جوانسازی چشم توی 1 دقیقه  به روش ژاپنی | با این راهکار فوق العاده تو 3 سوت جوان شو

وقتی در آینه نگاه می‌کنیم، می‌توانیم ببینیم که سن ما در چشمانمان ظاهر می‌شود و از بیرون می‌توانیم خسته و غمگین به نظر برسیم. ابروها، پلک های بالایی و گوشه های بیرونی چشم به سمت پایین کشیده می شوند و چین و چروک های کوچک روی صورت ظاهر می شوند.


ماساژ ویژه ای به نام شیاتسو می تواند به جوانسازی و «بازگرداندن» ناحیه اطراف چشم به حالت اولیه کمک کند. تفاوت شیاتسو با سایر انواع ماساژ در این است که تنها حرکت آن فشار دادن نقاط خاصی روی صورت است. بیشتر توسط زنان ژاپنی انجام می شود و شاید راز زیبایی و جوانی آنها در همین است.

ما به این نوع ماساژ علاقه مند شدیم که روز به روز در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا می کند، اگرچه در حال حاضر تنها توسط محققان ژاپنی به طور رسمی به رسمیت شناخته شده است. ماساژ شیاتسو که در محل انجام می شود تنها 1 دقیقه طول می کشد. این کار را باید صبح، عصر و هر زمان که احساس کردید چشمانتان خسته است انجام شود.

نام ماساژ از 2 کلمه ژاپنی – “فشار” و “انگشت” گرفته شده است. در آغاز قرن بیستم توسط توکوجیرو نامیکوشی ساخته شد. این ماساژ بر اساس دانش تشریحی و اسرار علم تبت بود و خالق آن برای حل مشکلات مفصلی استفاده می کرد. این روش ساده و موثر مورد پسند مردم ژاپن قرار گرفت و مورد پذیرش رسمی مقامات این کشور قرار گرفت.

امروزه نیز به طور فعال در ژاپن از جمله در زمینه زیبایی شناسی استفاده می شود. جالب اینجاست که نویسنده این روش تا 95 سالگی زندگی کرد و تا پایان عمر بسیار جوانتر از سن واقعی خود به نظر می رسید. می گفت این ماساژ هم بر اساس غریزه ما برای مالیدن و گرم کردن جاهای دردناک است.

این روش چگونه کار می کند؟ نقاط خاصی در صورت و بدن وجود دارد که با فشار دادن آنها، خون و مایع لنفاوی بهتر در گردش هستند. همچنین متابولیسم در بافت ها را تسریع می کند و کارایی آن را بیشتر می کند. به همین دلیل، روند جوانسازی طبیعی بدن شروع می شود.

شما مجبور نیستید مناطق را ماساژ دهید، اما اگر خودتان این کار را انجام دهید فقط نقاط را ماساژ دهید (زون ها فقط توسط متخصص انجام می شود). فشار را با شدت متوسط ​​اعمال کنید تا حداکثر ناراحتی خفیف را احساس کنید.

اگر در مورد ناحیه اطراف چشم صحبت کنیم، این ماساژ کمک می کند:
– در تقویت عضلات
– در صاف کردن چین و چروک
– با تحریک تولید سریع کلاژن و الاستین، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.
– تولید چربی طبیعی را عادی می کند

1. بالا بردن ابروها
ناحیه فشار: انتهای داخلی و خارجی و وسط ابروها
زمان: 7 ثانیه

انگشت اشاره، حلقه و وسط خود را روی این نقاط قرار دهید و فشار دهید. برای “تنظیم مجدد” ابروها، حرکات فشار مستقیم باید روی ابروها اعمال شود و کمی به سمت بالا فشار دهید.

2. برداشتن «پای کلاغ».
ناحیه فشار: گوشه بیرونی چشم
زمان: 3 ثانیه
تکرار: 3 بار

انگشتان اشاره خود را روی لکه ها قرار دهید، ناحیه را کمی گرم کنید، فشار دهید و رها کنید. می توانید بدون برداشتن انگشتان، ماهیچه ها را کمی به سمت شقیقه بکشید. مراقب باشید که عضلات را بکشید نه پوست را.

3. از شر ورم خلاص شوید
محل فشار: گوشه داخلی چشم بین چشم و پل بینی
زمان: 3 ثانیه
تکرار: 3 بار

انگشت اشاره خود را روی لکه ها قرار دهید و بدون کشش یا حرکت دادن پوست، حرکتی عمود بر آن انجام دهید. همچنین می توانید با انگشت وسط و اشاره خود یک “چنگال” درست کنید و گوشه بیرونی و داخلی چشم را همزمان فشار دهید.

4. رفع چین و چروک روی پل بینی
ناحیه فشار: بین ابروها، در ناحیه “چشم سوم”.
زمان: 5-7 ثانیه
تکرار: 2 بار

انگشت اشاره، وسط و انگشت حلقه را به هم ببندید. 3 نقطه بین ابروها را با نوک انگشت فشار دهید.

5. جوانسازی پوست زیر چشم
ناحیه فشار: زیر چشم روی استخوان
زمان: 10 ثانیه
تکرار: 2 بار

انگشت اشاره، وسط و حلقه خود را روی لکه ها قرار دهید و فشار دهید.

این تمرینات را می توان به صورت انفرادی یا به صورت ماساژ کامل صورت با استفاده از تکنیک شیاتسو انجام داد. آنها می توانند هر نوع ماساژ یا ورزش صورت دیگر را موثرتر کنند.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید