🔥267

عمرا اگه میدونستی با هسته خرما بهترین و خوشمزه ترین دمنوش دنیارو درست میکنند+طرز تهیه

اگر علاقه به نحوه درست کردن قهوه خرما دارید این مطلب را به خوبی مطالعه کنید تا با طرز استفاده از قهوه هسته خرما آشنا شوید.


گام به گام با مراحل تهیه قهوه هسته خرما

مرحله 1) دانه‌های خرما را بشویید، خشک کنید و تفت دهید:

ابتدا هسته‌های خرما که احتمالا خیلی چسبناک هستند به مدت 45 تا 60 دقیقه خیس کرده و سپس بشویید.

سپس اجازه دهید تا هسته های خرما چند روز در دمای محیط مانده تا کاملا خشک شوند.

هسته های خشک شده را در فر با دمای 350 درجه فارنهایت ( 175 درجه سانتیگراد) به مدت 30 تا 45 دقیقه قرار دهید تا به خوبی رست شوند. سپس اجازه دهید تا هسته‌ها خنک شوند.

مرحله بو دادن یا رست کردن هسته های خرما بسیار مهم است، همانطور که در مورد دانه های قهوه نیز برای ایجاد طعم مطلوب بسیار مهم است.

مرحله 2) هسته‌های رست شده را پودر کنید:

پس از سرد شدن، هسته خرماها را درون یک آسیاب برقی قهوه یا آسیاب ادویه بریزید و به پودر کنید. سپس پودر بدست آنده را الک کرده و تکه‌های درشت تر را دوباره آسیاب کنید.

پودر هسته خرما آماده استفاده است.

مرحله 3) قهوه هسته خرما را دم کنید و بنوشید!

ابتدا آب را تا90 درجه سانتیگراد (دقیقا قبل از شروع به جوشیدن) گرم کنید.

در مرحله بعد یک عدد فیلتر قهوه را روی یک پارچ قرار داده و مقداری پودر هسته خرما را روی فیلتر ریخته و سپس آب را کم کم اضافه می کنیم. برای شیرین کردن قهوه هسته خرما می‌توانید از شیره خرما به عنوان یک شیرین کننده طبیعی، مفید و پرانرژی استفاده کنید.

علاوه بر این روش می‌توانید از دستگاه اسپرسو ساز یا فرنچ پرس نیز برای تهیه قهوه هسته خرما استفاده کنید.

می‌پرسید قهوه هسته خرما چه طعمی دارد؟

قهوه هسته خرما اگرچه طعمی شبیه قهوه (کمی سبک تر و با طراوت تر) دارد اما به اندازه کافی تلخ نیست. در واقع طعمی بین قهوه و چای دارد.

اگر چه این محصول در ایران و دیگر کشورها به دلیل رنگ و بافت مشابه قهوه به عنوان قهوه هسته خرما (Date Coffee یا Date Seeds Coffee) شناخته می شود، اما پس از دم کردن به روش های مختلف بیشتر طعم، غلظت و رنگی مشابه دمنوش ها را تداعی می کند و حتی خواص درمانی بسیار زیادی همانند دمنوش ها دارد. پس شاید بهتر باشد از این به بعد از دمنوش هسته خرما به جای قهوه هسته خرما استفاده کنیم.

قهوه خرما کدام بیماری ها را درمان می‌کند؟

سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد
خرما مملو از پتاسیم است و در عین حال مقدار کمی سدیم دارد. پتاسیم به کاهش کلسترول کمک می کند و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. این ترکیبات در تنظیم سیستم عصبی شما تأثیرات بسزایی دارد.

ممکن است یبوست را بهبود بخشد
قهوه خرما ممکن است که عملکرد دستگاه گوارش را در بعضی از افراد بهبود بخشد. هم چنین به دلیل داشتن فیبر احتمال ابتلا به سرطان گوارش را کاهش می‌دهد.

کلسترول خون را تنظیم می‌کند
قهوه خرما فاقد کلسترول است. همچنین سرشار از آهن است و فیبر بسیار بالایی دارد. بنابراین کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

استخوان را استحکام می‌بخشد
دمنوش هسته خرما منبع غنی از مس، منیزیم و منگنز است که همه این عناصر برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از بیماری های مرتبط به استخوان مانند پوکی استخوان بسیار مهم هستند!

انرژی را افزایش می‌دهد
به دلیل محتوای بالای کربوهیدرات در دمنوش هسته خرما، این دمنوش مانند یک بمب انرژی عمل می کند!

سرشار از آهن است
کم خونی شدید ممکن است باعث خستگی، تنگی نفس یا درد قفسه سینه شود. این دمنوش سرشار از آهن است که بسیار برای افراد دارای کم خونی مفید است.

  • سلام ما چهار ساله که پودر هسته خرما رو میخوریم، دم کرده اش خیلی خوشمزه است، خودمون درست میکنیم

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید