🔥32

چند ترفندی که رابطه عاطفی شما را پایدار نگه می‌دارد | چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم؟

اگه با کسی قرار می‌ذاری یا با کسی توی رابطه‌ای و با هم زندگی می‌کنید یا حتی اگه خیلی وقته که ازدواج کردی، شاید دنبال راهی باشی تا رابطه‌ای که داری رو بهتر و عمیق‌تر کنی.


شوهر

برخلاف داستان‌ها و افسانه‌های عاشقانه که تو اون‌ها همهٔ مشکلات و اختلاف‌ها با یک یا تهش دو تا درگیری حل می‌شن، حفظ کردن و عمیق کردن رابطه تلاش می‌خواد. نه این‌که خیلی سخت باشه‌ها، نه.

ولی باید براش یکم سختی بکشی.

الان به‌خاطر مسئولیت‌های زیاد و اعصاب ضعیفی که همه دارن می‌شه درک کرد که چرا کسی که باهاش رابطه داری معمولاً آخر لیستته. انجام تمام مسئولیت‌های زندگی واقعاً سخته و خیلی از ماها واقعاً خسته‌ایم.

مخصوصاً تو زمان‌های سخت اینکه بخواهیم با این مشکلات هم روبه‌رو شیم سخت تره. می‌خوام چند تا روش بهتون معرفی کنم که امتحانشون رو پس دادن و اگه انجامشون بدی می‌تونی رابطه خوبی داشته باشی،

اون روش‌ها چیاست؟ 

شنونده خوبی باش،
وقتتون رو با هم بگذرونید،
از یک زندگی جنسی باکیفیت لذت ببرید
و کارهای سخت یا کارهایی که به‌تنهایی نمی‌تونی انجامش بدی رو با هم‌دیگه تقسیم کنید.

اینا چند تا راهکار دم‌دستی بود، اما الان می‌خوام ۷تا روش دیگه بهتون بگم که با استفاده ازشون تو رابطتون معجزه می‌شه.

 یک تایمی رو جدا از هم بگذرونید

این چیزی که می‌گم شاید برای عمیق کردن رابطت غیرمنطقی به نظر برسه؛ اما به حرفم گوش کن و بهم اعتماد کن.

ازش فاصله بگیر و زیاد بهش نچسب. همه خارج از رابطشون به یک فضا و وقت باکیفیت برای خودشون نیاز دارن. به این تنها بودن می‌گن اتاق تنفس.

همه نیاز به یک اتاق تنفس دارن تا بتونن رابطهٔ عمیق‌تری رو بسازن. این اتاق تنفس باعث می‌شه که رشد داشته باشید و استقلالتون رو حفظ کنید. این تنهایی حتی می‌تونه تنهایی قدم‌زدن و یا ورزش‌کردن با یک دوست باشه.

نتیجهٔ این کار هم اینه که هم عادت‌های آزار دهندهٔ پارتنرتون کم‌تر شما رو تحریک و اذیت ‌می‌کنه و هم وقت داره که دلتنگ شه.

این دور شدن از کهنه شدن رابطتون جلوگیری می‌کنه و باعث می‌شه رابطتون تازه‌تر بمونه.

برای عمیق کردن رابطه آسیب‌پذیر باشید

بعضی وقت‌ها برای آسیب‌پذیر بودن باید عمیق بگردی.

حالا این یعنی چی؟

ممکنه براتون عجیب باشه اما اگه هر کدومتون در مورد نقطه‌ضعف هاتون و نقاط کورتون کنجکاو شید و اون‌ها رو کشف کنید و انقدر شجاع باشید تا اون آسیب‌پذیری‌ها رو با هم به اشتراک بذارید می‌تونید به ایجاد یک صمیمیت عمیق‌تر کمک کنید.

نقطه کور لزوماً معنیش این نیست که عیب یا ضعفی دارید؛ بلکه به معنی اینه که اعتقاد عمیقی درمورد خودتون یا رابطتون یا ابراز عشقتون به همدیگه دارید.

این باور انقدر عمیقه که ما حتی نمی‌دونیم که اون رو داریم یا نه برای همین بهش میگیم نقطه کور.

حالا می‌دونید یک نمونه از نقطه کور تو رابطه چیه؟

مثلاً شاید متوجه شید که علاقه یکی به ریاست و مدیریت دیگران به‌خاطر ترس اون‌ها از تنها شدنه و این یک نقطه کوره.

به اشتراک گذاشتن نقطه کور با پارتنرتون اولین قدم برای بهتر شدنه. این کار باید بامحبت انجام شه که باعث ایجاد اعتماد شه نه این‌که شما رو خجالت‌زده کنه.

تجربه‌های جدید بسازید

اگرچه این‌که هر آخر هفته مثلاً یک جای خاص برید باعث این می‌شه که انجام آداب‌ورسوم توی رابطتون تقویت شه اما بعد از یک مدت باعث بی‌حوصلگی و خستگی می‌شه.

حالا می‌دونید باید چیکار کنید؟

باید همه چی رو تغییر بدید.

باید روتین همیشگیتون رو با قرارهای غیرقابل پیش بینی و سرگرم کننده جایگزین کنید. راه هایی برای ایجاد هیجان تو رابطتون پیدا کنید و روی تازگی و تنوع رابطتون تلاش کنید.

این تمرین رو انجام بدید:

یک لیست از ۱۰ تفریحی که برای هر دوتا تون جذابه بنویسید و مطمئن شید که هر ماه حداقل یکی از اون کارها از لیستتون خط‌ خورده.

چند ماه اینکار رو انجام بدید و بعدش ببینید چطوری عشقتون رو زنده کردید و صمیمی‌تر و رابطتون عمیق تر شد!

 سورپرایز کنید

سورپرایز کردن حتی با چیزهای کوچیک عشقتون رو زنده نگه می‌داره و باعث عمیق کردن رابطه ما می‌شه. این‌کار به پارتنرتون نشون می‌ده که بهشون فکر می‌کنید و براتون مهمه.

کارهایی که بدون برنامه‌ریزی انجام می‌شن  خیلی قدرتمندن و تأثیر فوق‌العاده‌ای روی رابطتون می‌ذارن.

با زبان عشق به هم‌دیگه احترام بذارید. مثلاً وقتی پارتنرتون شما رو بغل می‌کنه برای لمس فیزیکی ارزش قائله. حالا شما رو مثلاً چی خوشحال می‌کنه؟ اینکه مثلاً خونه رو تمیز کنه یا زمان بیشتری رو دور از کارش بهتون اختصاص بده. چون شما برای توجه و زمان گذاشتن ارزش قائلید.

یاد بگیرید که چطوری می‌تونید عشقتون رو به اون شکلی نشون بدید که پارتنرتون براش ارزش قائله.

حالا می‌خوام ۵ تا از زبان‌های عشق رو بهتون بگم:

حرف‌های تأییدی

زمان گذاشتن کافی

تماس و لمس فیزیکی

کمک‌کردن

هدیه دادن

برای هرکسی زبان عشق معنی خاصی داره. باید ببینید پارتنرتون با چه چیزی خوشحال می‌شه و زبان عشقش رو یاد بگیرید و با استفاده از اون سورپرایزش کنید.

دعوا و بحث کنید

درست شنیدید!

درحالی‌که هیچ‌کس دلش نمی‌خواد با کسی که عاشقشه و دوستش داره دعوا کنه، بحث کردن یکی از تکنیک هاییه که باعث عمیق ترشدن رابطتون می‌شه. سر اختلاف نظرهاتون بحث کنید و ازشون فرار نکنید و

فکر نکنید اینکه هرچی ازشون دور شید و بهش فکر نکنید بهتره… بدترین کاری که در حق رابطتون می‌تونین انجام بدید اینه که چشمتون رو روی همه چی ببندید و فقط هم‌دیگه رو تحقیر کنید.

آروم حرف بزنید. تأکید می‌کنم که لحن‌تون آروم باشه. آروم و ملایم حرف بزنید و همیشه ادب رو تو اولویت قرار بدین. لطفا سرزنش نکنید و از انتقادهایی که باعث می‌شه درگیریتون زیاد شه دور شید و آروم و منطقی بحث کنید.

اصلا هم‌دیگه رو تحقیر نکنید. احترام هم‌دیگه رو حفظ کنید و یادتون نره که هم‌دیگه رو دوست دارید.

موقع بحث خیلی جدی نباشید و سعی کنید که یکم بحث رو پراکنده کنید. مثلاً سعی کنید یکم شوخی رو چاشنی بحثتون کنید تا خسته‌کننده نشه یا حرف‌های مثبت بزنید و انرژی منفی و حوصله سر بر نباشید.

حالا می‌خوام یک تمرین بهتون بدم:

لباس هاتون رو هر چند وقت می‌شورید؟ هفته‌ای یک‌بار؟ هفته‌ای یک‌بار رابطتون رو هم بشورید.

آخر هر هفته ترجیحاً تو یک شرایط آروم که هر دو تاتون خسته و عصبی نیستید از هم بپرسید که تو هفته‌ای که گذشت چه‌کارهایی از من باعث شد که از من ناراحت شی؟بعد از پرسیدن این سؤال اولین جواب‌هایی که می‌گیرید

معمولاً: این دیگه چه حرفیه؟ مگه چیزی شده؟ یا همچین چیزاییه اما هیچ کدوم از اینا رو باور نکنید!

اصرار کنید تا یک جواب درست و به‌دوراز تعارف‌های الکی بگیرید و مشکل رو حل کنید.

_ برای عمیق کردن رابطه داستان‌های عاشقانتون رو یادآوری کنید:

یادآوری کردن خاطراتتون تأثیر فوق‌العاده‌ای روی عمیق ترشدن رابطتون داره.

صحبت هاتون رو با (یادته اون روز که …) شروع کنید و تو مسیر خاطره هاتون با هم قدم بزنید. درباره اولین قرارتون و یا هرچی که احساسات خوبتون رو بهتون بر می گردونن حرف بزنید.

با این کار به طرف مقابلتون یادآوری می‌کنید که چرا از اول ازتون خوشش اومده. یک راه دیگه برای ترمیم و عمیق‌تر کردن رابطتون اینه که از خصوصیات پارتنرتون تعریف و تشکر کنید. حتی به خصوصیات مثبتش شاخ‌وبرگ بدید!

تمرین

حالا این کار رو هر روز انجام بدید:

۱۰ دقیقه در روز برای عمیق‌تر کردن درکتون از طرف مقابلتون وقت بذارید و در مورد چیزایی غیر از کار و زندگی حرف بزنید. همین تغییر کوچک یک روح و زندگی تازه به رابطتون می‌بخشه.

اینو هیچ‌وقت یادتون نره که باید همیشه خودتون باشید. طرف مقابلتون بی اعتمادیتون به خودتون رو حتی از دور حس می‌کنه و هیچ‌کس دوست نداره که با کسی باشه که همش شک و تردید داره و اصلاً خودش رو قبول نداره. خودتون رو دوست داشته باشید و بهش بفهمونید که وجود شما تو زندگیش باعث خوشبختیش می‌شه.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید