فروش سوگلی سایپا بدون قرعه کشی آغاز شد | با نصف قیمت بازار خودرو بخرید!

شرایط طرح فروش فوری کوییک در مهر ۱۴۰۳ اعلام شد.


به اطلاع مشتریان و نمایندگی های مجاز گروه خودروسازی سایپا میرساند، شرایط فروش فوق العاده محصول شرکت پارس خودرو به شرح ذیل در سایت فروش اینترنتی گروه خودرو سازی سایپا به اجرایی خواهد شد.

شرایط طرح فروش فوری کوییک سایپا مهر ۱۴۰۳

تاریخ و نحوه ثبت نام:

متقاضیان محترم طرح عادی از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ تا تکمیل ظرفیت می توانند با ورود به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا ، نسبت به ثبت نام و انتخاب نوع خودرو اقدام نمایند.

لازم بذکر است شرکت در این طرح صرفاً از طریق آدرس فوق امکانپذیر بوده و در صورت استفاده متقاضی از سایر آدرس ها ، عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود.

ثبت و بروزرسانی اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور قبل از تاریخ فوق در سایت الزامی می باشد.

شرایط بخشنامه جهت متقاضیان عادی :

۱ – محدودیت کد ملی برای ثبت نام ها اعمال خواهد شد (هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو می باشد.)

۲ – متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند. تبصره : کسانی که دارای یک پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی میباشند.

۳ – متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته نزد شرکت های سایپا و ایران خودرو و طی ۲۴ ماه گذشته از سایر خودروسازان ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نداشته باشد.

بررسی مشخصات فنی کوییک GX

شرکت سایپا در اواخر سال ۱۴۰۱ از عرضه یک محصول جدید از خانواده کوییک با نام کوییک GX خبر داد. این خودرو نسخه فول‌آپشن از جدیدترین فیس‌لیفت کوییک به شمار می‌رود که نسخه پایه آن را با نام کوییک S می‌شناسیم. تفاوت مدل GX با S در بخش فنی و امکانات این خودرو خلاصه می‌شود.

مزایا و معایب

+ اصلاح راندمان موتور

+ کاهش مصرف سوخت

+ استهلاک فنی و هزینه نگهداری پایین

+ ردیف عقب جادار

– کیفیت ساخت پایین

– موتور ۸ سوپاپ با فناوری قدیمی

– ایمنی نه چندان بالا

مشخصات فنی

بررسی مشخصات فنی کوییک GX نشان می‌دهد که سایپا تصمیم گرفته بالاخره تغییراتی در موتور قدیمی خود اعمال کند و در نتیجه حالا با نسخه جدیدی از پیشرانه M۱۵ روبه‌رو هستیم. موتور M۱۵ I که در برخی منابع با نام M۱۵ GSI نیز معرفی شده، مدل ارتقایافته‌ای از پیشرانه تیبا و کوییک دنده‌ای به حساب می‌آید.

اضافه شدن سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVTi)، مهم‌ترین تفاوت موتور کوییک GX با مدل قبلی است. همچنین خروجی دود این موتور نیز تغییر کرده و حالا از جنس استیل (موسوم به هدرز) است. همچنین گفته می‌شود که شرکت سایپا تغییراتی نیز در سرسیلندر، سیستم پاشش سوخت و سامانه جرقه‌زنی اعمال کرده تا موتور جدید درمجموع راندمان بهتر و مصرف سوخت پایین‌تری را داشته باشد.

در نتیجه تغییرات اعمال‌شده روی پیشرانه کوییک GX، حداکثر قدرت و بیشینه گشتاور آن نیز مقداری افزایش پیدا کرده است. حالا این موتور می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. علاوه بر این، بیشینه توان و گشتاور موتور کوییک جدید، در دورهای پایین‌تری نسبت به قبل قابل دستیابی خواهد بود.

با توجه به تغییرات موتور، انتظار داریم شتاب صفر تا ۱۰۰ کوییک GX نسبت به گذشته کمی سریع‌تر شده باشد و احتمالا بهبود ۰.۳ تا ۰.۵ ثانیه‌ای را شاهد خواهیم بود.

طبق ادعای شرکت سایپا، میانگین مصرف سوخت موتور کوییک جی ایکس برابر ۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر شده و به ۶.۹۳ لیتر رسیده و گرچه رقم خیلی زیادی نیست، اما باز هم در مسافت‌های طولانی می‌تواند تا حدودی دلگرم‌کننده باشد.

در سایر بخش‌های این موتور تغییرات شاخص دیگری اعمال نشده و سیستم انتقال قدرت نیز از همان گیربکس دستی ۵ سرعته برای رساندن نیرو به چرخ‌های جلو بهره می‌برد.

سواری و تجربه رانندگی با کوییک GX بهبود شاخص و خاصی رخ نداده، اما شاید هنگام فشردن پدال گاز حس کنید که پیشرانه نسبت به گذشته واکنش سریع‌تری نشان می‌دهد و شتاب‌گیری خودرو نیز کمی ارتقا پیدا کرده است. همچنین سواری این خودرو خیلی خشک نیست و می‌تواند رضایت حداقلی مشتریان را به دست آورد.

به هر حال، در مسیرهای ناهموار ورود ضربات متعدد به درون کابین و همچنین شنیده شدن صداهای محیط اطراف نظیر صدای باد و تایرها درون کابین اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. البته به نظر می‌رسد سایپا عایق‌بندی بهتری نسبت به گذشته برای کابین ماشین کوییک GX انجام داده تا میزان نفوذ سروصدا به داخل مقداری کمتر شود.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید