🔥464

گزنه گیاه بسیار مفید برای درمان پروستات

از گیاهان بسیار مفید جهت درمان بیماران مبتلا به بیماری های پروستات گیاه گزنه می باشد.انجره نام دیگر،گیاه گزنه است.


گزنه

درمیان گیاهان دارویی وصنعتی ،گزنه یکی از پر مصرف ترین آنها به شمار می آید.در پشت برگهاو ساقه های این گیاه خارهای بسیار ریزی قرار دارند که در صورت تماس با بدن انسان سبب سوزش و التهاب می شود.

در کتب طب ایرانی برای گزنه خواصی ازقبیل مدر بول،شیر وعرق ،پاکسازی سینه وریه را ذکر کرده اند.از خاصیت تصفیه کنندگی گزنه برای پاکسازی دستگاه اداری وپروستات ازعفونت استفاده می شود. تخم گزنه نیزبرای تصفیه وپاک سازی مثانه از عفونت وخون بسیار مفید است.

معمولا مصرف ۳تا۷ روز گیاه گزنه برای این منظور کافی است ولی ممکن است در برخی بیماران نیاز به مصرف طولانی تر وجود داشته باشد. لازم به یاد آوری است برای رساندن خواص تخم گزنه به دستگاه ادراری بایستی آن راهمراه قدومه شیرازی مصرف نمود.

کسانی که می خواهند دم کرده گزنه رامصرف نمایند،باید پنج گرم گزنه رادرفنجان آب جوش دم کنند ومصرف نمایند.

✔️گیاه گزنه ادار آور خوبی است وقند خون رادرافراد دیابتی کاهش می دهد‌. شیر را زیاد می کند.
✔️دربیماری های ریوی سینه را نرم و خلط را از بین می بردو تنگی نفس رانیزتسکین می دهد.
✔️خوردن برگ پخته گزنه با ماء الشعیر(جوشانده جو)جهت امراض سینه و تنگی نفس بسیار مفید است.
✔️ضماد برگ گزنه جهت باز شدن دمل و قطع زگیل مخصوصا با عسل موثر است.

پروستات غده‌ای به اندازه گردو است که در زیر مثانه آقایان قرار دارد. این غده مایع منی تولید می‌کند که وجود آن برای تغذیه و انتقال اسپرم لازم است. اگرچه پروستاتیت (Prostatitis) یا التهاب و تورم پروستات می‌تواند آقایان را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد اما در مردان ۵۰ ساله یا مسن‌تر شایع‌تر است. در ادامه با روش های درمان طبیعی پروستات آشنا می شویم. همراه ما باشید.

دلایل بروز این بیماری هنوز کاملا مشخص نیست. اگر پروستاتیت ناشی از عفونت باکتریایی باشد، معمولاً با آنتی‌بیوتیک قابل درمان است. بسته به علت، پروستاتیت می‌تواند به تدریج یا ناگهانی ظاهر شود. گاهی نیز بدون درمان فروکش می‌کند. برخی از انواع پروستاتیت ماه‌ها طول می‌کشند یا مدام عود می‌کنند (پروستاتیت مزمن).

از علائم پروستاتیت می‌توان به احساس درد یا سوزش هنگام ادرار کردن، تکرر ادرار به ویژه در شب، وجود خون در ادرار، درد در ناحیه شکم، کشاله ران یا کمر، درد در ناحیه بین کیسه بیضه و راست‌روده، درد یا ناراحتی آلت تناسلی یا بیضه‌ها، انزال دردناک و علائم و نشانه‌های آنفولانزا (به علت پروستاتیت باکتریایی) اشاره کرد.

به محض بروز هرکدام از این علائم باید به پزشک مراجعه کنید. اگرچه عامل اصلی سرطان پروستات بروز جهش در DNA سلولهای پروستات است اما عدم کنترل التهاب پروستات نیز می‌تواند زمینه بروز آن را فراهم کند.

در کنار درمان‌های دارویی، پیشنهاد می‌کنیم به نوع تغذیه خود نیز اهمیت بدهید. تجربه نشان داده است که بعضی از داروهای گیاهی (گیاه درمانی پروستات) یا روش‌های درمانی طب سنتی برای کاهش التهاب پروستات در اثر عفونت یا سرطان معجزه می‌کنند. در این مطلب مفصل در مورد درمان طبیعی پروستات صحبت خواهیم کرد.

۱. گوجه فرنگی
برخی میوه‌ها و سبزیجات از جمله گوجه فرنگی، حاوی آنتی‎اکسیدان قوی به نام لیکوپن هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که رژیم غذایی حاوی لیکوپن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به پروستاتیت و سرطان پروستات کمک زیادی کند. لیکوپن می‌تواند شدت آسیب سلولی را کاهش داده و تولید سلول‌های سرطانی را آهسته کند (به منظور درمان گیاهی سرطان پروستات).

اگر معده شما مشکل دارد و امکان هضم گوجه خام را ندارید، می‌توانید از گوجه فرنگی پخته یا پوره شده یا محصولات دیگری مانند گوجه فرنگی خشک شده و آب گوجه استفاده کنید. یادتان باشد که گوجه یکی از مهمترین عناصر در درمان گیاهی بزرگی خوش خیم پروستات است.

۲. کلم بروکلی
کلم بروکلی حاوی ترکیبات پیچیده بسیاری مانند سولفورافان است که در کاهش تورم پروستات (برای درمان گیاهی بزرگی پروستات) یا بروز سلول‌های سرطانی موثر هستند. می‌توانید کلم بروکلی را به سیب زمینی سرخ کرده، سوپ و سالاد اضافه کنید یا آن را به صورت خام یا بخارپز بخورید. البته تاثیر دیگر انواع کلم مانند گل کلم و کلم پیچ را نیز نباید نادیده بگیرید.

۳. حبوبات و سویا
حبوبات و سویا حاوی ترکیبات گیاهی فعال بیولوژیکی هستند که با عنوان فیتواستروژن شناخته می‌شوند. ایزوفلاون‌ها یکی از این فیتواستروژن‌ها هستند. یک بررسی نشان داد، افرادی‌که بیشترین میزان فیتواستروژن‌ها را مصرف می‌کردند، نسبت به گروهی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۲۰% خطر ابتلا به پروستاتیت، عفونت و سرطان پروستات در آن‌ها کاهش پیدا کرد.

موسسه ملی سرطان آمریکا (NCI) اخیرا ارتباط بین مصرف سویا و کاهش سطح آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (PSA) را ذکر کرد. PSA پروتئینی است که توسط پروستات تولید می‌شود. آزمایش PSA که میزان این آنتی‌ژن در خون شما را اندازه‌گیری می‌کند، به عنوان آزمایش غربالگری سرطان پروستات استفاده می‌شود.

سعی کنید حبوبات پخته شده را برای سه بار در هفته مصرف کنید. اگر نمی‌توانید دانه‌های سویا را به صورت پخته شده مصرف کنید، به سراغ توفو بروید و آن را بپزید یا روی اجاق سرخ کنید و یا آن را به سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید.

۴. انار
انار منبع غنی از انواع آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط با استرس اکسیداتیو کمک کنند. تحقیقات موسسه ملی سرطان آمریکا نشان داده است که مصرف منظم آب انار می‌تواند به حفظ سلامت پروستات کمک زیادی کند.

می‌توانید دانه‌های انار را به سس سالاد خانگی اضافه کنید تا سالاد مورد علاقه شما شیرین شود. اگر خوردن آب انار معده شما را اذیت می‌کند، آن را با آب معمولی رقیق کنید.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید