کاهش شدید قیمت دلار در بازار امروز | بروزترین قیمت دلار | قیمت دلار در تاریخ 17 مردادماه 1402

دیروز قیمت طلا و سکه با کاهش قیمت دلار همراهی کرد و افت داشت. با این وجود روند حباب سکه در بیشتر قطعات افزایشی بود.


قیمت دلار

قیمت دلار یکی از اهمیت‌های بالایی در بازارهای مالی جهانی دارد.
عواملی مانند رشد اقتصادی، بخش خصوصی، بدهی‌های حکومتی و نرخ بیکاری نیز بر قیمت دلار تأثیرگذار هستند. بهطور کلی، اقتصاد پایدار و رونق در کشورهای مرتبط با قیمت دلار مثبت است.
تغییرات سیاسی، جنگ، تحریم‌ها، تغییرات نفت و سایر رویدادهای جهانی نیز می‌توانند قیمت دلار را تحت تأثیر قرار دهند
قیمت دلار در مقابل سایر ارزها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. نرخ تبدیل دلار به یک ارز خاص نشان‌دهنده قدرت دلار در مقایسه با آن ارز است
نرخ ارز رسمی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود. با این حال، قیمت دلار در بازار آزاد (سیاه) ممکن است بسیار متفاوت باشد و به صورت غیرقانونی معامله شود.
عواملی همچون نرخ تورم، وضعیت اقتصادی کشور و سیاست‌های مالی و پولی می‌توانند نرخ دلار را تحت تأثیر قرار دهند. عرضه و تقاضا بر ارزها نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دلار در کشورهایی با نرخ ارز آزاد دارند.

دیروز قیمت طلا و سکه با کاهش قیمت دلار همراهی کرد و افت داشت. با این وجود روند حباب سکه در بیشتر قطعات افزایشی بود.
به گزارش تجارت‌نیوز روز گذشته کاهش محدود قیمت دلار و افت هفت دلاری قیمت انس جهانی طلا روند قیمت در بازار فلز زرد را نزولی کرد. دیروز قیمت طلا و سکه در حالی کاهش داشت که حباب سکه در بیشتر قطعات افزایشی بود.
کارشناسان بازار فلز زرد معتقدند روند قیمت طلا و سکه کاهش‌های قابل توجه و فراتر از پیش‌بینی‌های خبرگان بازار داشته است. آنها می‌گویند مردم منتظر افزایش و کاهش شارپی قیمت‌ها نباشند زیرا قیمت‌‌ها خوب است و اگر می‌خواهند طلا بخرند، زمان مناسبی است.

فعالان بازار فلز زرد تشدید شرایط رکودی در بازار را به جهت ماه‌های محرم و صفر می‌دانند. آنها معتقدند بازار نوسانات محدودی دارد و نباید منتظر کاهش شارپی دیگری برای قیمت طلا و سکه باشیم.

تثبیت قیمت سکه‌ها در کانال قبل
روز گذشته ۱۷ مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان مبادله شد.

همچنین قیمت سکه بهار کاهش ۱۰۶ تومانی داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان مبادله شد. نیم‌سکه نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

دیروز ربع‌ سکه و سکه گرمی هر یک کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت‌های ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شدند.

افزایش حباب سکه‌های سنگین
گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با کاهش ۶ دلاری با رقم ۱۹۲۹ دلار معامله شد.

مطالعه بیشتر: پیش بینی قیمت طلا و سکه 17 مرداد 1402 / بازار طلا در رکود فصلی قرار گرفت
دیروز قیمت طلا نیز کاهشی بود. هر مثقال طلا با ۶۳ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز ۱۱ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۳۳۹ هزار تومان معامله شد. روز قبل طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۰۹ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب قطعات سکه روند متوازنی نداشتند. سکه‌های امامی، بهار و نیم‌سکه افزایش حباب و سایر قطعات سکه نیز کاهش حباب داشتند.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید