این علایم خیانت مردان را لو می دهد | از کجا بفهمیم همسرمان به ما خیانت کرده است؟

اگر در حال سرچ کردن در اینترنت به دنبال تشخیص خیانت و یا علائم خیانت هستید به احتمال زیاد فکر می کنید که قربانی خیانت شریک زندگی اتان در رابطه خود هستید و می خواهید قبل از این که واکنشی نشان دهید از میزان صحت حس خود مطلع شوید.


ازدواج

دقت داشته باشید که نشانه های خیانت با توجه به هر رابطه ای متفاوت هستند و ممکن است که بروز یک نشانه و رفتار در رابطه ای به معنای خیانت باشد ولی همان نشانه یا رفتار در یک رابطه دیگر یه مسئله بسیار متداول و معمول به حساب بیاید.

علاوه بر این موضوع این نشانه ها می توانند تحت تاثیر عوامل جغرافیایی مانند فرهنگ، دین، آداب و رسوم و … قرار بگیرند. به همین دلیل این نشانه ها می توانند بسیار متنوع باشند اما به هر حال می توان مورادی را که رایج تر است را پیدا کرد.

در این مقاله سعی کردیم این نشانه ها را برای شما به ترتیب احتمال وقوع و اهمیت در دسته بندی های جدا مطرح کنیم. هرچه تعداد بیشتری از این نشانه ها در رابطه شما ظهور کند احتمال خیانت بیشتر می شود.

نشانه های مشترک خیانت در بین زنان و مردان

برخی از نشانه های خیانت مردان که اتفاقا جزء ابتدایی ترین و واضح ترین نشانه ها هستند و در زوجین مشترک می باشند. این نشانه ها را به ترتیبی که اتفاق می افتند برای شما در پایین ذکر کرده ایم:

تغییرات ظاهری

اولین چیزی که به هنگام خیانت امکان دارد اتفاق بیفتد تغییر در ظاهر است. تشخیص خیانت از روی این مورد کار سختی نیست. به یاد اولین روزهای رابطه خود بیفتید که چقدر شما به ظاهر خود می رسیدید و سعی می کردید که با بهترین ظاهرتان پیش او حاضر شوید. حالا تصور کنید که پارتنرتان با شخص جدیدی آشنا شده است، او شروع می کند به تغییر ظاهرش و حسابی به خود می رسد. او سعی می کند به سلیقه شخص دیگری لباس بپوشد و یا مدل مویش را عوض کند.

اگر می بینید که لباس های متفاوتی را برای سرکار رفتن انتخاب می کند احتمال دارد که از یک نفر در محل کارش خوشش آمده باشد یا ممکن است به یک باره به ورزش کردن و تناسب اندام اهمیت دهد. این ها همه ممکن است از علائم خیانت باشد و باید آن ها را جدی بگیرید. و از آن برای تشخیص زن خیانتکار یا مرد بی وفا استفاده کنید.

دسترسی به او سخت تر می شود

این مورد تا حد زیادی بستگی به خود شخص دارد. در بعضی از افراد ممکن است کاملا برعکس باشد و سعی کند بیش از پیش به شما نزدیک شود در این مورد در ادامه توضیح کاملی می دهیم.

همانطور که گفتیم ممکن است دسترسی به شریک زندگی اتان کمتر شود. ممکن است بهانه هایی را بیاورد که بیشتر از همیشه سر کار بماند در حالی که اینطور نیست. ممکن است که به شما بگوید مجبور است برای یک مشکل کاری آخر هفته را به جایی سفر کند. یا ممکن است که از شما بخواهد تا وقتی که با شما تماس نگرفته است با او تماس نگیرید. یا برای مدتی طولانی تلفنش خاموش باشد و وقتی از او بپرسید بگوید که شارژ باتری اش تمام شده است. این ها همه مواردی است که می تواند تایم بیشتری را با شخص مورد نظرش بگذراند بدون این که نیاز داشته باشد به شما پاسخگو باشد. پیشنهاد میکنیم مقاله دلایل خیانت مردان را مطالعه کنید.

کمتر با شما ارتباط می گیرد

یکی از مهم ترین نشانه های خیانت این است که ببینید رفتار شریک زندگی اتان زمانی که با شما است چگونه است؟ همانطور که در بالا ذکر کردیم ممکن است برای این که بتواند با شخص مورد علاقه اش بیشتر وقت بگذراند از این که پیش شما باشد اجتناب کند. اما بیایید کمی خوش بین باشیم، شاید واقعا مشکلاتی دارد که باید به آن ها رسیدگی کند. اگر او را کمتر می بینید حتما به رفتارش هنگامی که پیش شماست توجه کنید. ببینید آیا چیزی در رفتار او فرق کرده است یا نه. اگر او در حال خیانت به شما باشد احتمالا وقتی با شما است بسیار کم صحبت خواهد شد و یا این که سعی می کند تا وقتی مجبور نباشد با شما صحبت نکند. سرگرم موبایلش می شود و یا این که بدون توجه به شما ساعت ها پای تلویزیون می نشیند.

اگر از او در مورد شامی که می خواهید بخورید نظرش را بپرسید به احتمال زیاد می گوید که فرقی برایش نمی کند زیرا از بودن با شما لذت نمی برد. دیگر به صحبت هایی که قبلا جفتتان ازش لذت می بردید واکنشی نشان نمی دهد و سعی می کند هر طور که شده به مباحث سریع خاتمه دهد.

روی وسایل شخصی اش بسیار حساس شده است

در این جا منظور از وسایل شخصی ابزار ارتباطی او مانند موبایل و یا لپتاپ است. اگر پارتنرتان در حال خیانت باشد و رفتارش توجه کنید متوجه خواهید شد که تلفنش را همیشه در نزدیکی خودش نگه می دارد یا مدام نوتیفیکیشن هایش را چک می کند.

بر اساس صحبت های دکتر تریسی فیلیپس، مخفی کردن چیزهایی درون موبایلش از شما می تواند یکی از نشانه های خیانت باشد. او می گوید:

« او سعی می کند تا از دریافت تماس یا پیام مشکوک از اشخاص غریبه در حضور شما خودداری کند»

اگر او رمز موبایل یا لپتاپش را عوض کرده است یا مدام پیام هایش را پاک می کند نشونه خوبی برای رابطه اتان نیست. برای اطلاعات بیشتر مقاله نشانه های خیانت زنان را بخوانید.

 احساس گناه می کند

بله درست شنیدید، پارتنر شما ممکن است بخاطر رفتار هایی که دارد احساس گناه بکند. مواردی که در بالا گفته شده است را در نظر داشته باشید، حال همه ی آن ها را برعکس کنید. اگر یادتان باشد گفتیم علائم خیانت می تواند با توجه به فرهنگ و جایی که شما زندگی می کنید متفاوت باشد. بنابراین شاید پارتنر شما با فرهنگی بزرگ شده است که درآن خیانت بسیار سرزنش شده است. در این مواقع رفتار او کامل متفاوت خواهد بود. او سعی می کند بیش از پیش به شما توجه کند، مدام از شما تعریف می کند، در کنار شما اضطراب دارد و …. در واقع او سعی می کند طوری رفتار کند که همه چیز عادی به نظر برسد. مقاله برخورد با شوهر خیانتکار را از دست ندهید.

پرخاشگر شده است

اگر شریک زندگی شما بیش تر از قبل از کوره در می رود و یا سر کوچک ترین چیزها با شما مجادله می کند احتمالا به شما خیانت می کند. در این جور مواقع شخص از پرخاشگری به عنوان یک مکانیزم دفاعی استفاده می کند تا بتواند هر چه بیشتر شما را از خودش دور کند. اگر شما از او در مورد این که کجا بوده است و یا این که چه چیزی روی صفحه موبایلش اینقدر سرگرم کننده است که چشم از آن بر نمی دارد سریع علیه شما جبهه می گیرد و به تندی با شما برخورد می کند.

بر اساس صحبت های دکتر اویکل:« هنگامی که پارتنر شما می بیند با پرخاشگری به چه سادگی می تواند از پاسخ دادن به شما اجتناب کند و به رابطه خودش با شخص دیگری ادامه دهد، بصورت ناخودآگاه همین فکر را نیز در مورد شما می کند. ممکن است سوالاتی از شما بکند تا مچ شما را بگیرد»

تا این جا مواردی را برای شما گفتیم که بین زن و مرد مشترک هستند. اما طبیعتا با توجه به تفاوت های موجود بین زن و مرد رفتارهایی هستند که بیشتر از سوی یک جنس سر می زند. مردها در هنگام خیانت ممکن است رفتارهایی داشته باشند که نمومه آن ها در زنان کمتر باشد یا بالعکس.

در ادامه چند مورد از جدی ترین رفتار های مخصوص مردان و زنان را هنگام خیانت توضیح می دهیم.

این رفتارها در مردان به هنگام خیانت بسیار رایج می باشند. اگر به مرد خود شک دارید حتما به این موارد دقت کنید. نشانه های خیانت در مردان متاهل عبارتند از:

 بهانه گیر می شود

یکی از بارزترین و شاید اولین رفتاری که از یک مرد در هنگام خیانت سر می زند بهانه گیر شدن است.

او که از نظر خودش فردی بهتر از شما را ملاقات کرده است مدام شما را با او در ذهنش مقایسه می کند و متاسفانه برنده تمامی این مقایسه ها کسی است که تازه وارد زندگی اش شده است. به همین خاطر وقتی می بیند که شما شبیه او نیستید شروع می کند به بهانه گرفتن و سرزنش کردن شما.

چرا مزه غذا بد شده است؟
چرا همیشه خانه نامرتب است؟
اگر تو هم درآمدی داشتی زندگی امان خیلی بهتر بود
چرا به فکر تناسب اندام نیستی؟

این ها چند نمونه از سوالاتی هستند که در نتیجه مقایسه ذهنی مردتان به وجود می آید. اگر این سوالات از شما پرسیده شد بدانید که پارتنر شما بیش تر از آن که احساس گناه بکند، خیانت و رسیدن به شرایط بهتر را حق خودش می داند.

غیر قابل پیش بینی می شود

اگر رابطه شما تا اینجای کار یک رابطه سالم بوده باشد، به عنوان یک زن باید بدانید که مردتان چه زمانی خوشحال است، چه زمانی ناراحت است، تحت چه شرایطی عصبانی می شود و چه چیزی برایش مهم است. اگر همه این ها را به درستی بدانید متوجه خواهید شد که مردتان به هر کار شما قرار است چگونه واکنش نشان دهد ولی اگر دیدید که شما طبق معمول رفتار کردید ولی بازخورد او فرق کرده است این موضوع می تواند نشانه خوبی نباشد. مردها موجودات پیچیده ای نیستند بنابراین اگر واقعا به رابطه اتان تا این جای کار اهمیت داده باشید تغییر رفتار او را به سادگی متوجه خواهید شد و همین رفتار می تواند زنگ خطری باشد برای رابطه اتان. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله چگونه با بی توجهی و بی میلی شوهر برخورد کنیم؟ را حتما بخوانید.

 رفتارش در تخت با شما تغییر کرده است

اگر مردتان به یکباره رفتار متفاوتی در هنگام رابطه جنسی با شما دارد ممکن است در حال خیانت به شما باشد!!

شما را با خانمی جدید آشنا می کند!!

شاید بگویید مگر دیوانه است که برای خودش دردسر درست کند و یا این که هیچ مردی این قدر احمق نیست که زنی را که دوست دارد به همسر یا پارتنرش نشان دهد. ولی بر اساس تحقیقات بسیاری از مرد ها این کار را می کنند!

بعضی از اوقات خیانت کاران برای این که قابل اعتمادتر به نظر برسند پارتنر جدیدشان را به شما معرفی می کنند. اگر هم که شما در مورد این نفر جدید بپرسید به شما می گویند

او فقط یک همکار است، قرار نیست چیزی بین ما اتفاق بیفتد
خیلی سخت می گیری مگر من چه خطایی مرتکب شدم
تو زیادی حساس شده ای
مگر من احمقم که با کسی در ارتباط باشم و او را به تو نشان دهم.

اگر این جواب ها را شنیدید ممکن است فورا از سوال خود پشیمان شوید و خود را بابت افکارتان سرزنش کنید اما قبل از این که این کار را بکنید به تمامی این نکاتی که گفته شد توجه کنید.

شاید بتوانید مچ مردتان را با یکی از همین موارد بگیرید. در اینجا پیشنهاد میکنم مقاله بخشش خیانت را حتما بخوانید.

خب حال پس از این که نشانه های خیانت مردان را توضیح دادیم، به سراغ نشانه های خیانت در زنان می رویم.

۱۱. غیبت کردن در مورد بقیه زوج ها

همانطور که می دانید غیبت کردن یکی از خصوصیات بارز زنان است. در این جا هم استثنا وجود ندارد و یکی از ابتدایی ترین رفتارهای زنان بعد از خیانت غیبت کردن است.

او مدام از روابط خصوصی دیگران سخن می گوید و یا سعی دارد نظر شما را در مورد خیانت یا طلاق و جدایی بداند. در اکثر اوقات او نظری کاملا مخالف با شما در این زمینه ها خواهد داشد.

در واقع حقیقت این است که او نظر خودش را در مورد این مسائل از زبان دیگران بیان می کند.

۱۲. سعی می کند ارتباط شما را با دوستانش کمتر کند

یکی از مهم ترین علائم خیانت همسرتان به شما این است که زمان بیشتری را با دوستانش سپری می کند در حالی که شما به دورهمی آن ها دعوت نیستید. همیشه سعی می کند که شما با دوستانش ارتباطی نداشته باشید. البته خب برای این کار هم دلیل قانع کننده ای دارد! بر اساس گفته های دکتر رابرت ویس

« معمولا دوستان فرد خیانت کار از ابتدای کار در جریان خیانت او هستند. او سعی می کند تا ارتباط شما را با تمامی اطرافیانش قطع کند تا مبادا شما از کار او با خبر شوید.»

علاوه بر این او هیچ گونه اطلاعات جزئی ای در مورد این که چه اتفاقاتی امروز در دورهمی اشان افتاد به شما نمی دهد. اگر از او بپرسید یک جواب کلیشه ای به شما تحویل می دهد. اگر هم اصرار بکنید عصبانی خواهد شد.

۱۳. اندیشه هایش در مورد آینده تغییر کرده است

اگر او قبلا در مورد آینده با ضمیر « ما» صحبت می کرده است ولی الان از « من» استفاده می کند نشانه خوبی برای رابطه اتان نیست. زیرا او دیگر جایگاهی برای شما در آینده اش متصور نمی شود.

علاوه بر این تغییر در برنامه هایش برای آینده نیز بسیار مهم است زیرا شاید او دارد سعی می کند تا اهدافش را با پارتنر جدیدیش مطابقت دهد در حالی که شما از هیچ کدام از این ها با خبر نیستید.

هیچ صمیمیتی بین شما وجود ندارد

یکی از بارزترین خصوصیات زن ها سرد شدن ناگهانی است. تا دیروز همانند مرد رویاهایش با شما برخورد می کرده است ولی الان به یک باره همه چیز عوض شده است. یکی از مهم ترین نشانه ها همین است «عدم صمیمیت». متاسفانه باید بگویم که اگر تا این جای کار و با توجه به نشانه هایی که گفتیم متوجه خیانت همسر خود نشده اید الان کمی دیر است. زیرا او کاملا تصمیمش را گرفته است و حتی دیگر احساس گناه هم ندارد. بنابراین اگر به طور ناگهانی با شما سرد شده است و دیگر به مسائل مربوط به شما اهمیت نمی دهد، متاسفانه باید بگویم که او به شما خیانت کرده است.

تا به این جای کار اصلی ترین نشانه های خیانت را بین زنان و مردان برایتان توضیح دادیم اما این دو موردی که در اینجا ذکر شده است تقریبا قاطعانه ترین دلیل ها برای تشخیص خیانت است.

بر اساس تحقیقات، این دو رفتار که یکی از آنان متخص به زنان و دیگری مختص به مردان است از قطعی ترین دلایل خیانت هستند و با مشاهده آن ها تا حدی زیادی می توانید مطمئن باشید که پارتنرتان به شما خیانت می کند. دلیل اصلی خیانت های زناشویی برای خواندن این مقاله کلیک کنید.

حالات مردان بعد از خیانت

از مهمترین حالات مردان بعد از خیانت می توان به عدم تمایل آن ها به ماندن در خانه اشاره کرد. در اغلب موارد مردان برای کسب درآمد، شغلی بیرون از خانه دارند و باید در محل کار خود حاضر شوند. سیاست اغلب مردها در هنگام خیانت پرهیز از صحبت کردن با شریک زندگی خود است. اگر او در گذشته زیاد علاقه ای به کارش نشان نمی داده است ولی به یک دفعه در تمامی جلسات کاری و یا سمینارهای مربوط به کارش شرکت می کند یک جای کار می لنگد. در این موارد شاید بهتر باشد چند باری او را تعقیب کنید!

حالات زنان بعد از خیانت

هم چنین از مهم ترین حالات زنان بعد از خیانت می توان به تعریف داستان دیگران اشاره کرد. الان به شما می گویم قضیه از چه قرار است. اگر خانم شما در حال خیانت به شما باشد مدام از داستان های زندگی دیگران برای شما تعریف می کند و همیشه حق را به شخصی می دهد که خیانت کرده است. او داستان را جوری تعریف می کند که در آن خیانت به نوعی حق شخص محسوب می شود. اگر در شرایط مطلوبی قرار نداشته باشد به راحتی می تواند به جای ماندن و ساختن، گزینه رفتن و خیانت کردن را انتخاب کند. در واقع او می خواهد رفتار خودش را توجیه کند تا احساس گناه نداشته باشد.

به عنوان حرف آخر باید بگویم متاسفانه اکثر افرادی که فکر می کنند همسرشان در حال خیانت به او است درست فکر می کنند و به احتمال زیاد شریک زندگی آن ها خیانت کرده است ولی باز هم نمی توان با وجود یکی از دلایل بالا اظهار نظر قطعی کرد، با توجه به اولویت بندی ای که برایتان انجام دادیم می توانید تصمیم بگیرید که چه اقدامی انجام دهید.

پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا هرچه سریعتر با همسر خود صحبت کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید