🔥2250

پرداخت وام 20 میلیون تومانی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی/ وام فوری بیمه تأمین اجتماعی بدون ضامن با فیش حقوق

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با اشاره به بلاتکلیفی ۶۶ هزار کارگر بازنشسته برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی گفت: از مسولان سازمان تأمین اجتماعی خواهش می کنیم وقتی توانایی انجام کاری را ندارند در مصاحبه های خود آن را اعلام نکنند.


تامین اجتماعی

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با اشاره به بلاتکلیفی ۶۶ هزار کارگر بازنشسته برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی گفت: از مسولان سازمان تأمین اجتماعی خواهش می کنیم وقتی توانایی انجام کاری را ندارند در مصاحبه های خود آن را اعلام نکنند.

ملک نژآد گفت: حدود ۷۰ هزار نفر در شهر تهران برای وام ۲۰ میلیون تومانی ثبت نام کرده‌اند در صورتی که الان که در مرداد ماه هستیم فقط حدود ۴ هزار نفر وام خود را دریافت کرده‌اند.

ناصر ملک نژاد افزود: از مسولان سازمان تأمین اجتماعی خواهش می کنیم وقتی توانایی انجام کاری را ندارند در مصاحبه های خود آن را اعلام نکنند.

وی افزود: به دلیل بی‌برنامگی سازمان تأمین اجتماعی وام 20 میلیون تومانی ۶۶ هزار نفر بلاتکلیف است.

او با بیان این که روزانه صدها نفر به کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران مراجعه می کنند، اظهار داشت: این افراد بسیار ناراحت بوده و مشکل دارند بنابراین نارضایتی اینها به دولت آقای رئیسی باز می گردد که این موضوع به طور قطع خواست رئیس جمهور نیست.

وی گفت: مردم به مسولان سازمان تأمین اجتماعی دسترسی ندارند هر چند ما هم دسترسی زیادی به آقایان نداریم اما حرف ما این است که لااقل علت تاخیر را که می شود به مردم اعلام کرد.

وی افزود: همچنین مرحله دوم پرداخت و ثبت‌ نام وام قرض‌ الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان را طی چند روز آینده آغاز خواهیم کرد. تسهیلاتی که در مرحله اول به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان عزیز پرداخت شد و در این مرحله از ۸۰ هزار نفر دیگر ثبت‌نام می‌کنیم و ان‌شاءالله پرداخت آن از ابتدای ماه بعد آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در دولت مردمی سیزدهم تاکنون ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین‌اجتماعی پرداخت شده است و در سال جاری نیز ۷۰ هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد که مجموع مطالبات دریافتی تأمین‌اجتماعی از دولت سیزدهم به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که رقمی بی‌سابقه است. با استفاده از منابعی که از این طریق در اختیار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفت، تمام بدهی بانکی تأمین‌اجتماعی که حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بود، تسویه شده است.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه حدود ۴۶ هزار میلیارد تومانی بانک رفاه را نیز انجام دادیم و علاوه بر اینکه بدهکار نیستیم و جلوی خسارات هزینه سالانه سود تسهیلات که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بود، گرفته شد، علاوه بر اینها بخشی از منابعی که از محل تأدیه بدهی به‌دست آمد، در این قالب و برای تعهدات آتی سرمایه‌گذاری شد. امیدواریم با رویکردی که در برنامه هفتم شاهد هستیم و همچنین با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین‌اجتماعی، این مسیر با قدرت و قوت تداوم یابد و امیدواری که آغاز شده است و دستاوردهایی که در این سال‌ها اتفاق افتاده است، با قدرت ادامه پیدا کند.

وی افزود: اعتقاد داریم که اگر چه مشکلاتی وجود دارد، اما ظرفیت‌های خوبی داریم و می‌توانیم با استفاده درست از این فرصت‌ها به چالش‌ها غلبه کنیم.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، ثبت‌نام بازنشستگان (مستمری‌بگیران) متقاضی دریافت تسهیلات از طریق سهمیه‌های اعلامی از سوی سازمان تامین اجتماعی به مبادی ذیربط از جمله کانون‌های بازنشستگی استانی و عالی انجام شد و با معرفی متقاضیان واجد شرایط به بانک رفاه کارگران، فرایند پرداخت این تسهیلات در خرداد ماه سال جاری آغاز و طی تیرماه سال جاری به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

وام قرض الحسنه تامین اجتماعی با کارمزد 4 درصد

بر اساس این گزارش، این تسهیلات به صورت غیرحضوری، با کارمزد ۴ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه، بدون اخذ ضامن و صرفا از طریق صدور گواهی کسر اقساط توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گزارش اخبار تامین اجتماعی: میرهاشم موسوی در گفتگو با مهر، از تخصیص ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش سلامت و درمان خبر داد و افزود: این اعتبار در قالب ۲۰۰ طرح سلامت محور و درمانی در کشور اجرا می‌شود.

مدیرعامل تأمین اجتماعی با بیان اینکه مناطق محروم و کمتر برخوردار در اولویت خدمات رسانی این سازمان قرار دارد، گفت: گیلان یکی از محورها و مناطق اصلی توسعه خدمات درمانی تأمین اجتماعی است.

موسوی با اشاره به سفر دو روزه‌اش به گیلان اضافه کرد: بررسی و پایش میدانی مشکلات، نواقص و چالش‌های استان گیلان در حوزه درمان و سایر خدمات مورد تاکید است.

وی از راه اندازی درمانگاه منجیل در سه ماه آینده خبر داد و افزود: مصوبات سفر به گیلان دسته بندی، پیگیری و لازم الاجرا است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید