راهکار برای فراموشی رابطه عاشقانه | چگونه بعد از تموم شدن رابطه فراموشش کنم؟

عبور و فراموش کردن یک رابطه مهم می تواند بسیار چالش برانگیز و سخت باشد. پایان یک رابطه عاطفی چشم انداز شما نسبت به آینده را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند با تغییرات زیادی همراه باشد. پذیرفتن اینکه این مسئله چالش برانگیز است و برنامه ریزی یک فصل جدید از زندگی برای آینده، به شما کمک می کند تا بتوانید یک رابطه تمام شده را فراموش کنید.


رابطه

هدف از اینکه یک نفر را فراموش کنیم، این نیست که او را از ذهن خود پاک کنیم بلکه این است که بتوانیم آن خاطرات را کمرنگ کنیم و با آن ها سازگار شویم. در این مطلب ۱۲ راه وجود دارد که کمک می‌کند کسی را که دوست دارید فراموش کنید و دردی که تمام شدن رابطه به شما وارد کرده، التیام بخشید. روش های فراموش کردن یک رابطه تمام شده عبارتند از:

۱. ایجاد تجربیات جدید و معنادار 

ممکن است انجام این کار برایتان سخت‌ترین کار باشد، اما ساده‌تر از حد انتظار است. بازدید از مکان‌ها یا انجام فعالیت‌هایی که شما و پارتنر سابقتان انجام می‌دادید می‌تواند برایتان آزاردهنده باشد. با این حال، زمانی که شما دو نفر از هم جدا شوید، دنیا به پایان نمی‌رسد، همه مکان‌هایی که با هم به آن‌جا رفته بودید همچنان سرجای خود باقی می‌مانند. سعی کنید خاطرات جدید بسازید و با افراد دیگر زندگی خود زمان زیادی بگذرانید. با خانواده و دوستان خود به تفریح بپردازید، با هم عکس بگیرید، به صورت گروهی تفریح بروید و از تمام فعالیت‌های دیگر لذت ببرید.

۲. بیرون رفتن

تنهایی پس از پایان یک رابطه می تواند آسیب زا باشد پس سعی کنید در انزوا و خلوت خود فرو نروید. دنیا بدون وجود شما هم پیش می‌رود، پس باید با آن همگام باشید تا بتوانید زندگی کنید! راه دیگر برای فراموش کردن کسی که دوستش دارید بیرون رفتن است. هر چه بیشتر در داخل خانه باشید، زمان بیشتری را صرف فکر کردن به گذشته‌ای می‌کنید که هرگز باز نمی‌گردد. شما فقط با ابتکار عمل می‌توانید خود را آزاد کنید.
راه رفتن را شروع کنید. از مناظر، ترافیک، خیابان‌های شلوغ لذت ببرید و به افرادی که در مسیر ملاقات می‌کنید، لبخند بزنید. برای یک یا دو لحظه، آن شخصی را که قلب شما را شکسته فراموش خواهید کرد. هر چه ذهن شما بیشتر درگیر این برخوردهای ساده باشد، از خاطراتی که خیلی دوست داشتید فراموش کنید، دورتر می‌شوید. نمی‌دانید کجا بروید؟ این راحت ترین بخش است! چرا از آن فروشگاهی که همیشه می‌خواستید به آن بروید شروع نمی‌کنید؟

۳. تجربه مجدد هیجان 

گاهی اوقات افراد به دلیل آسیبی که از رابطه دیده اند، نسبت به تجربیات جدید و برقراری دوباره روابط، مردد هستند.  به جای پنهان شدن در زیر پوسته ترس، به خود اجازه دهید هیجان را تجربه کنید. سوار ترن هوایی شوید و برای دلخوشی خود فریاد بزنید. مغز شما به آن نیاز دارد، شگفت زدگی به آن اجازه می‌دهد تا سلول‌های مغزی جدیدی تولید کند.

۴. صحبت در مورد خاطرات 

هنگامی که تجربیات خود را به صورت شفاهی بیان می کنید، می توانید احساسات خود را پردازش کرده و آنچه را که اتفاق افتاده است درک کنید. این می تواند به درک عمیق و پذیرش گذشته منجر شود. به اشتراک گذاشتن خاطرات با دیگران همچنین حمایت و اعتباری را ارائه می دهد که می تواند احساس انزوا را کاهش دهد و به شما کمک کند احساس ارتباط داشته باشید. علاوه بر این، بازگویی خاطرات می‌تواند رشد شخصی و درس‌های آموخته شده را یادآوری کند و به شما امکان می‌دهد تا تجربه را به‌عنوان بخشی از داستان زندگی‌تان ببینید، نه یک لحظه تعیین‌کننده، و به شما کمک می‌کند با دید مثبت‌تری به آینده نگاه کنید.

۵. کنار گذاشتن و دور ریختن یادآور های رابطه 

خاطرات در واقع تصاویر ذهنی ذخیره شده در مغز هستند، شواهد فیزیکی مانند عکس‌ها و فیلم‌ها فقط تأثیرات آن‌ها را تقویت می‌کنند و احساسات ما را تحریک می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید این شخصی را که دوست دارید فراموش کنید، بهتر است برای مدتی جلوه‌های بصری او را کنار بگذارید.

سعی کنید تمام کادوهایی که گرفته اید را دور بیندازید، حتی رسیدهای اولین فیلمی که با هم دیدید، آن‌ها را هم بیرون بیاورید و در سطل زباله بیندازید! رابطه به پایان رسیده است، بنابراین هیچ فایده‌ای ندارد که به چیزهایی بچسبید که فقط گذشته را به شما یادآوری می‌کنند. اگرچه انجام این کار سخت است، باید آن را انجام دهید. شما باید یاد بگیرید که چگونه همه چیز را رها کنید. این مسئله در درازمدت برای شما بهتر است، حتی اگر در ابتدا کمی آسیب ببینید. این اولین قدم شما در مسیر فراموش کردن یک رابطه تمام شده خواهد بود.

۶.  فکر کردن به مزیت های عبور از رابطه تمام شده

عبور کردن از رابطه عاطفی تمام شده، شما را به سمت فرصت های جدید سوق می دهد. اگر دست‌هایتان را دور یک سطل بزرگ آب نگه داشته بودید، نمی‌توانستید چیزی غیر از آن سطل را بگیرید یا چیز دیگری را که سر راهتان قرار می‌گرفت بگیرید. برای تجربیات جدید باید گذشته را رها کرد.

۷. پاک کردن اطلاعات فرد از گوشی

بعد از انداختن تمام هدایای او در سطل زباله، تلفن همراه خود را باز کرده و پیام های شریک عاطفی سابث خود را پاک کنید. پس از آن برای فراموش کردن رابطه تمام شده، به گالری گوشی خود بروید و تصاویر دو نفره خود را حذف کنید. ممکن است نگه داشتن آن‌ها وسوسه انگیز باشد، اما با نگه داشتن آن ها فقط به خودتان آسیب بیشتری وارد می‌کنید.

۸. پیدا کردن علایق و سرگرمی های جدید

اکنون که این همه وقت آزاد دارید، بهانه‌ای برای انتخاب یک سرگرمی جدید دارید! نقاشی بکشید، بافتنی را شروع کنید، هنرهای رزمی را امتحان کنید، یا حتی در کلاس زبان شرکت کنید. هر کاری که می‌خواهید و دوست دارید انجام دهید. این زمان شماست تا خود را به فردی بهتر از قبل تبدیل کنید. همچنین بهترین راه برای مشغول نگه داشتن ذهن و دوری از فردی است که قلب شما را شکسته است. هرچه زمان شما پر شود، بهتر و راحت‌تر می‌توانید به راه خود ادامه دهید.

۹. ورزش کردن و حفظ تناسب اندام

یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامت روان و تقویت عزت نفس چیست؟ داشتن اندام عالی! اجازه ندهید این وضعیت غم انگیز شما را ناامید کند و وسوسه‌تان کند که پرخوری کنید. در عوض، به این موضوع به چشم فرصتی برای شکوفایی و تبدیل شدن به فرد بهتری نگاه کنید. علاوه بر این، قبلاً ثابت شده است که ورزش به شما کمک می‌کند تا هورمون‌هایی به نام اندورفین ترشح کنید که به طور طبیعی شما را شادتر می‌کند!

۱۰. فکر کردن به معایب رابطه

اگرچه این مورد توصیه نمی‌شود، اما بسیار مفید است. اگر می‌خواهید از رابطه تمام شده عبور کنید، بهتر است به جای تمرکز روی خاطرات شیرین خود، به خاطرات بد یا نقص‌هایی که وجود داشت، فکر کنید.  نکته مهم در اینجا این است که شما در چاه عمیق منفی بافی نیفتید. به یاد داشته باشید، هرگز در مورد آنچه در گذشته اتفاق افتاده است بیش از حد فکر نکنید، به خصوص اگر این یک تجربه ناخوشایند باشد. فقط کافی است خود را تقویت کنید و به خود یادآوری کنید که اکنون بسیار شادتر و بهتر از همیشه هستید.

۱۱. گسترش روابط اجتماعی 

یکی از بهترین راه ها برای فراموش کردن رابطه تمام شده این است که با دوستان خود معاشرت کنید. روابط اجتماعی سالم به سلامت روان، تقویت عزت نفس و … کمک می کنند. اگر شما را به بیرون دعوت کردند، آن را رد نکنید. چون بهترین دوستان به شما کمک می‌کنند، شما از اتاقتان بیرون بیایید و یک روز دوست داشتنی داشته باشید. اگر لازم است با دوستان سابق خود صحبت کنید و هر کاری برای دور کردن ذهن خود از مسئله منفی انجام دهید.

۱۲. پذیرش تغییرات به وجود آمده 

پس از جدایی، ممکن است احساس کنید که برنامه ها و اهداف شما برای زندگی و آینده به هم ریخته است. اگر در یک رابطه متعهدانه با کسی بودید، ممکن است سعی کنید زمانی را که با آن شخص گذرانده اید به طور کامل فراموش کنید، اما ممکن است متوجه شوید که انجام این کار تقریبا غیرممکن است. ممکن است شما فقط دلتنگ آن شخص نباشید. همچنین ممکن است دلتان برای حیوانات خانگی، خانواده یا برنامه هایی که با هم داشتید تنگ شود.

با گذشت زمان، برنامه های جدیدی را به تنهایی یا با افراد جدید در نظر بگیرید. برای مثال، ممکن است بتوانید به سفری بروید که می‌خواستید و شریک سابقتان نمی‌خواست به آن سفر کنید. ممکن است دوستان جدیدی پیدا کنید یا سرگرمی جدیدی را انتخاب کنید که همیشه می خواستید آن را امتحان کنید.

۱۳. احترام به احساسات خود 

ممکن است پذیرفتن اینکه هنوز هم طرف مقابل را دوست دارید، اما نمی توانید با هم باشید، سخت باشد.  تمام شدن روابط به دلایل مختلفی رخ می دهد و بخشی طبیعی از زندگی هر فرد است. ممکن است جامعه باعث شود که باور کنید عشق باید برای غلبه بر هر مانعی کافی باشد. طبق مطالعات، سرکوب احساسات ممکن است باعث بدتر شدن احساس شما شود. عشق شما به طرف مقابل ممکن است ناپدید نشود، اما می توانید یاد بگیرید که بپذیرید که احساسات و واقعیت همیشه به هم مرتبط نیستند. ممکن است به جایی برسید که هنوز به آن شخص اهمیت می دهید و احساس راحتی می کنید که شریک زندگی او نیستید.

۱۴. بررسی خواسته های خود از رابطه

نگاهی دقیق به آنچه از یک رابطه می‌خواهید، و همچنین آنچه که نمی‌خواهید، می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا رابطه تمام شده برایتان گزینه مناسبی نبود. وقتی به این نتیجه برسید که کسی که دوستش دارید کاملاً نیازهای شما را برآورده نمی‌کند، ممکن است راحت‌تر بر احساسات خود غلبه کنید.

چگونه عشق را فراموش کنیم؟

پایان یک رابطه عاشقانه اغلب برای اشخاص مختلف سخت است و حتی باعث می‌شود زندگی شخص متوقف شود. شخصی که شکست عشقی را تجربه کرده است به اصطلاح در همه جا حضور دارد، سعی می‌کند کارهای روزمره‌اش را انجام دهد. اما ذهنش درگیر رابطه‌ایست که در واقع تمام شده است ولی همچنان در یاد آن شخص مانده است. راهکارهای متفاوتی برای فراموش کردن یک رابطه وجود دارد. تغییر محیط، مدیتیشن و درگیر شدن در فعالیت های دیگر از راه‌هایی است که می‌توان آن را امتحان کرد.

 

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید