چگونه از تب دنگی دور بمانیم؟ | با پوشیدن لباس به این رنگ، از گزند پشه‌ دنگی در امان بمانید

پشه دنگی یکی از خطرناک‌ترین حشرات دنیا است که نیش آن می‌تواند بیماری‌های مختلف و حتی مرگ را به دنبال داشته باشد. برای جلوگیری از گزیدگی توسط این پشه، راه حل‌های مختلفی وجود دارد.


پشه

پشه ها بزرگ‌ترین ناقلان جهان هستند و می‌توانند به راحتی بیماری‌هایی مانند زیکا، مالاریا، تب دنگی و تب زرد را منتقل کنند که همگی کشنده هستند. در این روزها که تغییرات آب و هوایی خطر ابتلا به بیماری‌های منتقل‌شده از طریق پشه را افزایش داده و موجب نگرانی‌های بهداشتی قابل‌توجهی در تمام جهان شده است، در این بخش به موضوعاتی درباره پشه ها، رنگ هایی که از آن متنفرند و رنگ های خوشایند برای این موجودات خطرناک می پردازیم.

برای جلوگیری از نیش پشه سفید و سبز بپوشید

محققان دریافتند که پشه های ماده از برخی رنگ ها خوششان می آید و جذبشان می شوند و از برخی دیگر از رنگ ها بیزارند. پشه ها از سفید و سبز بیزارند.

پشه عاشق رنگ قرمز و سیاه هستند

پشه ها جذب رنگ های قرمز و سیاه می شوند زیرا رنگ‌های قرمز و سیاه می‌توانند نشانه‌های بهتری برای وجود خون باشند.

آیا همه پشه ها نیش می زنند؟

تنها پشه های ماده، انسان و پستانداران را نیش می زنند تا پروتئین موجود در خون را که برای تخم گذاری لازم است به دست آورند. پشه های ماده از خون پستانداران و انسان تغذیه می کنند و نرها شهد گل را به عنوان منبع غذایی اصلی خود ترجیح می دهند. پشه‌های ماده جذب نشانه‌های مختلف انسانی مانند مواد شیمیایی پوست، بوی عرق و دی اکسید کربن بازدم‌شده می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید