بازار ۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان شد.

قیمت فوتون تونلند G۷ بنزینی مدل ۱۴۰۳ به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای فوتون در بازار به دست خواهید آورد.

قیمت بازار انواع خودرو فوتون
برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
تونلند ۲.۸ لیتر ۱۴۰۲ صفر ۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تونلند ۲.۸ لیتر ۱۴۰۲ صفر (نمایندگی) ۱,۵۴۰,۶۵۹,۰۰۰
تونلند G۷ بنزینی ۱۴۰۲ صفر ۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تونلند G۷ بنزینی ۱۴۰۳ صفر ۲,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تونلند G۷ بنزینی ۱۴۰۲ صفر(نمایندگی) ۲,۳۵۶,۲۵۰,۰۰۰
فوتون ون وانا ۱۴۰۲ صفر(نمایندگی) ۱,۶۴۷,۱۸۳,۰۰۰

فوتون تونلند یکی از محصولات شاخص ایران خودرو دیزل در بخش پیکاپ‌ها است. فوتون تونلند اوایل دهه ۱۳۹۰ خورشیدی به ایران آمد و شرکت ایران خودرو دیزل وظیفه تولید و مونتاژ این پیکاپ را برعهده گرفت. تونلند به دلیل اشتراک فنی با نسل‌های قبلی تویوتا هایلوکس، در ایران به هایلوکس چینی شهرت یافت. فوتون تونلند اتوماتیک جدیدترین محصول ایران خودرو دیزل در بخش پیکاپ‌های تولید داخل است. نسل نخست فوتون تونلند در قالب نسخه‌های بنزینی و دیزلی با گیربکس دستی به بازار ایران عرضه شد. ایران خودرو دیزل از ابتدای سال ۱۴۰۱، نسخه فیس لیفت پیکاپ فوتون را تنها با گیربکس دستی و پیشرانه دیزلی به بازار عرضه کرد. در همین حین نسل دوم این پیکاپ با گیربکس اتوماتیک در نمایشگاه‌های مختلف خودرویی حضور یافت. فوتون تونلند اتوماتیک یکی از معدود پیکاپ‌های اتوماتیک تولید داخل کشور به حساب می‌آید که اکنون توسط ایران خودرو دیزل به صورت رسمی معرفی شده است.

بررسی فوتون تونلند اتوماتیک

شرکت خودروسازی چینی فوتون، یکی از فعالان بزرگ این کشور در حوزه تولید خودروهای کار و تجاری است. پیش از ورود تونلند به بازار ایران، مشتریان ایرانی با کامیونت‌ها و کامیون‌های فوتون آشنا شده بودند. فوتون تونلند نیز به عنوان یک خودرو تجاری سبک، از سال ۲۰۱۱ میلادی توسط این شرکت به تولید می‌رسد. فوتون تونلند علاوه بر چین، در کلمبیا و استرالیا نیز به فروش می‌رسد. تونلند در واقع یک پیکاپ مقرون به صرفه و متوسط است. فوتون از طریق همکاری با شرکت‌های معتبری همچون کامینز و گترگ، توانست تا موتور و گیربکس مناسبی را برای تونلند تدارک ببیند. فوتون تونلند در سال ۲۰۱۸ مورد فیس لیفت قرار گرفت و در سال ۲۰۱۹ نیز نسخه جدید آن با نام فوتون تونلند G۷ به بازار چین عرضه شد.

داخل فوتون تونلند اتوماتیک

همزمان با تحول طراحی خارجی، ظاهر داخلی فوتون تونلند اتوماتیک نیز نسبت به نسخه‌های پیشین متحول شده است. سبک طراحی کابین فوتون تونلند اتوماتیک همانند کراس‌اوورهای نیمه لوکس چینی است و بنابراین سرنشینان سواری راحتی را درون این خودرو تجربه خواهند کرد.

دو صفحه نمایش دیجیتالی به صورت جداگانه در کابین این خودرو قرار داده شده‌اند. صفحه نمایش سیستم سرگرمی به صورت ذوزنقه روی قسمت فوقانی داشبورد نصب شده است و از الگوی طراحی داخلی بی ام و پیروی می‌کند. خوشبختانه کابین فوتون تونلند اتوماتیک دستخوش ساده سازی افراطی نشده است و تعدادی کنترلر فیزیکی در قسمت وسط داشبورد قرار گرفته‌اند. فرمان فوتون تونلند اتوماتیک از نوع دی کات است و دکمه‌های کنترلی روی آن قرار گرفته‌اند. نسخه‌هایی که توسط ایران خودرو به تولید می‌رسند، از تریم فیبرکربن روی داشبورد بهره‌مند شده‌اند. برخی قسمت‌های رودری نیز از جنس چرم مصنوعی ساخته شده است که رضایت مخاطبان را در پی خواهد داشت. فاصله محوری فوتون تونلند اتوماتیک ۳۱۱۰ میلیمتر است که نیمی از این رقم به فضای بار و نیم دیگر به کابین خودرو و تجهیزات فنی اختصاص یافته است.

طراحی فوتون تونلند اتوماتیک

اگر بخواهیم ظاهر و سبک طراحی فوتون تونلند اتوماتیک را در یک کلام توصیف کنیم، باید گفت که این پیکاپ یک فورد رنجر چینی محسوب می‌شود. الگوبرداری طراحان فوتون از پیکاپ متوسط فورد یعنی رنجر به وضوح در قسمت‌های مختلف بدنه فوتون تونلند اتوماتیک مشخص است. اگر تصاویر فورد رنجر ۲۰۱۹ را نگاه کنید، متوجه خواهید شد که طراحان فوتون تک تک اجزای این پیکاپ آمریکایی را در محصول خود بازآفرینی کرده‌اند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید