🔥80

چانگان CS35 پلاس سایپا با طراحی جدید و فناوری‌های پیشرفته | معرفی و مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس اولین محصول وارداتی سایپا بعد از ممنوعیت چندساله واردات است. کراس اوور کامپکتی که طراحی و مشخصات فنی قابل قبولی دارد.


نام چانگان برای بازار ایران آشناست چراکه قبلا محصولاتی از این نشان به بازار عرضه شده اند. بیشتر علاقه مردم چانگان را با مدل CS35 می شناسند. خودرویی که قبلا توسط سایپا به بازار عرضه شد اما بعد از کنار رفتن توافق برجام، به ایستگاه توقف تولید رسید. اما حالا قرار است چانگان CS35 پلاس به بازار ایران بیاید و به عنوان اولین خودروی عرضه شده در سامانه عرضه وارداتی ها به دست مشتریان برسد. مدل CS35 پلاس ابتدا قرار بود جانشینی برای CS35 معمولی باشد اما بعد به عنوان محصولی مستقل در نظر گرفته شد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه چنگدو چین برای نخستین بار رونمایی شد و تا امروز یک فیس لیف در طراحی را پشت سر گذاشته است. سری CS از محصولات چانگان از جمله مدل هایی هستند که در بازارهای صادراتی چانگان هم فروش نسبتا خوبی داشته اند و مدل CS35 پلاس هم مدلی است که در بسیاری از بازار های غیر چینی عرضه شده است. در ادامه کراس اوور وارداتی سایپا را عمیق تر بررسی می کنیم.

طراحی در این کراس اوور نسبت به آنچه در CS35 های قدیمی دیده بودیم زمین تا آسمان متفاوت است. بطور کلی سبک طراحی های چانگان چه در سری CS و چه در سری یونی (UNI) المان های مدرن و جذابی دارد. در جلو چراغ های LED کشیده را داریم که بوسیله یک نوار ال ای دی به هم متصل شده اند و نشان چانگان در وسط این نوار قرار دارد. طرح مشبک جلوپنجره مشکی رنگ طراحی شده و در قسمت پایین سپر قطعه ای قرمز رنگ با الگوی Y دید می شود که با دیگر قطعات روی بدنه هماهنگی دارد. اضافه شدن این قطعه به چانگان CS35 پلاس باعث شده تا چهره این کراس اوور کمی اسپرت تر بنظر برسد.

برجستگی های روی گلگیر بهمراه قطعات پلاستیکی باعث شده تا این کراس اوور پهن تر بنظر برسد و خطی برجسته از بالای گلگیر جلو تا گلگیر عقب کشیده شده است. رینگ ها آلومینیومی هستند که سایز آن در تیپ ۲ ۱۷ اینچی و در تیپ ۳ ۱۸ اینچی است. همچنین سقف در تیپ ۳ از نوع پانورامیک است اما چنین آپشنی در تیپ ۲ دیده نمی شود. در عقب چراغ ها به هم پیوسته طراحی شده اند و الگوی Y این بار در گوشه چراغ های عقب تکرار می شود. دیفیوزر در پایین سپر با رنگی دودی طراحی شده و در گوشه های سپر دو خروجی گرد اگزوز را می بینیم. در مجموع طراحی چانگان CS35 پلاس مدرن و البته جذاب است و می تواند در رده کراس اوور ها کوچک حرفی برای گفتن داشته باشد.

قوای فنی این کراس اوور کامپکت را یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) تشکیل داده است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به چرخ های جلو می رسد. نکته مهم این است که این موتور از سری موتورهای بلوکُر جدید چانگان است و از مزیت های آن می توان به راندمان حرارتی مناسب و همچنین تولید آلایندگی کم اشاره کرد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مکفرسون است اما در عقب تعلیق ساده توییست بیم را داریم. پیشرانه چانگان CS35 پلاس استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و مصرف ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با این مشخصات می توان نتیجه گرفت که کراس اوور وارداتی سایپا خروجی های فنی مناسبی دارد و می تواند علاوه بر ظاهر، در بحث عملکرد انتخاب منطقی ای باشد.
امکانات ایمنی شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای (در تیپ ۳) – دو کیسه هوا (در تیپ ۲) – سامانه کنترل پایداری الکتریکی
امکانات رفاهی فرمان کمکی برقی – جلو آمپر یکپارچه با مالتی مدیا – سنسور پارک و دوربین عقب – دوربین پارک زیر آینه شاگرد (در تیپ ۳) – کروز کنترل – ترمز پارک برقی – اتوهلد – سنسور نور – تهویه اتوماتیک (در تیپ ۳) – استارت دکمه ای – سقف پانوراما (در تیپ ۳)

مزایا و معایب چانگان CS35 پلاس

مزایا استفاده از سری پیشرانه های جدید چانگان – طراحی مدرن و اسپرت – امکانات کامل به نسبت قیمت
معایب نبود برخی از امکانات رفاهی و ایمنی در تیپ ۲ – سیستم تعلیق ساده در عقب
کابین و امکانات
در داخل کابین تریم دو رنگ را روی داشبورد و رودری ها می بینیم. یک پنل یکپارچه دو صفحه نمایش مالتی مدیا و جلوآمپر دیجیتال را در خود قرار داده است. فرمان از نوع D کات است و قسمت پایین آن قره ای رنگ طراحی شده تا کمی از سادگی طراحی داخلی کاسته شود. دسته نده از نوع مکانیکی است و دکمه های تنظیم سیستم تهویه در روبروی دسته دنده طراحی شده اند. در مجموع طراحی داخلی بسیار ساده ارزیابی می شود و در بسیاری از قطعات داخلی از پلاستیک خشک استفاده شده است. با یک کراس اوور کامپکت یا کوچک طرف هستیم پس فضای عجیب و غریبی در ردیف دوم نداریم اما نسبت به همکلاس های این خودرو، فضا نسبتا قابل قبول است. چانگان CS35 پلاس در دو تیپ ۲ و ۳ به بازار ایران می آید و در این دو تیپ مشخصات فنی یکسان بوده اما امکانات متفاوت است. برای اطلاع از امکانات ایمنی و رفاهی این دو تیپ به جدل مشخصات فنی مراجعه کنید.

قیمت برای اولین عرضه در سامانه یکپارچه وارداتی ها ۱ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان برای تیپ ۲ و ۱ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان برای تیپ ۳ در نظر گرفته شده است. البته قیمت این خودرو در بازار فراتر از اینها خواهد بود چراکه با یک محصول وارداتی طرف هستیم و نه مونتاژی و مردم معتقد اند وارداتی های چینی از مونتاژی ها (بدلیل الزام داخلی سازی)، کیفیت بهتری دارند. رقبای هم کلاس این خودرو در بازار ایران ام وی ام X55 پرو، تیگارد X35 و هایما S5 هستند اما از آنجا که با یک گزینه وارداتی طرف هستیم، قطعا قیمت بالاتری برای چانگان CS35 پلاس نسبت به رقبا در بازار آزاد خواهیم داشت.

قیمت چانگان CS35 پلاس – تیپ ۲
قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۰۴) ۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۰۴) ۱,۱۴۳,۴۸۸,۰۰۰ تومان
قیمت چانگان CS35 پلاس – تیپ ۳
قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۰۴) ۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۰۴) ۱,۲۷۴,۱۳۰,۰۰۰ تومان
تست نفوذ صدا به کابین چانگان CS35 پلاس
این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد. همچنین واحد اعداد اعلام شده در تست نفود صدا به کابین خودروها دسی بل (dB) است.

آخرین خودرو

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید