دولت به این افراد خودرو دنا و 207 اتوماتیک رایگان می دهد | اهدا خودرو رایگان به این افراد در کمترین زمان

به گفته سخنگوی صنعت برق مشترکان با کاهش مصرف برق می‌توانند علاوه بر برخورداری از مزایای طرح‌های تشویقی تعیین شده از سال گذشته، همچنین از جوایز غیرنقدی نیز بهره‌مند شوند که 300 خودرو اتوماتیک برخی از آن‌ها است.


فروش فوری ایران خودرو

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر در یک برنامه تلویزیونی درمورد جوایز اهدایی وزارت نیرو به مشترکان کم‌مصرف برق اعلام کرد: سال گذشته شاهد همکاری خوب مردم و مشارکت 40 درصدی آنان در کاهش مصرف برق بودیم. بر این اساس پاداشی برای صرفه‌جویی پیش‌بینی کرده بودیم که همچنان به قوت خود باقی است.

وی با تاکید بر اینکه رایگان کردن قبوض برق برای مشترکان کم مصرف همچنان به قوت خود باقیست، گفت: علاوه‌بر‌آن جوایزی نفیس نیز در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان 300 دستگاه خودرو مانند دنا و 207 را ذکر کرد که همگی اتوماتیک هستند. در کنار آن، جوایزی دیگر مانند لوازم خانگی، لوازم برقی، بسته‌های اینترنت رایگان و غیره نیز پیش‌بینی شده است.

رجبی مشهدی همچنین در رابطه با اقدام جدید توانیر در راستای کاهش مصرف برق مشترکان، تصریح کرد: در این راستا سایت و کمپینی تحت عنوان باانرژی تعبیه شده که طی آن، مشترکان با مراجعه به این سامانه به نشانی باانرژی دات آی آر و نصب این اپلیکیشن روی گوشی‌های هوشمند خود می‌توانند در جریان این روند قرار بگیرند و با اجرای روش‌های مطرح شده در این سامانه برای کاهش مصرف برق، درعین حفظ رفاه متناسب با کاهش مصرف برق، امتیاز بگیرند. بر اساس امتیازهای دریافت شده جوایز ارزنده‌ای به مشترکان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به امکانات نرم افزار با انرژی، افزود: در این نرم‌افزار یک شبیه‌ساز مصرف، طراحی شده که می‌توان با ثبت وسایل برقی خود در آن، میزان مصرف را تخمین زد. در صورت کاهش مصرف نسبت به مقدار مصرف سال گذشته -که قابل رویت است- به‌میزان 10 درصد، به مشترک امتیاز تعلق خواهد گرفت. و درصورت استمرار در کسب امتیاز جوایز ارزنده و بزرگی، غیر از جوایز دوره‌ای که هر 2 هفته یک‌بار و ماهیانه داده می‌شود، به وی اهدا خواهد شد.

سخنگوی شرکت برق اضافه کرد: مشترکان می‌توانند با رعایت راهکارهای ساده و استفاده صحیح از لوازم برقی، مانند کاهش مصرف در ساعات اوج بار، تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی 24 درجه به‌بالا به‌تدریج امتیاز بگیرند. هرچه کاهش مصرف بیشتر باشد امتیازها بیشتر خواهد شد و امتیاز بیشتر به‌معنی شانس دریافت جایزه بزرگتر در قرعه‌کشی خواهد بود.

وی درمورد چگونگی دریافت این جوایز گفت: پیش‌بینی شده این جوایز هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی قابل خریداری باشد؛ یعنی برندگان، کمک‌هزینه‌هایی دریافت می‌کنند که با استفاده از آن بتوانند لوازم برقی مانند یخچال ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی را خریداری کنند.

دناپلاس توربو اتوماتیک کامل‌ترین خودرویی است که روی پلتفرم پژو 405 توسعه یافته. این سدان خانوادگی به نوعی ویترین تمامی دستاوردهای ایران‌خودرو محسوب می‌شود؛ یعنی هم از پیشرانه ملی EF7 (آن هم از نوع توربو اصلاح‌شده) برخوردار است و هم با آپشن‌های کامل مثل ایربگ‌های جانبی و صندلی‌های برقی و از همه مهم‌تر گیربکس اتوماتیک به نسل‌های گذشته خود فخر میفروشد. اما تمامی اینها دلیل نمی‌شوند که این محصول را یک خودرو بی‌نقص و ایده‌آل بدانیم. مثلاً در بحث طراحی، فاصله زیادی میان دنا با تولیدات روز جهان ایجاد شده، پلتفرم کلی و ایمنی ماشین هم وضعیت جالبی ندارند و کمبود ESP و مشکلات ارگونومی موجود برای خودروسازی پرسابقه ما مایوس‌کننده به نظر میرسند.
دنا پلاس توربو اتوماتیک

با این حال اگر نگاهی به رقبای قیمتی چینی داشته باشیم متوجه می‌شویم که نباید از دنا پلاس انتظار چندان زیادی داشت. در واقع این ماشین علیرغم تمامی کاستی‌هایش می‌تواند به عنوان گزینه‌ای به نسبت منطقی (در شرایط خاص کشور) مطرح باشد. بخصوص که گیربکس اتوماتیک دنا نسبتاً خوب از آب درآمده و با اصلاحات صورت گرفته روی توربو، مشکلات پیشرانه هم کمتر از قبل شده است. از همه مهم‌تر اینکه شبکه خدماتی گسترده ایران‌خودرو پشت سر این محصول قرار دارد که ریسک خریدش را در برابر رقبای چینی کاهش میدهد. این نکته به بازار دست دوم بهتر ماشین نیز منتهی شده که برای مشتریان ایرانی پارامتر مهمی به حساب می‌آید.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای، برای پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه به سامانه پایش فشار باد تایرها موسوم به TPMS مجهز شده که به صورت لحظه ای میزان فشار باد تایرها را سنجیده و در صورت کاهش باد هر تایر به راننده هشدار می دهد تا نسبت به تنظیم باد اقدام کند. اضافه شدن این ویژگی ضمن افزایش ایمنی، سبب کاهش مصرف سوخت و بهبود کیفیت سواری و همچنین افزایش عمر تایرها می شود.

یکی دیگر از امکانات مهم اضافه شده به پژو ۲۰۷ اتوماتیک ارتقا یافته، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC بوده که به ارتقای سطح ایمنی آن نیز کمک می کند. این سیستم نقش بسیار مهمی در کنترل خودرو در پیچ ها و مسیرهای لغزنده ایفا می کند و در صورت ورود به پیچ با سرعت بالا، سیستم کنترل پایداری به حفظ خودرو در مسیر و جلوگیری از انحراف و واژگونی خودرو کمک بسیار زیادی می کند. این سیستم با ترمزگیری فعال در چرخ ها و همچنین قطع کردن دریچه گاز، سعی می کند تا خودرو را از شرایط بحرانی خارج کند. همچنین این سیستم بر اساس زاویه فرمان و سرعت خودرو عمل کرده و در صورتی که شرایط را بحرانی تشخیص دهد، وارد عمل می شود. سیستم ESC به صورت پیش فرض در پژو ۲۰۷ روشن و فعال است، اما برای خاموش کردن موقت آن یک کلید روی داشبورد تعبیه شده است. حالت Esc off تا سرعت ۵۰ کیلومتر برای راننده مهیاست و در سرعت های بالاتر از این مقدار، ESC به دلایل ایمنی مجدد وارد مدار می شود.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید